Mii de aplicaţii pentru smartphone din magazinele online ale Apple şi Google conţin coduri informatice dezvoltate de o companie tehnologică, Pushwoosh, care se prezintă ca având sediul în Statele Unite, dar care este de fapt rusă, a constatat Reuters în urma unei investigaţii.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Centrul pentru Controlul şi Prevenirea Bolilor (CDC), principala agenţie a Statelor Unite pentru combaterea ameninţărilor majore la adresa sănătăţii, a recunoscut că s-a înşelat, crezând că Pushwoosh are sediul în capitala americană. După ce a aflat de la Reuters despre rădăcinile sale ruseşti, CDC a eliminat software-ul Pushwoosh din şapte aplicaţii destinate publicului, invocând probleme de securitate.

La rândul său, armata americană a declarat că a eliminat în martie o aplicaţie care conţinea codul Pushwoosh, din cauza aceloraşi îngrijorări. Aplicaţia respectivă era folosită de soldaţii de la una dintre principalele baze de antrenament pentru luptă ale ţării.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum

Codul Pushwoosh, precizează Reuters, a fost instalat în aplicaţiile multor companii internaţionale, organizaţii non-profit influente şi agenţii guvernamentale, de la compania internaţională de bunuri de larg consum Unilever şi UEFA până la puternicul lobby politic american pentru arme de foc, National Rifle Association (NRA), şi Partidul Laburist din Marea Britanie. Multe dintre acestea au declarat că au crezut că au de-a face cu o companie americană.

Potrivit documentelor companiei depuse public în Rusia şi analizate de Reuters, Pushwoosh are sediul central în oraşul siberian Novosibirsk, unde este înregistrată ca o companie de software care efectuează inclusiv procesări de date. Are aproximativ 40 de angajaţi şi a raportat venituri de 143.270.000 de ruble (2,4 milioane de dolari) anul trecut. Pushwoosh este înregistrată la guvernul rus pentru a plăti taxe în Rusia.

Pushwoosh oferă cod şi suport pentru procesarea datelor pentru dezvoltatorii de software, permiţându-le acestora să realizeze profilul activităţii online a utilizatorilor de aplicaţii pentru smartphone şi să trimită notificări push personalizate de pe serverele Pushwoosh, precizează Reuters.

Codul Pushwoosh a fost inclus în aproape 8.000 de aplicaţii din magazinele de aplicaţii Google şi Apple, potrivit Appfigures, un site de informaţii despre aplicaţii. Site-ul web al Pushwoosh afirmă că are peste 2,3 miliarde de dispozitive listate în baza sa de date.

Pe site-ul său, Pushwoosh susţine că nu colectează informaţii sensibile, iar Reuters nu a găsit nicio dovadă că Pushwoosh a gestionat în mod necorespunzător datele utilizatorilor. Cu toate acestea, autorităţile ruse au obligat companiile locale să predea datele utilizatorilor agenţiilor de securitate naţionale. Fondatorul Pushwoosh, Max Konev, a declarat pentru Reuters într-un e-mail transmis în septembrie că firma nu a încercat să îşi mascheze originile ruseşti. „Sunt mândru că sunt rus şi nu aş ascunde niciodată acest lucru”, a declarat Konev. El a precizat că firma „nu are niciun fel de legătură cu guvernul rus” şi că îşi stochează datele în Statele Unite şi Germania.

Experţii în securitate cibernetică au declarat că stocarea datelor în străinătate nu ar împiedica totuşi agenţiile de informaţii ruseşti să oblige o firmă rusă să cedeze accesul la aceste date, subliniază Reuters.

În documentele de reglementare depuse în SUA şi pe reţelele de socializare, Pushwoosh nu menţionează niciodată legăturile sale cu Rusia. Compania indică „Washington, D.C.” ca locaţie pe Twitter şi susţine că adresa biroului său este o casă din suburbia Kensington, Maryland. De asemenea, compania menţionează adresa din Maryland pe profilurile sale de Facebook şi LinkedIn.

Casa din Kensington este locuinţa unui prieten rus al lui Konev, care a vorbit cu un jurnalist Reuters sub rezerva anonimatului. Acesta a declarat că nu are nicio legătură cu Pushwoosh şi că a fost de acord doar să-i permită lui Konev să folosească adresa sa pentru a primi corespondenţă.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.