Primarul din Iaşi, Mihai Chirica, susţine că nu municipalitatea blochează proiectul şoselei de centură a oraşului, ci Ministerul Transporturilor, unde "s-a dormit" timp de trei ani.
Mihai Chirica susţine, într-un comunicat de presă, că instituţia responsabilă pentru realizarea şoselei de centură este Guvernul României, prin Ministerul Transporturilor, respectiv Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.
"Întârzierea licitaţiei este responsabilitatea acestor instituţii. Similar, municipalitatea este responsabilă de o serie de investiţii în modernizarea infrastructurii din oraş", afirmă primarul Mihai Chirica.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
Edilul ieşean menţionează că municipalitatea s-a angajat de peste 10 ani să susţină demersurile fostei Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) şi că au fost adoptate hotărârile de consiliu privind transmiterea în administrarea Ministerului Transporturilor - CNADNR a sectoarelor de drum aflate pe traseul şoselei de centură.
"Cu toate acestea, nu putem să nu observăm tergiversarea de către instituţiile abilitate, prin tot felul de tertipuri birocratice şi adrese inutile, a materializării acestui proiect atât de important pentru municipiul Iaşi, după cum nu putem uita că în ultimii trei ani nu s-a făcut nimic în acest sens. Această tragere de timp are o singură semnificaţie: Ministerul Transporturilor dovedeşte că nu ştie, nu vrea şi nici nu poate duce la bun sfârşit acest proiect. Timp de trei ani s-a dormit la Ministerul Transporturilor şi acum s-au trezit din somn, mai ales că se apropie campania electorală. Şi suntem ca în bancurile de la Radio Erevan: deşi am făcut toate eforturile care au ţinut de noi, tot noi suntem acuzaţi că punem în pericol realizarea şoselei de centură”, mai spune primarul Mihai Chirica.
Liderul PSD Iaşi Maricel Popa l-a acuzat joi, într-o conferinţă de presă, pe edilul Mihai Chirica că blochează proiectul variantei de centură pentru traficul greu din municipiul Iaşi ”din incompetenţă, din calcul politic meschin sau din interes pentru dezvoltatorii imobiliari prezenţi la botezul copiilor săi”.
”Pe 19 august a expirat termenul de depunere a ofertelor la proiectarea şi execuţia lucrărilor la varianta de ocolire pentru traficul greu. Pe 19 august puteam avea un constructor care să înceapă proiectarea şi execuţia acestui tronson. Din cauza lui Mihai Chirica nu se vor întâmpla acum aceste lucruri”, a spus liderul filialei judeţene PSD Iaşi, Maricel Popa.
El a afirmat că există bani alocaţi de guvern pentru acest proiect, respectiv 46,39 milioane de lei credite bugetare şi 187,68 milioane de lei credite de angajament.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.