Comisia Europeană va aproba, în cursul lunii ianuarie, proiectul depus de autorităţile române pentru finanţarea unei părţi din magistrala de metrou M6 care va lega Capitala de Aeroportul "Henri Coandă", a anunţat comisarul european Corina Creţu. Ea a precizat că finanţarea pe fonduri europene se va face doar pentru un tronson din viitoarea magistrală întrucât pentru al doilea tronson Comisia a propus metrou suprateran, variantă pe care experţii europeni o consideră mai profitabilă, însă autorităţile române au refuzat, decizând să construiască tronsonul subteran, împreună cu o bancă din Japonia.
Comisarul european Corina Creţu a anunţat, vineri seară, în cadrul unei emisiuni la România Tv, că autorităţile europene vor aproba luna aceasta proiectul privind finanţarea unei părţi din magistrala de metrou M6, care va lega Bucureştiul de Aeroportul "Henri Coandă" din localitatea Otopeni, proiect depus de Guvern în 29 decembrie 2018.
Creţu a precizat că magistrala va fi realizată din fonduri europene doar parţial, pentru că pentru unul dintre tronsoane autorităţile române nu au fost de acord cu varianta pe care experţii europeni au propus-o, considerând că este mai profitabilă din punctul de vedere al raportului dintre costuri şi beneficii.
"Pe 29 decembrie Guvernul României a depus la Bucureşti, a depus la Comisia Europeană, faza a doua a proiectului de metrou Pipera - Berceni care va atrage bani, este un efort pe care Guvernul l-a făcut şi îi felicit. Probabil că în luna ianuarie vom aproba o parte din metroul magistrala M6 care este de la Bucureşti Gara de Nord până la Ikea, deci o primă parte, după care autorităţile române vor construi în continuare, am înţeles, cu o bancă japoneză cealaltă parte pentru că din punctul nostru de vedere soluţia propusă de autoriăţile române nu este sustenabilă şi eligibilă. Noi vom aproba Gara de Nord - staţia Tokyo, care este undeva lângă Ikea. Este o investiţie masivă. (...) Noi considerăm că analiza beneficiu - cost ar fi mult mai profitabil de a face suprateran, dar autorităţile române nu agreează această idee şi am înţeles că au o înţelegere cu banca japoneză să facă metroul subteran de la un capăt la altul", a spus Corina Creţu.
"
Magistrala de metrou 6 1 Mai - Otopeni traversează zone precum Romexpo, Parcul Herăstrău, Aeroportul "Aurel Vlaicu", zona comercială Băneasa, Academia de Poliţie şi conform proiectului duce la Aeroportul "Henri Coandă". Conform proiectului elaborat în anul 2015, magistrala va avea 12 staţii: Pajura, Expoziţiei, Piaţa Montreal, Gara Băneasa, Aeroportul Băneasa, Tokyo, Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I. C. Brătianu, Aeroportul Otopeni.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.