Compania Sika aniversează în acest an 20 de ani de activitate pe piaţa din România. Nivelul general al business-ului Sika în România, cu toate noile sale componente integrate sau în curs de integrare, a ajuns anul trecut la peste 180 MIL CHF.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

“În urmă cu 20 de ani Sika pleca la drum pe piaţa din România cu patru angajaţi. Ca urmare a dezvoltării organice a companiei, dar şi după procesele de integrare a unor noi organizaţii ca Adeplast sau Arcon, gestionăm acum o echipă cu 700 de angajaţi, pe platfome industriale dispuse strategic la nivelul întregii ţări. Astfel, am devenit unul dintre cei mai importanţi producători de materiale de construcţii din România. În prezent, Sika se află pe piaţă cu un portofoliu de peste 1300 de produse şi soluţii de înaltă calitate dedicate tuturor fazelor unei construcţii, de la fundaţie, la acoperiş, fie că vorbim de zona rezidenţială, de cea industrială sau pur şi simplu, de sectorul DIY şi renovări”, declară Laurenţiu Ştefănescu, Director General Sika România.

În toată această perioadă, compania a avut focus în următoarele categorii: aditivi pentru betoane şi mortare, pardoseli industriale, sisteme de membrane PVC pentru acoperişuri,  consolidări structurale cu fibră de carbon, sisteme de lipire a faţadelor structurale, hidroizolaţii şi impermeabilizări. Sika a dezvoltat şi soluţii pentru piaţa auto, industria navală şi industria de transporturi.

Evenimente

5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

În ultimii 20 de ani compania a cunoscut mai multe etape de dezvoltare atât prin construcţia de fabrici proprii, cât şi prin achiziţii locale (2019 – Arcon Membrane, principalul producător de membrane bituminoase din România, 2020 – Adeplast SA, lider consacrat în producţia de mortare pentru construcţii şi izolaţii termice-EPS). Astfel, Sika România a ajuns la un număr de 12 fabrici şi linii de producţie locate în şapte zone ale ţării.

“De la înfiinţare până în prezent am avut un parcurs plin de provocări. În primă fază a trebuit să educăm piaţa pentru a înţelege şi a adopta produsele inovative Sika. În 2002, primul an de activitate, am înregistrat o cifra de afaceri de 0,5 MIL CHF, pentru ca în 2014 să marcăm 23 MIL CHF, iar în prezent să mergem spre 200 MIL CHF. Un rol important l-au avut achiziţiile din ultima perioadă, dar sunt şi foarte mulţi alţi factori care au condus la această dezvoltare. În primul rând SIKA a avut focus pe dezvoltarea portofoliului, investind în cercetare, tehnologie şi inovaţie. Local, pentru fiecare ţară din regiune, am construit strategia de business potrivită, pentru a ajunge la clienţi şi pentru a construi relaţii de încredere şi loialitate. Toate acestea s-au întâmplat împreună cu o echipă puternică în care am avut încredere din prima zi” declară doamna Ileana Nicolae, Head of Europe East Sika.

Pilonii importanţi de dezvoltare strategică din ultimii doi ani: dezvoltarea echipei şi achiziţia Adeplast şi Arcon

“Suntem o companie cu o istorie uriaşă în spate, cu peste 100 de ani de dezvoltare în tehnologii şi inovaţii pentru construcţii. În România, în cei 20 de ani de activitate, ne-am impus şi dezvoltat printr-un portofoliu divers, cu soluţii avansate din punct de vedere tehnic. În acelaşi timp ne-am propus să consolidam business-ul local prin achiziţia unor companii de top care, la randul lor, aveau implementate tehnologii avansate în producţia de materiale de construcţii: Arcon Membrane cu sediul în Sfântu Gheorghe, achiziţionată în 2019 şi compania Adeplast achiziţionată în 2020. Obiectivul principal este să ne dezvoltăm în continuare pe piaţa materialelor de construcţii drept unul dintre cei mai importanţi producători din România, care oferă produse dedicate pentru toate fazele unei construcţii, de orice tip şi dimensiune”, explică Laurenţiu Ştefănescu.

“În toţi aceşti ani Sika  a crescut, peste aşteptări. Am construit încrederea, iar acum aceasta este baza noastră, iar evoluţia companiei este, iată, mult peste aşteptări. Suntem în continuă schimbare,  iar mesajul meu pentru toţi membrii echipei este că trebuie să acceptăm schimbarea, să o vedem ca pe o oportunitate şi să ne adaptăm, să ne îmbunătăţim până la nivelul de excelenţă, indiferent de activitatea desfăşurată.  Este singurul mod în care vom putea reuşi.“, mai explică Ileana Nicolae.

Sika România a primit trofeul de Campion Mondial în cadrul grupului pentru anul 2021

Compania îşi concentrează activităţile de cercetare şi dezvoltare pe generarea de beneficii pe termen lung pentru clienţi, în conformitate cu principiile de sustenabilitate. “Toate aceste valori se regăsesc la nivel mondial, pe toate pieţele locale, inclusiv în ţara noastră. Sika România a primit trofeul de Campion Mondial în cadrul Sika pentru performanţe exceptionale. Este o recunoaştere a performanţei pe care Sika Romania a avut-o în ultimii 20 de ani, aceasta însemnând toate palierele de business: angajaţii, cultura organizaţională, dezvoltarea, potenţialul, rezultatele financiare, sustenabilitatea”, mai precizează Laurenţiu Ştefănescu. 

(Articol susţinut de Sika)

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.