Compania BuzzFeed îşi va închide site-ul de ştiri şi îşi va reduce forţa de muncă cu 15%, a anunţat joi directorul general Jonah Peretti. Această decizie vine în contextul în care compania media digitală se confruntă cu provocări financiare serioase, inclusiv cu o scădere a cheltuielilor de publicitate, notează BBC.
Anunţul a dus joi la scăderea cu 10% a acţiunilor companiei media, precizează Reuters.
Directorul Jonah Peretti a recunoscut că aceste decizii sunt "profund dureroase", dar a spus că nu poate investi mai mult în site-ul de ştiri, devenit neprofitabil. În schimb, firma se va concentra pe furnizarea de ştiri prin intermediul site-ului HuffPost, pe care Buzzfeed l-a preluat în 2020.
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
"Ne-am confruntat cu mai multe provocări decât pot număra în ultimii ani", a declarat Peretti, dând vina pe pandemie şi pe recesiunea economică ulterioară pentru declinul publicităţii digitale şi al afacerilor BuzzFeed, relatează Reuters.
"Industria noastră suferă, dar este pregătită să renască", a spus Peretti. "Astăzi facem mari eforturi şi vom începe să ne luptăm pentru un viitor luminos", a adăugat el.
Fondat în 2006, Buzzfeed a fost cândva unul dintre cele mai populare nume din media online, cunoscut pentru concursurile sale şi conţinutul viral, precum şi pentru un flux consistent de ştiri. S-a listat la bursă în 2021, dar a strâns mult mai puţini bani decât spera.
Compania, care avea peste 1.300 de angajaţi la nivel global la sfârşitul anului trecut, anunţase deja un val de disponibilizări în decembrie, afectând peste 170 de persoane. Cele mai recente reduceri implică aproximativ 180 de locuri de muncă. Unii dintre angajaţii de la ştiri şi-ar putea găsi joburi în alte părţi ale companiei, a precizat Buzzfeed. Între cei 180 de angajaţi care vor fi disponibilizaţi acum se numără cei de la diviziile de vânzări, conţinut, tehnologie şi administraţie, a declarat directorul general Jonah Peretti într-un e-mail adresat personalului.
În schimb, compania va continua să opereze HuffPost, precum şi brandul său alimentar Tasty, Complex Networks şi site-ul său omonim.
"Mergând mai departe, vom avea un singur brand de ştiri prin HuffPost, care este profitabil, cu o audienţă loială directă din home page", a declarat Peretti în nota către angajaţi.
Ca parte a restructurării, compania a declarat că directorul financiar Edgar Hernandez şi directorul de operaţiuni Christian Baesler au decis să plece. Preşedinta Marcela Martin va prelua atribuţiile în materie financiară.
BuzzFeed, care produce ştiri, videoclipuri şi chestionare online, a fost fondată în 2006 de Peretti şi John Johnson. Acţiunile sale au pierdut 93% din valoare de la debutul pe bursă în 2021.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.