Preşedintele AUR, George Simion, candidat la alegerile prezidenţiale, a prezentat Planul Simion pentru transportul feroviar, el afirmând că prin investiţii semnificative în calea de rulare, în poduri, în tuneluri şi în staţii şi implementarea unui plan strategic pe termen lung, infrastructura feroviară va ajunge la standardele europene.
„Vorbim despre căi ferate de mare viteză, de la Timişoara-Cluj-Iaşi, Bucureşti – Cluj, Bucureşti-Suceava, dar înainte de a vorbi despre căi de mare viteză trebuie să vorbim despre modalităţile prin care putem acoperi nişte domenii critice, care nu sunt acoperite în acest moment, despre transportul feroviar regional, despre transportul metropolitan. Din păcate, azi, deşi avem gări, deşi am moştenit o infrastructură feroviară consistentă, sunt foarte multe localităţi unde nu mai poţi ajunge cu trenul şi aceste localităţi trebuie urgent, dacă nu vrem să dispară, să fie reconectate prin calea ferată”, a spus preşedintele AUR.
Simion a arătat că măsurile care trebuie luate privesc în primul şi în primul rând asigurarea siguranţei feroviare.
”Avem mult prea multe instituţii, mult prea multă birocraţie, mult prea mulţi angajaţi în Ministerul Transporturilor, în birouri, din păcate ceea ce ar trebui să se întâmple în zona de siguranţă feroviară nu se întâmplă. Vedem din ce în ce mai multe accidente şi vedem lipsa investiţiilor. Ce vrea AUR să facă este promovarea producătorilor autohtoni de material rulant. Trebuie să producem cât mai mult în ţară, trebuie să producem cât mai mult în România. Pentru asta, omologarea actuală durează circa 2 ani în standardele AFER. Nu ne dorim mai multe instituţii, ne dorim comasarea acestor instituţii pentru realizarea producţiei autohtone de material rulant”, a subliniat George Simion.
Potrivit preşedintelui AUR, investiţii semnificative în calea de rulare, în poduri, în tuneluri şi în staţii şi implementarea unui plan strategic pe termen lung pentru a aduce infrastructura feroviară la standardele europene.
”De asemenea, ne gândim la modalităţi alternative de a obţine bani, racordate la anul 2024, avem nevoie de reînfiinţarea coletăriei CFR şi de parteneriate cu transportatorii mari care să colaboreze cu operatorii feroviari. Pentru mine, din punct de vedere strategic, ca preşedinte, Căile Ferate Române reprezintă o prioritate. Am excelat în acest domeniu odată, putem fi iarăşi ce-am fost. Imaginea de aici este emblematică pentru stadiul Căilor Ferate Române”, a mai spus George Simion, în cadrul prezentării.
De asemenea, liderul AUR trage un semnal de alarmă cu privire la modificările aduse prin noua lege a pensiilor, care dezavantajează personalul CFR.
„Tragem un semnal de alarmă cu privire la statutul CFR-istului, care nu este adoptat în Parlament, în ciuda rugăminţilor pe care sindicatele, pe care muncitorii, câţi mai sunt pe calea ferată, ni le-au adresat. Avertizăm Guvernul să nu îşi bată joc de toţi cei care au avut grupe de muncă, şi aici îi includem pe petrolişti, pe mineri, pe siderurgişti, dar şi pe CFR-işti”, a subliniat George Simion.
Marius Lulea, prim-vicepreşedintele AUR, a atras atenţia asupra nevoii de modernizare a căilor ferate, dar şi achiziţiei de noi trenuri. „Trenul ar trebui să fie în mod normal un mijloc facil, uşor, rapid şi mai mult decât modern pentru transportul persoanelor, însă acest lucru nu se întâmplă în România. În ultimii 34 de ani, inveastiţiile în infrastructura feroviară au fost doar formale. Vă dau doar câteva cifre din anul 2023: cea mai mare întârziere de tren a fost de nouă ore, peste 500 de minute, pe ruta Braşov-Galaţi. Numărul total de minute de întârziere din 2023 este de aproape 2,4 milioane de minute. Într-un singur an am avut 4,6 ani de întârziere. Trenurile, în România, circulă în general cu o viteză medie mai mică de 50 de kilometri pe oră, în timp ce în celelalte state europene şi în lumea civilizată se merge cu 200 de kilometri pe oră. Astăzi este mai greu să ajungi de la Suceava la Bucureşti sau din Constanţa până în Timişoara, decât să părăseşti ţara. Românii trebuie să petreacă 12-24 de ore pentru acest lucru”, a spus el.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.