Purtătorul de cuvânt al Guvernului, Mihai Constantin, a anunţat miercuri că Guvernul a adoptat bugetul de venituri şi cheltuieli rectificat pe anul 2024 al Metrorex iar 165 de milioane de lei au ost direcţionate pentru majorarea contribuţiei statului la capitalul social al societăţii de transport cu metroul Bucureşti.
Purtătorul de cuvânt al Guvernului a declarat că în domeniul transporturilor, Guvernul continuă să ia măsuri atât pentru asigurarea finanţării necesare dezvoltării şi modernizării infrastructurii, cât şi pentru susţinerea serviciilor publice, precum transportul feroviar şi cel cu metroul.
”165 de milioane de lei sunt direcţionate pentru majorarea contribuţiei statului la capitalul social al societăţii comerciale de transport cu metroul Bucureşti Metrorex SA. Legat de Metrorex, Guvernul a adoptat bugetul de venituri şi cheltuieli rectificat pe anul 2024 al acestei societăţi”, a spus Constantin.
Astfel, se prevede o diminuare a pierderilor înregistrate cu circa 46%, o creştere a veniturilor cu 33% faţă de valoarea aprobată iniţial şi majorarea cheltuielilor cu 23 de procente.
”Cheltuielile cu personalul, în valoare de circa 893 milioane de lei, au rămas la nivelul aprobat iniţial. Guvernul pregăteşte, de asemenea, finanţarea necesară pentru unele investiţii în infrastructura rutieră, feroviară şi cu metroul. În acest sens, a fost aprobat un memorandum care are în vedere contractarea de asistenţă financiară rambursabilă de la Banca Europeană de Investiţii de aproape 5 miliarde de euro”, a mai arătat Mihai Constantin.
Reprezentantul Executivului a subliniat că ondurile vor acoperi parţial finanţarea naţională necesară implementării unor investiţii în cadrul Programului Transport 2021-2027 şi al mecanismului pentru interconectarea Europei.
”Proiectele de investiţii propuse de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii ca să facă obiectul acestui împrumut de la Banca Europeană de Investiţii sunt următoarele: Autostrada A1 Sibiu-Piteşti, Autostrada de Centură Bucureşti, sector Centură Nord, Autostrada A3 Transilvania, mai precis, subsecţiunile Nuşfalău - Suplacu de Barcău, Suplacu de Barcău - Chiribiş, Chiribiş - Biharia, inclusiv legătura de centură Oradea cu autostrada A3. De asemenea, este avută în vedere Autostrada A13 Sibiu-Făgăraş, reabilitarea liniei de cale ferată Braşov-Simeria, secţiunea Braşov Sighişoara, modernizarea complexului feroviar Port Constanţa Palas, etapele unu şi doi, modernizarea liniei de cale ferată Craiova-Drobeta Turnu Severin-Caransebeş şi Magistrala M4 Gara de Nord-Gara Progresu a metroului bucureştean”, a mai spus Constantin.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.