Preşedintele AUR, George Simion, a prezentat, sâmbătă, pe Transfăgărăşan, planul său pentru transport şi a precizat că nu va accepta ”batjocura prezentului în care închidem Valea Oltului şi paralizăm jumătate din ţară pentru a construi nişte turci un drum tehnologic”.
George Simion, candidatul AUR pentru alegerile prezidenţiale, a continuat prezentarea planului său pentru România. El a ales să facă acest lucru într-un loc inedit, Transfăgărăşanul
”Nu voi accepta batjocura prezentului în care închidem Valea Oltului şi paralizăm jumătate din ţară pentru a construi nişte turci un drum tehnologic, doar ca să aibă ministrul transporturilor cum să-şi ascundă ceasul mai bine. De asta am ajuns unde am ajuns, din păcate, în 50 de ani. Singura ţintă a ultimilor 34 de ani a fost subjugarea economică a românilor şi creşterea artificială a datoriei externe”, a declarat liderul AUR.
Evenimente
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Simion a afirmat că nu ne ia nimeni în seamă pentru că avem conducători slabi.
”Nu o să fim luaţi în seamă dacă avem conducători slabi, precum Grindeanu, precum Traian Băsescu pe care l-am avut preşedinte şi care a distrus a patra putere maritimă din Europa”, a mai transmis George Simion.
El a declarat că Tarom şi celelalte companii strategice ale României trebuie salvate.
”Există presiuni mari, există trafic de influenţă la nivel guvernamental, ca locul Taromului să fie luat de alte companii, cum ar fi Wizz Air. Au toate planurile făcute şi dacă AUR nu ajunge la guvernare în 2025 să ştiţi că Portul Constanţa, că Tarom, că Hidroelectrica şi CEC vor fi vândute. Trebuie să explicăm oamenilor clar că dacă vrem să fim o ţară, măcar pe măsura întinderii şi populaţiei actuale, nu trebuie să renunţăm la Tarom, Portul Constanţa trebuie dezvoltat cu Mangalia şi cu Midia şi să acoperim o linie de 245 de kilometri din litoralul românesc”, a spus George Simion.
El a explicat că investiţiile care erau aproape gata în sistemul portuar, în căile ferate, în sistemul energetic românesc, trebuie duse la bun sfârşit.
”Nu a avut cine până acum, pentru că din 1989 până în prezent suntem o ţară ocupată, o ţară subjugată şi o ţară care nu este lăsată să aibă autostrăzi. O spun cu cea mai mare responsabilitate şi nu voi ezita şi în perioada acestei campanii, aşa cum am făcut-o în cariera politică de patru ani pe care o am, să spun adevărul şi aşa cum o voi face în orice funcţie voi ocupa în statul român. Trebuie să ne scoatem din vocabular ideea asta că nu se poate! Trebuie să contestăm pe oricine ne interzice dreptul nostru de a exista suveran şi în condiţii de egalitate cu celelalte state ale lumii (...) Vom fi iarăşi ce am fost şi mai mult decât atât”, a afirmat liderul AUR.
George Simion a arătat că în arhitectura viitorului Guvern AUR, compus din maxim 12 ministere şi maxim 50 de secretari de stat, nu vom mai avea separat Ministerul Dezvoltării şi Ministerul Transporturilor.
”În modalitatea în care a funcţionat guvernul până acum, în actuala arhitectură guvernamentală, ce am făcut prin Ministerul Transporturilor a fost să construim săli de sport în pantă şi să facem investiţii inutile. Vom avea un singur minister puternic, un minister al construcţiilor şi transporturilor publice. Şi începem cu kilometrii de autostradă, mult prea puţini, care ne mănâncă ani din viaţă, la fel cum ne mănâncă, de exemplu, lipsa de infrastructură feroviară. Ne-am convins, cred, cu toţii, de la vestita autostradă Bechtel, că mare parte din constructorii străini au venit, de fapt, aici să ia şpagă, să ia bani nemeritaţi şi fără să demonstreze mare lucru”, a explicat preşedintele AUR.
El a mai anunţat că strategia Planului Simion pentru autostrăzi este aceea de a lucra preponderent cu constructori români şi cu materiale româneşti.
De asemenea, Marius Lulea, prim-vicepreşedintele AUR, a precizat că PSD şi PNL au reuşit după 34 de ani să facă puţin peste 1000 de kilometri de autostradă.
„Am fi putut cu datoria României să conectăm întreaga Europă cu China. Noi am rămas cu datoria şi cu 1000 de kilometri de autostradă realizaţi până în acest moment. Au încercat şi ei să construiască un pod peste Dunăre. Nu le-au plăcut firmele româneşti. Au luat firme din Japonia şi din Italia. Se fac caietele de sarcini în aşa fel încât nicio companie din România să nu fie eligibilă pentru aceste contracte. Au adus specialiştii şi după ce am plătit 500 de milioane de euro am văzut ce a ieşit: nu se poate circula pe acest pod”, a arătat Marius Lulea.
Urmărește-ne și pe Google News
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.