Mai mulţi senatori PNL au depus, la Camera Deputaţilor, o propunere legislativă pentru modificarea Legii nr.1/2011 a educaţiei naţionale, care prevede includerea în şcoli a materiei ”Cursuri de prim ajutor” ca disciplină obligatorie de studiu, în condiţiile în care aproape 70.000 de români mor în fiecare an pentru că nu sunt resuscitaţi la timp.
Astfel, la articolul 68 din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2001 după alineatul 6 se introduce un nou alineat care va avea următorul cuprins: „În toate nivelurile sistemului naţional de învăţământ preuniversitar, cu excepţia celui prevăzut la art. 23, alineatul 1, litera a), se include disciplina «Cursuri de prim ajutor» ca disciplină obligatorie de studiu. Planul cadru şi programa naţională, precum şi condiţiile ce trebuie îndeplinite de personalul didactic pentru disciplina cursuri de prim ajutor se aprobă prin ordin al ministrului Educaţiei Naţionale şi al ministrului Sănătăţii”.
Potrivit expunerii de motive, ”cursurile de prim ajutor fac diferenţa între viaţă şi moarte, iar o educaţie sanitară de la vârste mici ar creşte şansele de supravieţuire ale unei persoane, dacă cei din jur ar şti cum să intervină până la sosirea ambulanţei sau până la transportarea la spital a victimei pentru îngrijiri medicale de specialitate”.
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
”Din păcate, statisticile arată că aproape 70.000 de români mor în fiecare an pentru că nu sunt resuscitaţi la timp. Doar 0,5% din cei 1,7 milioane de elevi înscrişi în învăţământul gimnazial şi liceal din România au noţiuni de prim-ajutor. În unele ţări, educaţia pentru sănătate este obligatorie în şcoli, începând din clasa I până într-a XII-a, folosindu-se pentru fiecare ciclu de dezvoltare programe şi materiale didactice adecvate vârstei şcolarului”, au mai argumentat liberalii.
Iniţiatorii propunerii legislative au mai precizat că astfel de cursuri de prim ajutor trebuie să ajungă la fel de cunoscute precum alfabetul sau tabla înmulţirii.
„Pentru a fi cu adevărat eficiente noţiunile de prim-ajutor, constând în modul de a acţiona în faţa unei urgenţe medicale şi de a evita sau reacţiona în faţa unui pericol cu potenţial vital, trebuie să ajungă la fel de cunoscute ca alfabetul sau tabla înmulţirii”, au subliniat ei.
Liberalii susţin că, „după tragedia de la clubul Colectiv şi alte evenimente neplăcute, societatea civilă a cerut introducerea urgentă în şcolile din România a unor cursuri de prim-ajutor”.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.