Cu ocazia zilei de 5 iunie - Ziua Internaţională a Mediului, care coincide cu începutul noului sezon estival, BAT România demarează în cadrul platformei Alege Asumat un Oraş Curat o nouă campanie de conştientizare a faptului că gesturile individuale simple pot avea un impact semnificativ asupra mediului înconjurător. Astfel, noua campanie îndeamnă turiştii la eco-responsabilitate în timpul vacanţelor şi la menţinerea curăţeniei apelor şi pe plaje, cu mesaje precum: “Vara asta, lasă doar amintiri la mare, nu deşeuri” sau „Vara asta, lasă doar urme pe nisip, nu ambalaje,” amplasate pe Autostrada Soarelui, dar şi prin mijloace de comunicare media şi online.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Sute de mii de turişti îşi petrec anual vacanţele de vară pe litoralul românesc, iar în urma lor rămâne şi o cantitate semnificativă de deşeuri, de câteva zeci de tone, potrivit datelor autorităţilor centralizate de o organizaţie de profil*. Potrivit celor mai recente date oficiale**, cel mai frecvent întâlnite tipuri de deşeuri monitorizate pe plajele României sunt cele din polimeri artificiali (peste 85%), urmate de cele din metal, sticlă/ceramică, cauciuc, hârtie/carton, textile şi lemn procesat. Totodată, pe litoralul românesc se regăsesc şi deşeuri plutitoare sau în mare, precum cele metalice, de plasă, textile, din lemn sau sticlă.  

Campania Alege Asumat un Oraş Curat ajunge anul acesta la a 6-a ediţie, BAT fiind totodată recunoscut de Financial Times ca lider în domeniul combaterii schimbărilor climatice în 2024, pentru al 4-lea an consecutiv. În acest context, campania BAT România din acest an se subsumează obiectivelor de sustenabilitate ale companiei, prin promovarea unui comportament eco-responsabil la nivel individual, în situaţii concrete de zi de zi şi care, prin multiplicare, contribuie la construirea unui viitor mai bun.

Evenimente

30 septembrie - Eveniment Profit.ro E-Commerce – Provocările creșterii pe o piață cu concurență tot mai dură - Ediția a V-a - Parteneri: ARB, CEC Bank, ContentSpeed, eMAG
7 octombrie - Eveniment Profit Energy.forum - Ediția a VIII-a. Parteneri: ACUE, Electrica Furnizare, Raiffeisen Bank, Transgaz
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania. Parteneri: ARB, CEC Bank, Garanti BBVA, Raiffeisen Bank, Philip Morris

„Litoralul este unul dintre locurile cele mai afectate de deşeurile lăsate în urmă la finalul verii şi, de aceea, anul acesta atragem atenţia asupra responsabilităţii pe care o avem fiecare dintre noi pentru a păstra curate apele şi plajele României. Grija faţă de mediu şi comunitate înseamnă responsabilitate la nivelul individual al fiecăruia dintre noi şi se traduce prin gesturi mici, consecvente şi multiplicate la scară largă, socială. În cadrul BAT ne-am asumat obiectivul de a construi un viitor mai bun pentru consumatorii noştri, dar şi pentru societatea în care trăim şi ne dorim ca tot mai mulţi oameni să înţeleagă responsabilitatea alegerilor individuale şi relevanţa gesturilor simple, repetitive şi a impactului pe care acestea îl au pentru viitor,” declară Ileana Dumitru,  Director Relaţii Externe al Ariei Europa de Sud-Est, BAT.

În cadrul platformei Alege Asumat un Oraş Curat, BAT România derulează în fiecare an campanii de responsabilitate socială privind protecţia mediului înconjurător, cât şi pentru conştientizarea importanţei politicilor comerciale corecte şi responsabile şi prevenţiei accesului minorilor la produse cu tutun şi nicotină.

Cei peste 3.000 de angajaţi ai BAT în România contribuie în fiecare an la multiplicarea mesajelor de conştientizare a importanţei gesturilor individuale simple, cu impact major pentru mediu şi societate. Anual, entităţile BAT România derulează iniţiative interne precum campanii de donare de sânge, de colectare selectivă, donaţii de textile pentru reutilizare şi reciclare sau acţiuni de plantare şi împădurire. Anul acesta, angajaţii BAT România au plantat peste 5.000 de copaci, contribuind astfel la regenerarea ecosistemului din judeţul Călăraşi. Totodată, recipienţii pentru băuturi din plastic sau carton utilizaţi la birou de angajaţii BAT România au fost înlocuiţi anul acesta cu căni ceramice, pentru încurajarea reutilizării şi reducerii deşeurilor, astfel reducându-se peste 2 tone de deşeuri anual***. 

