Microsoft semnalează vineri o pană de serviciu majoră a serviciilor Microsoft 365, care afectează întreprinderi şi utilizatori din întreaga lume. Pana a fost cauzată de o actualizare a antivirusului dezvoltat de societatea Crowdstrike. Este vorba despre ”blue screen of the death”, o pagină albastră afişată pe computere echipate cu un sistem de operare Windows. Firma de securitate informatică CrowdStrike a anunţat vineri că lucrează activ cu clienţii afectaţi de un defect găsit într-o singură actualizare de conţinut efectuată pentru gazdele Windows, care a perturbat masiv funcţionarea sistemelor IT ale unor companii majore la nivel mondial. Compania a subliniat într-un comunicat că acesta nu este un incident de securitate sau un atac cibernetic.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email
CITEȘTE ȘI CrowdStrike, firma de securitate IT al cărei update a paralizat activitatea utilizatorilor Windows, lucrează intens cu clienţii pentru remedierea defecţiunii
CITEȘTE ȘI O pană informatică uriaşă mondială paralizează numeroase întreprinderi în întreaga lume
Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum

”Anchetăm cu privire la o problemă care afectează capacitatea utilizatorilor de a accede la diverse aplicaţii şi servicii Microsoft 365”, anunţă multinaţionala americană într-un comunicat publicat vineri dimineaţa.

Ea anunţă că ia ”măsuri de atenuare”.

”Serviciile noastre sunt în curs de îmbunătăţire, în timp ce continuăm să luăm măsuri de atenuare”, anunţă întreprinderea pe X.

Aeroporturile din Sydney şi Berlin, companii aeriene ca Delta Airlines, American Airlines şi United au anunţat vineri o perturbare foarte puternică a serviciilor lor.

În Statele Unite, numărul de urgenţă 911 nu era disponibil.

În Franţa, jurnalişti de la RTL, TF1 sau CNEWS au anunţat probleme tehnice majore care perturbă emisia.

Această pană a fost cauzată de o actualizare a antivirusului dezvoltat de societatea Crowdstrike.

Este vorba despre ”blue screen of the death”, o pagină albastră afişată pe computere echipate cu un sistem de operare Windows, în pană.

Mulţi utilizatori au descoperit acest ”ecran albastru” vineri.

Mai ales întreprinderi au fost afectate şi nu particulari, din cauză că antivirusul este o soluţie destinată profesioniştilot.

Furnizorul prezintă paşii în vederea reornirii computerului: pornirea Windows în modul safe (apăsaţi tasta F4 la pornire); după pornire, mergeţi pe discul C, la C:\Windows\System32\drivers\CrowdStrike; în acest fişier ştergeţi fişierul care începe cu C-00000291 şi se termină cu .sys; reporniţi computerul.

Fişierul Crowdstrike poate fi, de asemenea, redenumit. Este necesar ca utilizatorul să fie ”admin” pentru a accede la această parte a sistemului, ceea ce poate ăncetini rezolvarea problemei.

Cealaltă soluţie este să nu se pornească computerul, pentru a nu se lansa actualizarea.

Întreprinderea a anunţat că şi-a corectat programul, iar computerele care nu au fost afectate nu vor mai fi de ea.

Reuters scrie că American Airlines, Delta Airlines şi United Airlines au ordonat blocări la sol vineri, evocând probleme de comuncaţii la mai puţin de o oră după ce Microsoft şi-a rezolvat pana serviciilor de cloud care a afectat mai multe companii aeriene low-cost.

Era neclar dacă ordinul de a nu decola avea legătură cu pana cloud a Microsoft.

UAL şi Allegiant Air şi-au blocat de asemenea zborurile la sol.

FAA, contactată de reuters, nu a reacţionat imediat.

Companiile aeriene low-cost Frontier Airlines, o filială a Frontier Group Holdings, Allegiant şi SunCountry au raportat pene care le-au afectat operaţiunile.

Frontier a anunţat joi seara că era pe cale să reia operaţiunile în mod normal şi că a ridicat interdicţia de decolare.

Frontier a precuzat că o ”pană tehnică majoră Microsoft” i-a afectat temporar operaţiunile, iar SunCountry că un furnizor terţ i-a afectat rezervările şi facilităţile de check-in, fără să prezinte numele întreprinderii respective.

Secretarul american al Transporturilor Pete Buttigieg a anunţat că Departamentul Transporturilor monitorizează anularea zborurilor şi probleme de întârziere la Frontier şi că va trage la răspundere întreprinderea şi toate celelalte companii aeriene ”să satisfacă nevoile pasagerilor”.

”Website-ul Allegiant nu este disponibil în prezent din cauza unei probleme Microsoft Azure”, a anunţat întreprinderea într-un comunicat transmis CNN.

Frontier a anulat 147 de zboruri joi şi a amânat alte 212, potrivit FlightAware.

Aproximativ 45% dintre zborurile Allegiant au fost amânate, dar şi 23% dintre zborurile Sun Country, potrivit site-ului. Ele nu precizează numărul de zboruri afectate.

Microsoft a anunţat că pana a început joi, la ora locală 18.00 pe Coasta de Est (vineri, 1.00, ora României), când mai mulţi clienţi ai serviciilor Azure s-au confruntat cu probleme în centrul Statelor Unite.

Azure este o platformă de cloud computing care oferă servicii de construire, implementare şi gestionare a aplicaţilor serviciilor.

Microsoft a anunţat separat că anchetează o problemă care afecta diverse aplicaţii şi servicii Microsoft 365.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.