Un număr de 93 de persoane au fost trimise în judecată de DIICOT Timişoara în dosarul furtului de motorină de la Regionala CFR Timişoara, în care au avut loc percheziţii în 2016. Anchetatorii afirmă că activitatea infracţională era generalizată la nivelul Depoului de Locomotive Timişoara, având sprijinul conducerii unităţii de transport feroviar, reprezentată de şeful de depou, adjunctul acestuia, contabilul şef, şefii de compartimente, de preşedintele sindicatului mecanicilor de locomotive, dar şi al unui poliţist. Prejudiciul depăşeşte 7,5 milioane de lei.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Procurorii Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism – Serviciul Teritorial Timişoara anunţă, vineri, că au dispus trimiterea în judecată a 93 de inculpaţi, pentru săvârşirea infracţiunilor de constituirea unui grup infracţional organizat, fals intelectual în formă continuată, uz de fals în formă continuată, delapidare cu consecinţe deosebit de grave în formă continuată.

"În cauză s-a reţinut faptul că, în perioada 2013 - 2016, la nivelul Depoului de Locomotive Timişoara, un număr de 93 de inculpaţi, angajaţi cu atribuţii de gestiune şi angajaţi din sectorul exploatare, au constituit şi au acţionat în mod coordonat, în cadrul unui grup infracţional organizat, care prin punerea la punct a unor proceduri tehnice şi scriptice care să creeze aparenţa de legalitate a activităţii de stabilire a normelor de consum, de gestiune şi aprovizionare, au delapidat cantitatea de 1.611.334 kg de motorină, care a fost valorificată prin vânzarea pe piaţa neagră, cauzându-se astfel un prejudiciu de 7.502.371 lei", arată anchetatorii.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum

Conform DIICOT, primul nivel al grupării a fost constituit de către gestionarul şef, împreună cu subordonaţii săi, primitorii-predatorii de produse fluide, toţi având atribuţii de gestiune a produselor petroliere. Aceştia au pus la punct proceduri tehnice şi scriptice, prin care, în fiecare zi a perioadei de activitate ilicită, au produs un plus de motorină, care a fost apoi valorificat în afara unităţii de transport feroviar.

Al doilea nivel a fost reprezentat de către revizorii şi mecanicii de locomotivă care au fost de acord cu producerea surplusului de combustibil precum şi cu atestările nereale din documentele de consum.

"Trinomul alcătuit din primitorii-predatorii de produse fluide, revizorii şi mecanicii de locomotivă au constituit celula de bază a grupului infracţional organizat, având rolul de producere a surplusului de combustibil şi de disimulare a activităţii infracţionale, prin atestarea în foile de parcurs a unor împrejurări nereale cu privire la cantităţile alimentate, documente care au fost utilizate pentru justificarea consumurilor. Impunerea unei activităţi infracţionale generalizate la nivelul Depoului de Locomotive Timişoara a fost posibilă prin sprijinul acordat de către conducerea unităţii de transport feroviar, reprezentată de şeful de depou, şeful de depou adjunct, contabilul şef, şefii de compartimente, de preşedintele sindicatului mecanicilor de locomotive şi precum şi de către un agent de poliţie", susţin procurorii.

Ei arată că implicarea în activitatea infracţională a angajaţilor a fost atât de extinsă încât s-a ajuns la suprapunerea grupului infracţional peste o parte din structura de personal a Depoului de Locomotive Timişoara.

Combustibilul delapidat de angajaţii Depoului Timişoara a fost externalizat către membri din afara unităţii de transport feroviar cu rol de preluare, valorificare a combustibilului delapidat, aceştia încasând şi distribuind ceilalţi, inclusiv liderul grupului, venitul ilicit.

"Menţionăm că au fost reţinute pentru perioada 2013 - 2016 peste 3.300 de acte materiale de delapidare şi falsificarea a peste 18.600 foi de parcurs", precizează DIICOT.

Dosarul a fost înaintat spre competentă soluţionare Tribunalului Timiş.

În aprilie 2016, procurorii DIICOT au făcut 47 de percheziţii în judeţele Timiş şi Caraş-Severin, în acest dosar. Ulterior, gestionarul şef al Depoului de Locomotive Timişoara la acea vreme, Gheorghe Borza, liderul Sindicatului Mecanicilor de Locomotivă de atunci, Ioan Boloş, contabila şefă Florina Silaghi şi omul de afaceri Liviu Martin au fost arestaţi preventiv.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.