Gigantul auto german Volkswagen anunţă că urmează să prezinte în 2027 un model de maşină electrică în valoare de aproximativ 20.000 de euro, care urmează să fie fabricat în Europa şi să poziţioneze grupul în cursa maşinilor electrice destinate marelui public, relatează AFP.
Constructorul vrea să-şi asume o ”responsabilitate socială” prin lansarea unui ”proiect de mobilitate electrică de intrare de gamă provenind din Europa pentru Euorpa”, a declarat marţi, citat într-un comunicat, CEO-ul Volkswagen Oliver Blume.
Acest anunţ îndepărtează opţiunea unui parteneriat cu alt constructor în vederea unei ”optimizări” a costurilor, după evocarea o vreme a unui parteneriat cu concurentul francez Renault.
Patronul grupului francez, Luca de Meo, anunţa la jumătatea lui mai că negocieri preliminare cu Volkswagen în vederea unei cooperări în vederea intrării de gamă în domeniul maşinilor electrice s-au încheiat.
Volkswagen, care nu a precizat data comercializării acestei viitoare maşini, urmează să intre cu întârziere pe acest segment faţă de concurenţii săi europeni şi chinezi.
PRESIUNI
Renault continuă să lucreze singur la proiectul unui Twingo în valoare de până la 20.000 de euro, a cărui comercializare este prevăzută în 2026.
Citroën, din grupul Stellantis, a anunţat o maşină de talie mică în valoare de mai puţin de 20.000 de euro în 2025.
Volkswagen evocă un portofoliu al vehiculelor electrice anunţate anul trecut, în valoare de până la 25.000 de euro, inclusiv ID2, care urmează să fie prezentate în 2025.
Este vorba despre două maşini compacte ale mărcilor din grup - un VW şi un CUPRA - şi două SUV-uri mici - un VW şi o Skoda.
Aceste patru vehicule urmează să fie construite în Spania.
Maşinile electrice au cucerit în câţiva ani 14,6% din piaţa europeană în 2023.
Însă ele rămân cantonate în segmente superioare prin preţul de achiziţie, începând de la 35.000 sau 40,000 de euro în cazul unor modele ca VW ID.3 sau Tesla Model 3.
Concurenţa chineză exercită presiuni asupra constructorilor europeni să vândă modele ieftine la orizontul lui 2025 - când maşinile cu motor cu combustie urmează să fie interzise în Uniunea Europeană (UE).
Problema Volkswagen este lipsa de rentabilitate a modelelor electrice, a căror dezvoltare este finanţată larg din vânzarea de maşini ”tradiţionale”.
Pentru a face economii importante, grupul contează pe o nouă platformă de componente comune cu mai multe modele - denumită MEB+ -pe care vor fi asamblate viitoarele modele.
Volkswagen a anunţat totodată un nou model electric în valoare de aproximativ 20.000 de euro destinat clienţilor chinezi, fără să stabilească o dată, în baza unui obiectiv de reducere cu 40% a costurilor până în 2026, pentru a rămâne competitiv pe această piaţă capitală, în care este devansat de concurenţa locală.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.