Liderul PNL Iaşi, deputatul Marius Bodea, îi cere premierului Viorica Dăncilă să renunţe la realizarea autostrăzii Ungheni - Iaşi -Târgu Mureş în parteneriat public-privat şi să înţeleagă că acest proiect este obiectiv de interes naţional, la fel ca autostrada Comarnic - Braşov.
Deputatul Marius Bodea, secretar al Comisiei pentru Transporturi din Camera Deputaţilor, afirmă că premierul Dăncilă ar trebui să se trezească în al doisprezecelea ceas şi să înţeleagă că nu doar autostrada Comarnic-Braşov este obiectiv de interes naţional, ci şi autostrada care leagă Moldova de Transilvania.
Liberalul ieşean consideră că Guvernul ar trebui să renunţe la ideea ca un tronson al autostrăzii Ungheni-Iaşi-Târgu Mureş să fie realizat în parteneriat public-privat.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
"Premierul Dăncilă a spus, ieri (duminică – n.r.), că vrea declararea în CSAT a autostrăzii Comarnic - Braşov ca fiind de importanţă naţională şi realizarea acesteia din fonduri guvernamentale, nu în parteneriat public-privat. Ea motivează că «birocraţia este destul de mare», iar în ţară «s-a format această instituţie a contestaţiilor». Aşadar, soluţia PSD pentru ca această autostradă să fie realizată este finanţarea din fonduri guvernamentale şi transformarea acesteia, printr-o decizie a CSAT, într-un obiectiv de interes naţional. Această declaraţie este o recunoaştere implicită a Guvernului că A8 (Ungheni-Iaşi-Tg. Mureş) nu este de interes naţional şi nu poate fi făcută din cauza birocraţiei”, afirmă, într-un comunicat, deputatul liberal Marius Bodea.
El adaugă că realizarea autostrăzii Moldova-Transilvania este "un proiect convergent nu doar cu interesul naţional (legarea regiunilor istorice ale României şi reducerea decalajelor economice dintre acestea), ci şi cu politica de vecinătate a României şi a Uniunii Europene".
Totodată, liderul PNL Iaşi îi aminteşte premierului că regiunea de nord-est este una din cele mai sărace ale Uniunii Europene şi că fără autostradă, investiţiile străine rămân în această zonă la un nivel redus.
"Principalul motiv pentru înapoierea economică a Regiunii de Nord-Est este, fără nicio îndoială, lipsa unei autostrăzi care să ne lege de vestul României şi de Europa. Izolarea unei regiuni cu patru milioane de locuitori afectează siguranţa naţională, în condiţiile în care în regiunea de nord-est exodul tinerilor este masiv, iar nivelul de excludere socială din cauza sărăciei este unul ridicat", mai spune deputatul PNL Marius Bodea.
Premierul Viorica Dăncilă a anunţat, duminică, la Ploieşti, că Guvernul renunţă la ideea realizării autostrăzii Comarnic - Braşov în parteneriat public-privat cu consorţiul turco-chinez care s-a arătat interesat de proiect, Dăncilă spunând că vrea declararea în CSAT a acestei autostrăzi ca fiind de importanţă naţională şi realizarea acesteia din fonduri guvernamentale.
"După cum ştiţi, autostrada Comarnic - Braşov este în parteneriat public-privat. Am avut solicitare din partea unei societăţi chinezo-turce. Eu am hotărât, împreună cu colegii mei, să scoatem din parteneriat public-privat, iar în prima şedinţă de CSAT această autostradă să devină de importanţă naţională sau de infrastructură critică, astfel încât să putem să demarăm cât mai repede lucrările pentru această autostradă", a spus Viorica Dăncilă, duminică, într-o conferinţă de presă la Ploieşti.
Premierul României a precizat că "birocraţia este destul de mare", iar în ţară "s-a format această instituţie a contestaţiilor”, soluţia fiind ca această autostradă să devină de importanţă naţională şi să fie construită din fonduri guvernamentale.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.