Preşedintele PNL Bucureşti, Cristian Buşoi, a afirmat, vineri, că Primăria Capitalei a ratat licitaţia pentru achiziţionarea a 400 de autobuze din cauza unui viciu de procedură, context în care susţine că administraţia Firea ar fi „în dureri perpetue", dacă "prostia ar durea”.
„Nu există dovadă mai clară de incompetenţă a actualei administraţii a Capitalei decât ratarea licitaţiei pentru achiziţionarea a 400 de autobuze din cauza unui viciu de procedură. Ca cetăţean, când auzi că aparatul administrativ ratează o licitaţie importantă (pentru care s-a chinuit 14 luni!!!, din cauză că nu defineşte corect termenul de depunere a ofertelor şi încurcă data de 16 cu cea de 14 august) nu poţi decât să te gândeşti că, dacă prostia ar durea, administraţia Firea ar fi în dureri perpetue”, a precizat Cristian Buşoi, într-un comunicat de presă.
Liberalul a catalogat explicaţia „oamenilor doamnei Gabriela Firea”, precum că instrucţiunile de elaborare a anunţului nu sunt clar explicate în manualul de utilizare al SEAP, ca fiind „penibilă”.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
„Modernizarea parcului RATB a fost una dintre promisiunile-cheie ale campaniei Gabrielei Firea şi este greu de explicat de ce i-a luat 14 luni primarului să lanseze o licitaţie de achiziţie. Iar acum, când în sfârşit s-a reuşit finalizarea caietului de sarcini, procedura este anulată pentru că s-au greşit datele de depunere”, a completat el.
Cristian Buşoi a prezentat o afirmaţie a Gabrielei Firea, potrivit căreia Primăria Capitalei era pregătită în luna iunie să publice pe SEAP licitaţia pentru achiziţionarea a 400 de autobuze noi şi câte 100 de tramvaie şi troleibuze.
„Şi pentru că habarnismul administraţiei Firea este depăşit doar de demagogie, iar declaraţiile sunt făcute doar ca să acopere golurile din acţiunea administrativă, merită amintit ce frumos declara dna primar general acum două luni, pe 13 iunie, cu ocazia conferinţei «Jump to smart 1.0 — Soluţii rapide şi inovatoare pentru România oraşelor inteligent»” (tema conferinţei fiind în totală contradicţie cu ce face administraţia PSD în Bucureşti): «În câteva zile vom fi în măsură să urcăm pe SEAP licitaţia pentru achiziţionatea a 400 de autobuze noi, Euro6, 100 de tramvaie şi 100 de troleibuze. S-a lucrat aproape un an de zile la indicatorii tehnico-economici, la caietul de sarcini. Sunt absolut convinsă că odată cu momentul în care aceste autobuze, tramvaie şi troleibuze vor ajunge la Bucureşti (...) vom putea să spunem că am contribuit odată în plus la a-i determina pe bucureşteni să renunţe la autovehiculul personal»”, a arătat preşedintele PNL Bucureşti.
În încheiere, Buşoi întreabă „cine asumă responsabilitatea pentru această eroare prostească şi pentru întârzierea celei mai importante achiziţii din mandatul actualei administraţii”.
Primăria Capitalei a decis să reia licitaţia privind cumpărarea unui număr de 400 de noi autobuze pentru transportul public, explicând că oferta iniţială, din 3 iulie, a fost anulată automat de SEAP, din cauza unor "disfuncţionalităţi tehnice". Primăria arată că a notificat SEAP de prelungirea termenului pentru depunerea ofertelor, însă acesta nu a fost actualizat pe site din cauza "zilelor libere de Sf. Maria".
"Ca urmare a deciziei Sistemului Electronic de Achiziţii Publice (SEAP) din data de 14 august 2017, ora 16.00 - termenul limită iniţial de depunere a ofertelor - , de a anula automat această licitaţie din cauza unei disfuncţionalităţi tehnice, cauzate de nepreluarea completă în sistem a informaţiei privind prelungirea perioadei de depunere până pe 16 august 2017, ora 16.00, din cauza zilelor libere de Sf. Maria (14 şi 15 august), Primăria Capitalei este nevoită să reia procedura de achiziţie", se arată într-un comunicat al instituţiei, care subliniază că situaţia a fost provocată de un "viciu tehnic al SEAP".
Primăria Capitalei a lansat pe 3 iulie licitaţia pentru achiziţionarea a patru sute de autobuze Euro 6, cu grad redus de poluare, primarul general Gabriela Firea afirmând că ”pregătirea licitaţiei a fost un proces de durata”. Valoarea estimată a contractului este de peste 510 milioane de lei.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.