Deputatul PNL Gabriel Avrămescu atrage atenţia asupra modului în care USR încearcă să legifereze un proiect care prevede sancţionarea societăţilor care nu respectă timpi rezonabili pentru preluarea reclamaţiilor şi solicitărilor de informaţii telefonice. Parlamentarul precizează că tocmai societăţi cum ar fi cele bancare, de credit, asigurări, de servicii de comunicaţii electronice şi de transport ori medicale, unde sunt cei mai mari timpi de aşteptare şi cei mai mulţi clienţi, nu sunt vizate de iniţiativa USR.
Deputatul liberal precizează, într-o postare pe Facebook, că încă de acum câteva luni a iniţiat demersuri pentru ca timpii de aşteptare la call center-uri să se reducă, iar acum USR a iniţiat un proiect de lege având aceeaşi temă, dar care omite tocmai cele mai importante aspecte.
"Ai o mică frizerie, spălătorie sau curăţătorie în oraşul tău natal? Sau poate câteva taxiuri în agitaţia din Bucureşti? Indiferent de mărimea afacerii tale, de acum ai mare grijă la reclamaţiile sau solicitările de informaţii telefonice! Dacă nu vei răspunde în maximum 5 minute, rişti amenzi între 50.000 de lei şi 100.000 de lei! Aşa sună proiectul legislativ, iniţiat de parlamentari USR, care săptămâna aceasta a trecut de votul senatorilor! Sunt onorat că, la scurt timp după ce am început promovarea dorinţei mele de a dezvolta un proiect complex privind reducerea timpilor de aşteptare atunci când suni la call-center, aceeaşi idee s-a regăsit într-un proiect de lege depus de colegii USR, însă, vreau să precizez că acesta nu are nicio legătura cu proiectul la care lucrez acum şi pentru care urmează o amplă dezbatere începând cu data de 16 mai 2023. Vreau însă să subliniez eroarea în care se află iniţiatorii acestui proiect, care, prin lipsa de precizări clare privind noţiunea de «prestatori», riscă să lovească în mediul de afaceri din ţara noastră! Mai mult, atrag atenţia că modificările şi completările redactate la OUG 49/2009 NU pot fi implementate aşa cum au fost expuse în spaţiul public. Dacă ai mei colegi parlamentari nu s-ar fi grăbit atât de tare să depună acest proiect şi ar fi citit cu atenţie ordonanţa, ar fi văzut că articolul 4 precizează clar:
«(2) Nu intră în domeniul de aplicare al prezentei ordonanţe de urgenţă:
a) serviciile financiare, precum serviciile bancare, de credit, asigurări şi reasigurări (...)
b) serviciile şi reţelele de comunicaţii electronice, precum şi resursele şi serviciile asociate
c) serviciile în domeniul transportului, inclusiv serviciile portuare; (...)
e) serviciile medicale, indiferent dacă sunt asigurate sau nu în cadrul unor unităţi sanitare şi indiferent de modul în care sunt organizate şi finanţate ori dacă sunt de natură publică sau privată;
h) activităţile asociate exercitării autorităţii publice;»”, arată Avrămescu.
Gabriel Avrămescu susţine că astfel de scăpări nu ar trebui să existe în Parlamentul României.
"Iniţierea unei propuneri legislative înseamnă dezbatere, înseamnă dialog cu specialiştii din domeniile implicate şi înseamnă respect pentru cetăţeni! Iar asta lipseşte cu desăvârşire în acest caz”, afirmă el.
Senatul a adoptat, miercuri, în calitate de prim for sesizat, o iniţiativă legislativă a USR prin care apelurile la call-center trebuie preluate de un operator uman în maximum 5 minute de la momentul efectuării apelului.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.