Sustenabilitatea, în centrul afacerii BAT

Cu o viziune circulară asupra abordării de sustenabilitate, ce vizează întreg ciclul de viaţă al produselor sale, din 2021 BAT România a lansat şi un program naţional de colectare pentru reciclare a versiunilor anterioare glo, dispozitivul de încălzire a consumabilelor din tutun şi plante din portofoliul companiei. În anul 2022, programul a fost extins pentru colectarea dispozitivelor BAT de vapat. În prezent, la nivel naţional sunt active peste 360 de puncte de colectare a dispozitivelor electronice BAT, iar până în prezent au fost colectate peste 155 de mii de dispozitive. 

BAT şi-a început călătoria în domeniul sustenabilităţii în urmă cu peste 20 de ani, cu rezultate recunoscute de prestigioase instituţii la nivel internaţional, precum Dow Jones Sustainability Index sau Financial Times, care în 2024 a inclus BAT, pentru al patrulea an consecutiv, pe lista liderilor in domeniul combaterii schimbărilor climatice, pentru rezultatele remarcabile privind reducerea emisiilor de carbon.

Recent, compania a publicat raportul anual combinat privind performanţa de business şi în domeniul sustenabilităţii pentru anul 2023, prin care evidenţiază progresul obţinut în atingerea obiectivelor sale de sustenabilitate****.

*Analiză deşeuri litoral

** Raport Ministerul Mediului

***Conform estimărilor interne

****Raport anual combinat BAT _ Building a Smokeless World, 2023, https://www.bat.com/attachments/BAT_Annual_Report_Form_20-F_2023.pdf

Despre BAT în România

  • BAT este liderul pieţei tutunului din România, cu o cotă de peste 50%.
  • În 2022, BAT a fost al doilea cel mai mare contribuabil la bugetul de stat al României, cu circa 10,2 miliarde de lei plătiţi sub formă de taxe şi accize
  • BAT este un angajator strategic în România, creând peste 3.000 de locuri de muncă în mod direct şi generând alte 30.000 de locuri de muncă indirect, pe lanţ­ul de distribu­ţie şi aprovizionare.
  • BAT a lansat în România în 2019 campania Alege Asumat un Oraş Curat, o campanie de informare privind gestionarea responsabilă a deşeurilor, prin încurajarea fumătorilor să utilizeze scrumierele stradale special amenajate pentru depozitarea mucurilor de ţigară. Campania s-a extins gradual către o abordare integrată asupra mediului şi comportamentului eco-responsabil, prin iniţiative complexe de conştientizare privind viitorul oraşelor şi comunităţilor României.

Despre BAT la nivel global

BAT este o companie de top cu o gamă variată de bunuri de larg consum. Obiectivul nostru strategic este crearea unui viitor mai bun – A Better Tomorrow™ - prin intermediul unei lumi fără fum. Angajamentul nostru pentru atingerea acestui scop este reliefat de asumarea obiectivului ca 50% din veniturile noastre să fie generate de produsele care nu implică arderea tutunului până în 2035.

Compania susţine clar că ţigările cauzează riscuri majore la adresa sănătăţii şi că singura modalitate prin care acestea pot fi evitate este renunţarea la fumat. Pentru a construi o lume fără fum, BAT îi încurajează pe cei care continuă să fumeze să facă trecerea complet la alternative cu risc redus* dovedit ştiinţific.

Obiectivul BAT este ca 50 de milioane de consumatori să aleagă produsele sale care nu implică arderea tutunului până în 2030 şi de a genera venituri de 5 miliarde de lire sterline din noile categorii până în 2025. BAT şi-a stabilit o serie de obiective ambiţioase de sustenabilitate, precum reducerea cu 50% a emisiilor de carbon pentru Scopurile 1 şi 2 şi reducerea cu 50% a emisiilor pentru Scopul 3 până în 2030 (faţă de referinţa de bază din 2020) şi 100% din ambalajele utilizate să fie reutilizabile, reciclabile sau compostabile până în 2025. 

BAT are peste 46.000 de angajaţi şi, în 2023, grupul BAT a generat venituri de 27,28 miliarde de lire sterline şi un profit din operaţiuni de 12,46 miliarde lire sterline. 

Portofoliul strategic al companiei include mărcile sale globale de ţigarete şi o categorie tot mai largă de produse din tutun şi nicotină. Portofoliul include produse precum ţigări electronice, produse de încălzire a consumabilelor şi produse moderne pentru uz oral. Aceste noi categorii de produse au generat venituri anuale de peste 3 miliarde de lire sterline de la dezvoltarea lor cu un deceniu în urmă.

În prezent 24 de milioane de consumatori au ales noile categorii de produse BAT care nu implică arderea tutunului, iar veniturile generate de aceste categorii reprezintă 16,5% din veniturile grupului în 2023. 

*Bazat pe dovezile existente şi presupunând o trecere completă de la fumat la aceste produse, care nu sunt lipsite de risc şi provoacă dependenţă.

(Articol sustinut de BAT)

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.