Cel mai recent sondaj publicat de firma de cercetare independentă Povaddo pentru Philip Morris International arată că 7 din 10 români consideră că fumătorii adulţi ar trebui încurajaţi să treacă la alternative fundamentate ştiinţific, prin taxarea acestor produse la un nivel redus faţă de ţigări, dar suficient de ridicat pentru a descuraja consumul de către tineri şi nefumători.
De asemenea, sondajul arată că românii atribuie un rol important guvernului, în calitatea sa de autoritate executivă, în ceea ce priveşte adoptarea de măsuri pentru îmbunătăţirea sănătăţii populaţiei. Astfel, 7 din 10 români consideră că guvernele pot ajuta la îmbunătăţirea sănătăţii publice prin adoptarea de politici care încurajează fumătorii să treacă la alternative fără fum, inovatoare şi avansate tehnologic, care au potenţialul de a fi mai puţin dăunătoare decât continuarea fumatului. În plus, 7 din 10 români consideră că reglementarea şi taxarea produselor în funcţie de dovezile ştiinţifice existente îi pot încuraja pe cetăţeni să facă alegeri mai bune în ce priveşte stilul de viaţă.
„Atunci când vorbim despre sănătatea publică împreună cu autorităţile de reglementare, guvernele şi comunitatea medicală şi ştiinţifică trebuie să primeze dialogul bazat pe ştiinţă şi dovezi. Misiunea noastră este să oferim soluţii pragmatice de care beneficiază fumătorii adulţi, iar sănătatea publică se poate îmbunătăţi doar dacă adulţii, care altfel ar continua să fumeze, trec la alternative mai bune. Aceastea sunt produsele fără fum fundamentate ştiinţific, radical diferite de ţigări şi au potenţialul de a fi mai puţin dăunătoare decât acestea.”, a declarat Mircea Scăunaşu, Director General, Philip Morris România.
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Sondajul Povaddo mai arată că românii sunt conştienţi de rolul pe care Uniunea Europeană îl joacă în dezvoltarea unor politici europene de sănătate.
· Aproape 7 din 10 români (65%) consideră că Uniunea Europeană ar trebui să acorde prioritate politicilor şi strategiilor care urmăresc îmbunătăţirea vieţii celor care continuă să fumeze, să consume droguri sau alcool în mod iresponsabil.
· 7 din 10 români (67%) ar fi de acord ca guvernul să susţină o poziţie pentru ca Uniunea Europeană să analizeze toate dovezile disponibile referitoare la alternativele fără fum înainte de a lua decizii privind impozitarea acestora.
“Din nefericire, suntem una din cele patru ţări membre ale Uniunii Europene în care rata fumatului este în creştere. În România avem 5 milioane de fumători, iar noi credem că aceştia merită soluţii fundamentate ştiinţific, care să-i îndepărteze de ţigări. Produsele din tutun şi cu nicotină ar trebui taxate în funcţie de riscurile la care acestea îi expun pe consumatori. Deoarece ţigaretele sunt cea mai utilizată formă de consum a nicotinei, dar şi cea mai dăunătoare, ar trebui să fie impozitate cu cel mai ridicat nivel şi semnificativ mai mult decât produsele inovatoare, care nu implică arderea tutunului.” a adăugat Dragoş Bucurenci, Director External Affairs, Philip Morris România.
Metodologia sondajului
Povaddo a realizat sondajul online în numele PMI în perioada 10-15 noiembrie 2022. Sondajul a fost realizat în rândul a peste 13.630 de adulţi din populaţia generală cu vârsta de minimum 18 ani, din 13 state membre ale UE: Belgia, Bulgaria, Croaţia, Republica Cehă, Franţa, Grecia, Italia, Lituania, Polonia, Portugalia, România, Slovacia şi Spania. În fiecare ţară au fost realizate aproximativ 1.000 de interviuri online (împărţite aproximativ egal între adulţii care folosesc şi cei care nu folosesc produse care conţin nicotină). Datele sunt ponderate pentru a fi reprezentative pentru populaţia online din fiecare ţară în ceea ce priveşte următoarele variabile: vârsta, sexul şi consumul de nicotină din fiecare piaţă, conform cu statisticile naţionale. Rezultatele sunt precise cu o marjă de eroare de ±1%. Vă rugăm să reţineţi că, din cauza rotunjirilor, este posibil ca totalul rezultatelor să nu ajungă la 100%.
