Preşedintele Klaus Iohannis a declarat duminică, după vizita la call-center-ul DSP Bucureşti, de la Arena Naţională, că măsurile luate de autorităţi încep să dea primele rezultate, iar numărul zilnic de infectări nu a mai crescut. El a fost aşteptat de ministrul Sănătăţii Nelu Tătaru şi de primarul Capitalei Nicuşor Dan.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

 

UPDATE - „Am găsit acum, în această tură, foarte mulţi oameni şi tineri şi în plină putere. Am vorbit cu  mulţi dinre ei şi toţi sunt foarte hotărâţi să-şi continue treaba. Foarte mulţi sunt voluntari, studenţi la medicină şi am apreciat foarte mult această implicare. Îi felicit şi sunt convins că ei vor fi foarte buni medici după ce îşi termină studiile. Am găsit şi rezidenţi, şi medici şcolari, şi medici de la DSP”, a afirmat Iohannis.

Şeful statului a precizat că a dorit să ştie care esre reacţia oamenilor care sună la call-center şi a constatat „abordarea calmă şi profesionistă” a celor care răspund la telefoane. 
„Îi felicit pe toţi cei care au iniţiat şi cei care continuă o muncă foarte foarte complicată aici. Putem să observăm în ultimele zile -  cum am mai spus, dar acum devine din ce în ce mai evident  - că măsurile de restricţie luate de Guvern încep să dea primele rezultate. Numărul de infectări noi pe zi nu a mai crescut de cel puţin două săptămâni, deci suntem pe un platou, însă, din păcate, vedem că spitalele sunt din ce în ce mai aglomerate. Prea mjulţi români bolnavi ajuns într-o stare gravă sau foarte gravă”, a afirmat preşedintele.
Klaus Iohannis a făcut un apel la solidaritate cu personalul medical care „lucrează enorm pentru a trece România peste această pandemie” şi cu voluntarii.
„Cred că suntem chiar obligaţi să fim solidari cu ei şi să respectăm normele care sunt impuse”, a subliniat preşedintele.
Acesta a precizat că prin respectarea măsurilor care sunt impuse acum, românii vor putea avea sărbători de iarnă „fără restricţii suplimentare”.

ŞTIREA INIŢIALĂ - Potrivit Administraţiei Prezidenţiale, Iohannis are înscrisă în program duminică, la ora 11:00, ”vizită la Call Center DSP Bucureşti - Arena Naţională”.

Direcţiile de Sănătate Publică, inclusiv DSP Bucureşti, au fost criticate intens în contextul pandemiei, fie pentru că nimeni nu le răspundea la telefon celor care sunau pentru a solicita informaţii,fie pentru lipsa de proceduri, fie pentru comunicare deficitară.

La Bucureşti, un ONG a venit în ajutorul celor de la DSP depăşiţi de situaţie, în condiţiile în care erau oameni care reclamau că sună zile în şir fără a li se răspunde. În fiecare zi, circa 50 de voluntari, dintr-un call center suport creat de ONG-ul Geeks for Democracy, au preluat această sarcină de la DSP şi răspund cetăţenilor, scrie Hotnews. În primele zile au fost recepţionate peste 1.500 de telefoane. 

Direcţiile de Sănătate Publică au fost invocate şi în cea mai recentă conferinţă a şefului statului, în legătură cu numărul de teste zilnice pentru noul coronavirus.

”Capacitatea de testare este destul de mare. Într-adevăr, teoretic am putea să prelucrăm până în 50.000 de teste, însă testările se fac fie la cei care sunt trimişi acolo de DSP-uri, deci din oficiu, cazurile suspecte, fie se fac la persoane la cerere. Mai mult decât s-a făcut nu a existat cerere. La noi, persoanele nu se testează în masă, fiindcă aceste proceduri nu sunt posibile cu instalaţiile existente, iar numărul de persoane trimise de DSP-uri şi solicitări de persoane fizice care vor să fie de bunăvoie testate sunt cele pe care le vedeţi zilnic comunicate”, declara preşedintele.

Şi premierul Ludovic Orban a vizitat în urmă cu patru săptămâni call-centre-ul DSP Bucureşti pentru a le mulţumi voluntarilor de la Medicină care răspundeau cetăţenilor care au nevoie de informaţii. 

”Am făcut o vizită să le mulţumim voluntarilor studenţi la Medicină care ne ajută în call-centerele care asigură interacţiunea cu cetăţenii, în bătălia contra covid. Aici este organizat un call-center cu 72 de posturi, prin care se comunică cu cetăţenii municipiului Bucureşti, persoane diagnsticte pozitiv, se efectuază anchete pidemiologice şi se asigură o comunicare cu cei care au nevoie de informaţii”, a declarat atunci premierul Ludovic Orban. 

Acesta a precizat că este un call-center suplimentar faţă de cele care există deja.

”Creşterea ratei de răspuns a fost obiectivul pe care l-am urmărit în mod constant. (...) Sigur că este foarte greu să răspunzi la mii de apeluri, dar s-au făcut îmbunătăţiri”, a mai declarat Orban, care a precizat că, în timp, obiectivul este de a se putea răspunde la toate apelurile.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.