Trei bărbaţi au fost arestaţi miercuri în cadrul anchetei cu privire la căderea unei cabine de teleferic, duminică, la Stresa, în nordul Italiei, soldat cu 14 morţi - inclusiv cinci israelieni -, au anunţat Carabinierii, relatează AFP.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Aceşti bărbaţi, reprezentanţi de rang înalt ai societăţii care gestionează telefericul, sunt suspectaţi de faptul că au dezactivat în mod voit frâna de urgenţă a structurii.

”Exista o defecţiune la teleferic. Echipa de mentenanţă nu a rezolvat problema sau (a rezolvat-o) doar în parte. În vederea evitării întreruperii legăturii, ei au ales să lase în funcţiune furca care împiedică intrarea în funcţiune a frânei de urgenţă”, a declarat la Radiotre un reprezentant local al Carabinierilor, locotenet-colonelul Alberto Cicognani, citat de gaenţii italiene de presă.

Evenimente

5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

Cele trei persoane arestate sunt Luigi Nerini, conducătorul societăţii Ferrovie del Mottarone care gestionează telefericul, Gabriele Tadini, directorul telefericului şi Enrico Perocchio, şeful operaţional al telefericului, construit în 1970 şi care leagă în 20 de minute satul Stresa de Muntele Mottarone, cu o altitudine de 1.500 de metri, şi care oferă o vedere spectaculoasă a Lacului Major şi Alpilor.

”Ei au recunoscut că frâna de urgenţă nu a fost activată în mod voit”, a anunţat Alberto Cicognani.

Potrivit procurorului Olimpia Bossi, citată de presa italiană, cei trei ştiau că acea cabină de teleferic circula fără frână de urgenţă de la 26 aprilie, ziua în care instalaţia a fost redeschisă.

Decizia acestor arestări intervine în urma unei zile de interogatorii la cazarma Carabinierilor la Stresa şi n urma analizării fragmentelor găsite la faţa locului, care a permis să se demonstreze că ”sistemul de frânare de urgenţă al cabinei care a căzut în gol a fost manipulat” şi că ”furca” - dispozitivul care permite dezactivarea frânei a fost instalată.

Potrivit anchetatorilor, este vorba despre o faptă ”materială conştientă” cu scopul ”evitării întreruperii şi opririi telefericului”, în contextul în care ”instalaţia prezenta anomalii care ar fi necesitat o intervenţie mai radicală şi o oprire” a instalaţiei.

Potrivit procurorului, intervenţii tehnice au fost ”solicitate şi efectuate”, inclusiv una la 3 mai, însă ”ele nu au permis rezolvarea problemei”.

Decizia blocării frânei de urgenţă a fost luată ”cu convingerea că acest cablu nu se va rupe vreodată şi asumarea unui risc care a condus apoi, din nefericire, la un rezultat fatal”.

Accidentul a avut loc duminică, spre ora locală 12.30 (13.30, ora României), la aproximativ 100 de metri de ultima staţie a telefericului pe vârful Muntelui Mottarone.

Cabina a atins un pilon, după care s-a desprins, s-a rostogolit la sol şi s-a lovit de copaci.

Sngurul supravieţuitor al accidentului - un copil israelian în vârstă de cinci ani, spitalizat la Torino - prezintă un traumatism cranian şi fracturi la picioare.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.