Fostul ministru al Tranporturilor, Cătălin Drulă a acuzat, miercuri, în emisiunea Talk News de la Profit News TV, că ministrul Finanţelor, Adrian Câciu a plătit toate ratele lunare ale împrumutului, în locul Blue Air, până astăzi şi le va plăti în continuare, încă 54 de luni. El a arătat că s-au plătit în anul 2022 peste 50 de milioane de lei, de către Ministerul de Finanţe, fiind garant în locul Blue Air. Drulă mai spune că ministrul Câciu, în momentul în care a făcut prima plată, trebuia să facă execuţia ipotecii asupra acţiunilor Blue Air, un pachet majoritar, astfel că statul devenea proprietar, prin Ministerul Transporturilor, lucru care nu s-a întâmplat.
”Domnul Grindeanu şi domnul Câciu au fost complici la această ţepuire a românilor, a sute de mii de români, în anul 2022, în cel mai concret mod posibil şi aici este şi pentru autorităţi de investigat”, a spus fostul ministru.
Cătălin Drulă a precizat că prima rată din împrumutul de 300 de milioane acordat de Eximbank către Blue Air trebuia plătită pe 29 noiembrie 2021, la un an de când a fost acordat împrumutul, pentru că cei de la Blue Air au avut o perioadă de graţie.
”Împrumutul a fost dat înainte de mandatul meu, în mandatul domnului Bode, s-au şi tras aproape toţi banii înainte de mandatul meu, şi împrumutul a avut o perioadă de graţie, trebuia rambursat în 60 de luni. Domnul Grindeanu este ministru al Transporturilor din 25 noiembrie, deci la 4 zile după ce a ajuns ministru, trebuia plătită prima rată. Blue Air a trimis în decembrie 2021 notificare domnului Grindeanu şi domnului Câciu, spunând că noi nu ne putem plăti rata, să o plătiţi în locul nostru, ca garant. Ce s-a întâmplat de atunci? Domnul Câciu a plătit toate ratele lunare, până astăzi, când vorbim, şi le va plăti în continuare, încă 54 de luni, în locul Blue Air. S-au plătit în 2022 peste 50 de milioane de lei, de către Ministerul de Finanţe, a achitat ratele, fiind garant în locul Blue Air”, a spus Drulă.
Liderul USR a arătat că ”statul plăteşte în fiecare lună ratele şi dobândala acel împrumut, în locul Blue Air, pentru că aşa este obligat de acordul de garantare făcut în 2020 de domnul Bode şi domnul Burduja”.
”Întâmplător, toţi aceşti oameni sunt la masa Guvernului actual. Statul este garant, Blue Air a spus nu pot să plătesc, voi trebuie să plătiţi în locul meu, e o acţiune de mecanică. Ce nu s-a înttâmplat, în momentul în care a făcut prima plată domnul Câciu, din cite ştiu eu în ianuarie 2022, imediat trebuiau executate garanţiile făcute în numele statului, de Blue Air. E vorba pe de o parte de nişte bunuri (...) e un teren în pădurea Băneasa, nişte aeronave mai vechi, dar nişte milioane de lei se recuperau (..) Prima rată era scadentă pe 29 noiembrie 2021. Imediat ce statul a plătit în locul Blue Air, când a intervenit ca garant, trebuia să execute garanţiile care să recupereze cât se poate din pagubă”, a spus Drulă.
El a precizat că, ”dincolo de bunurile pe care nu le-a executat, asta este o parte din prejudiciu, mai există un prejudiciu care este infinit mai mare”, şi anume faptul că ”una dintre garanţii, una dintre ipoteci, era pe acţiunile Blue Air, un pachet majoritar de de 75% care trebuia să revină statului”.
”Lucrurile erau foarte simple, în ianuarie 2022, când domnul Câciu a făcut prima plată, trebuia să facă execuţia ipotecii asupra acţiunilor Blue Air, statul devenea proprietar, prin Ministerul Transporturilor, e scris totul în Ordonanţa din 2020. Ce s-ar fi întâmplat imediat după? Desigur, vorbim ipotetic, statul devenea proprietar pe Blue Air, ceea ce însemna că statul, ca proprietar al acestei companii, avea toate pârghiile să oprească ce s-a întâmplat pe parcursul anului 2022, o politică comercială explicită de a face zboruri cu banii românilor, care nu s-au mai efectuat, acele sute de mii de păgubiţi. Statul, fiind proprietar, putea să oprească acest lucru”, a spus el.
Cătălin Drulă a precizat că, ”dincolo de a preveni un Caritas, cum a spus liderul PSD Marcel Ciolacu, ar fi avut o oportunitate să facă o fuziune cu Tarom.
”Ai două companii ale statului la ministerul Transporturilor, faci una singură, te duci cu un singur plan de restructurare la Comisia Europeană, eşti mult mai credibil (.._) Nu s-a întâmplat asta, s-a întâmplat ceva mult mai rău de atât, şi anume. în luna mai, domnul Grindeanu a introdus un amendament în Parlament la acea Ordonanţă de Urgenţă din 2020, prin care în cazul în care s-ar fi executat acea ipotecă, compania Blue Air, devenită companie a statului, nu mai merge la Ministerul Transporturilor ci merge la acel AVAS, acel cimitir de fiare vechi”, a dezvăluit Drulă
Cătălin Drulă a mai spus: ”Curtea de Conturi este în prezent în control la Ministerul de Finanţe”.
”La domnul Câciu prespupun că este servilism de partid, l-a servit pe domnul Grindeanu, fiind din acelaşi partid, la domnul Grindeanu, acolo e mult mai clar, a vrut doar să se pună la adăpost, să nu aibă Blue Air în braţe, să nu se ocupe dumnealui, să nu trebuiască să muncească, să facă o fuziune..”, a mai comentat Cătălin Drulă.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.