Preşedintele USR Cătălin Drulă a declarat că „stadiul jalnic al investiţiilor ne arată încă o dată că PNL şi PSD nu ştiu să guverneze”, în contextul în care Executivul a adoptat rectificarea bugetară.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email
„Epidemia de incompetenţă face ravagii în Guvernul României – investiţiile, în general, şi cele din infrastructură, în particular, sunt la pământ. Prim-plagiatorul ţării, Nicolae Ciucă, încearcă să se laude cu investiţiile, dar spune el însuşi că realizarea planului de investiţii pe 2022 era, în luna iulie, „undeva la 30%”. Adjunctul său, „locotenentul” Grindeanu, încearcă să se laude cu licitaţii trimise la ANAP şi proiecte de infrastructură, dar ghinionul lui existenţial e că există statistică oficială în România”, a scris Cătălin Drulă, joi pe Facebook. 
 
El a adăugat că „INS ne spune că, în perioada ianuarie - iunie 2022, construcţiile de infrastructură au scăzut cu 9,1% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut”.
 
„Stadiul jalnic al investiţiilor ne arată încă o dată că PNL şi PSD nu ştiu să guverneze. O administraţie eficientă nu poate exista atunci când aparatul de stat e populat cu rubedenii şi pile de partid. Banii din taxele românilor se duc pe apa sâmbetei, în loc să fie puşi în slujba celor care îi plătesc”, a completat Drulă.
 
Acesta precizează că la Ministerul Transporturilor condus de Sorin Grindeanu haosul este generalizat.
 
„La Ministerul Transporturilor - şi în companiile din subordine - haosul este generalizat. Profesioniştii au plecat sau au fost înlocuiţi cu aparatul de partid de un ministru care urăşte infrastructura. Sau cel puţin îl deranjează că România vrea dezvoltare. Cum altfel se poate explica recordul negativ absolut de contracte reziliate şi licitaţii anulate? Spre exemplu: Două tronsoane din A3 Transilvania în Bihor, A1 Lugoj-Deva, drumul de mare viteză Craiova - Lugoj, Autostrada Braşov - Bacău, drumul expres Piteşti - Mioveni, modernizarea DN71 Târgovişte - Sinaia, proiectarea unui drum de legătură de la Uzina Ford la DX Craiova-Pitesti. Ce să mai spunem despre proiecte şi licitaţii blocate? De exemplu: proiectarea A8 Unirii şi cu precădere tronsoanele din PNRR, A0 Nord tronson 3 şi A0 Sud tronson 3, DX Craiova-Pitesti tronson 1, centura Bucureşti DN2-A2, A3 Zalău - Nuşfalău, drumurile expres Cluj - Dej, Bistriţa - Dej - Baia Mare, Tişiţa - Albiţa, Bacău - Piatra Neamţ, Brăila - Focşani, Brăila - Tulcea - Constanţa sau centurile Timişoara, Tg. Jiu, Tecuci, Bârlad”, a completat liderul USR.
 
Acesta a mai spus că acest an este peultimul pentru absorbţia de fonduri europene din bugetul 2014-2020 şi trebuia să vedem un record de absorbţie.
 
„În caz că nu ştiu nici Ciucă, nici Grindeanu, anul 2022 este penultimul pentru absorbţia de fonduri europene din bugetul 2014-2020. Trebuia să vedem un record de absorbţie de la aderarea României la Uniunea Europeană. Ce vedem însă? O contraperformanţă şi un faliment total al unor partide vechi şi îmbâcsite”, a conchis Cătălin Drulă.

 

Evenimente

5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.