Secretarul general al PNL, Lucian Bode, a declarat joi într-o conferinţă de presă susţinuţă în Sălaj, că până la sfârşitul anului, avem speranţe că 60 de km de autostradă din Autostrada Transilvania vor fi daţi în trafic.
Lucian Bode a prezentat stadiul în care se află celelalte tronsoane din Autostrada Transilvaniei, pe care le-a împărţit în trei categorii.
”Prima categorie as numi-o - veşti bune pentru această regiune şi pentru sălăjeni. Nuşfalău – Suplac, 13,5 Km daţi în trafic astăzi. Tronsonul Cheţani- Câmpia Turzii, din datele pe care eu le am astăzi va fi dat în trafic, finalizat şi recepţionat până la sfârşitul anului, vorbesc de 16 km de autostradă. De asemenea legătura dintre Autostrada Transilvania şi municipiul Oradea, cei aproape 20 de km, vor fi finalizaţi până la sfârşitul anului. Aşadar, până la sfârşitul anului, avem speranţe că 60 de km de autostradă din Autostrada Transilvania vor fi daţi în trafic”, a arătat Bode.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
El a precizat că cea de a doua categorie o numeşte ”aşteptări foarte mari din partea noastră, cel puţin a sălăjenilor”.
”Tronsonul de la Nădăşelul până la Poarta Sălajului. Sunt două contracte. Nădşelul-Mihăleşti şi Mihăleşti-Zimboră, Zimbor- Poarta Sălajului, sunt peste 40 de km de autostradă, care astăzi sunt în lucru. Autostrada este realizată de un constructor român foarte serios şi care are termene de finalizare anul 2025. Eu trag speranţa, că aşa cum îl cunosc eu pe acest constructor serios, o să reuşească şi aici să dea în trafic, să finalizeze cei 42 de km până la sfârşitul anului 2024. Aşadar, cea de-a treia categorie şi ultima, aş numi-o eu, cea a speranţelor, pentru noi, pentru că de prea mult timp aceste trei tronsoane se află în proceduri şi din păcate, şi astăzi când vorbim, două dintre ele sunt în procedură de contestare. Tronsonul Poarta Sălajului – Nuşfalău 41 de km, au fost depuse ofertele şi sunt 8 oferte, sperăm ca până la sfârşitul anului procedurile să se încheie, astfel încât să se poată semna contractul de proiectare şi execuţie”, a spus Bode.
El a precizat că ”tronsonul de aici, cei 26 de km, a fost adjudecat de un constructor român, dar din păcate există o contestaţie în primă instanţă”.
”Sperăm ca această procedură de contestare să se încheie în cel mult o lună”, a adăugat el. Bode a menţionat că ultimul tronson, cei 29 de km, între Chiribiş şi Biharia au fost licitaţi, a fost desemnat câştigătorul, tot un constructor român. ”În acest moment, sunt în a doua procedură de contestare, mai exact la Curtea de Apel şi sperăm noi că ultima, astfel încât în luna octombrie e să avem contractul de execuţie semnat pentru cei 29 de km, astfel încât cei aproape 100 de km de autostradă care sunt în aceste proceduri: Poarta Sălajului, Zalău, Chiribis, Biharia să poată să între în execuţie”, a spus Bode.
Secretarul general al PNL a afirmat că ”Sălajul a beneficiat de fonduri europene consistente şi guvernamentale în ultimii ani iar investiţiile în infrastructură arată bine şi au premise foarte, foarte mari să se realizeze, de exemplu Poarta Sălajului- Nuşfalău, care este cel mai scump tronson pe care compania de drumuri la scos la licitaţie, aproape 9 miliarde de lei”.
”De asemenea fondurile guvernamentale au fost alocate într-un procent semnificativ în ultimii ani pentru judeţul Sălaj şi este suficient să vorbim despre DN1H este o arteră importantă pentru judeţul nostru. În aceeaşi situaţie se află şi drumurile judeţene. În ultimii ani, drumurile judeţene au fost o prioritate pentru Consiliul Judeţean Sălaj, pentru preşedintele Consiliului Judeţean Sălaj, pentru primarii, indiferent de culoarea politică, aşa cum suntem şi astăzi aici”, a spus Bode în conferinţă.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.