Philip Morris International: Construim un viitor fără fum
Philip Morris International (PMI) este o companie internaţională de top din industria tutunului care şi-a propus să construiască un viitor fără fum şi să îşi extindă, pe termen lung, portofoliul cu produse din afara sectorului de produse care conţin tutun sau nicotină. Portofoliul actual de produse al companiei constă, în principal, în ţigări şi produse fără fum, inclusiv produse care încălzesc tutunul (heat-not-burn), produse cu nicotină pentru uz oral sau produse cu vapori cu conţinut de nicotină, care sunt vândute pe pieţele din afara SUA. Din 2008, PMI a investit peste 9 miliarde USD pentru a dezvolta, fundamenta ştiinţific şi comercializa produse inovatoare fără fum pentru adulţii care altfel ar continua să fumeze, cu scopul de a opri complet vânzarea ţigărilor. Pentru aceasta au fost construite capacităţi de evaluare ştiinţifică de nivel mondial, în special în domeniile toxicologiei sistemelor preclinice, cercetării clinice şi comportamentale, cât şi studii ulterioare introducerii pe piaţă.
Administraţia pentru Alimente şi Medicamente (FDA) din SUA a autorizat comercializarea unei versiuni a dispozitivului IQOS dezvoltat de PMI, Platforma 1, şi a consumabilelor aferente ca produs din tutun cu risc modificat (MRTP) şi a determinat că o decizie de expunere modificată este oportună pentru promovarea sănătăţii publice.
În 30 septembrie 2022, produsele fără fum dezvoltate de PMI erau disponibile pentru vânzare în 70 de pieţe (excluzând Rusia şi Ucraina). PMI estimează că aproximativ 13,5 milioane de adulţi din întreaga lume, au trecut deja la IQOS şi au renunţat la fumat.
Cu o bază solidă şi o expertiză semnificativă în ştiinţele vieţii, în februarie 2021, PMI şi-a anunţat ambiţia de a se extinde în domeniile wellness şi de îngrijire a sănătăţii şi de a oferi produse şi soluţii inovatoare care urmăresc să răspundă nevoilor pacienţilor şi consumatorilor. Pentru mai multe informaţii puteţi vizita www.pmi.com şi www.pmiscience.com.
Philip Morris International: Construim un viitor fără fum
Philip Morris International (PMI) este o companie internaţională de top din industria tutunului care şi-a propus să construiască un viitor fără fum şi să îşi extindă, pe termen lung, portofoliul cu produse din afara sectorului de produse care conţin tutun sau nicotină. Portofoliul actual de produse al companiei constă, în principal, în ţigări şi produse fără fum, inclusiv produse care încălzesc tutunul (heat-not-burn), produse cu nicotină pentru uz oral sau produse cu vapori cu conţinut de nicotină, care sunt vândute pe pieţele din afara SUA. Din 2008, PMI a investit peste 9 miliarde USD pentru a dezvolta, fundamenta ştiinţific şi comercializa produse inovatoare fără fum pentru adulţii care altfel ar continua să fumeze, cu scopul de a opri complet vânzarea ţigărilor. Pentru aceasta au fost construite capacităţi de evaluare ştiinţifică de nivel mondial, în special în domeniile toxicologiei sistemelor preclinice, cercetării clinice şi comportamentale, cât şi studii ulterioare introducerii pe piaţă.
Administraţia pentru Alimente şi Medicamente (FDA) din SUA a autorizat comercializarea unei versiuni a dispozitivului IQOS dezvoltat de PMI, Platforma 1, şi a consumabilelor aferente ca produs din tutun cu risc modificat (MRTP) şi a determinat că o decizie de expunere modificată este oportună pentru promovarea sănătăţii publice.
În 30 septembrie 2022, produsele fără fum dezvoltate de PMI erau disponibile pentru vânzare în 70 de pieţe (excluzând Rusia şi Ucraina). PMI estimează că aproximativ 13,5 milioane de adulţi din întreaga lume, au trecut deja la IQOS şi au renunţat la fumat.
Cu o bază solidă şi o expertiză semnificativă în ştiinţele vieţii, în februarie 2021, PMI şi-a anunţat ambiţia de a se extinde în domeniile wellness şi de îngrijire a sănătăţii şi de a oferi produse şi soluţii inovatoare care urmăresc să răspundă nevoilor pacienţilor şi consumatorilor. Pentru mai multe informaţii puteţi vizita www.pmi.com şi www.pmiscience.com.
(Articol susţinut de Philip Morris)
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.