Prăbuşirea, miercuri, a unui avion de pasageri al companiei American Airlines care s-a ciocnit in zbor cu un elicopter Black Hawk al armatei americane în apropierea Aeroportului Naţional Reagan din Washington a scos în evidenţă problemele legate de spaţiul aerian congestionat, împărţit de aeronave civile şi militare, de deasupra capitalei SUA, relatează Reuters. Acesta este primul accident aerian comercial major în SUA din 2009, remarcă BBC.
Deocamdată nu a fost anunţat un bilanţ oficial al tragediei de miercuri seara de la Washington, dar este posibil să nu existe supravieţuitori.
Elicopterele militare sunt o privelişte obişnuită în regiunea Washington, care găzduieşte numeroase baze militare. Pe parcursul unei perioade de trei ani care s-a încheiat în 2019, au existat 88.000 de zboruri de elicoptere pe o rază de 48 km de Aeroportul Naţional Reagan, inclusiv aproximativ 33.000 de zboruri militare şi 18.000 de zboruri ale agenţiilor de aplicare a legii, arată un raport din 2021 al Government Accountability Office.
Secretarul Transporturilor, Sean Duffy, a declarat joi, într-o conferinţă de presă, că Administraţia Federală a Aviaţiei va „lua măsurile adecvate, dacă este necesar, pentru a modifica traiectoriile de zbor”, pentru a asigura o separare adecvată între avioanele civile şi elicopterele militare.
Secretarul apărării, Pete Hegseth, a anunţat că a fost lansată o investigaţie de către armată şi Departamentul Apărării.
Pe Aeroportul Naţional Reagan au avut loc mai multe incidente de tip „near-miss” (aproape de ciocnire - n.r.) care au stârnit îngrijorare, inclusiv o coliziune aproape totală, în mai 2024, între un avion American Airlines şi un avion de mici dimensiuni şi una în aprilie 2024 între avioane ale companiilor Southwest şi JetBlue.
Lipsa controlorilor de trafic aerian întârzie zborurile şi ridică probleme de siguranţă în Statele Unite. În octombrie, FAA a demarat un audit privind riscurile de incursiune pe pistă la cele mai aglomerate 45 de aeroporturi din SUA, după o serie de incidente care au fost aproape să devină accidente.
Regiunea Washington are trei aeroporturi importante, dar Reagan National este cel mai apropiat de capitală. Din cauza lungimii reduse a pistelor sale, peste 90% din zboruri folosesc pista principală, ceea ce îl face cel mai aglomerat din SUA, cu peste 800 de decolări şi aterizări zilnice. Asta înseamnă, de fapt, o decolare sau o aterizare în fiecare minut în cea mai mare parte a zilei.
Aeroportul Reagan este al 24-lea cel mai aglomerat aeroport american după numărul de pasageri.
Congresul a aprobat anul trecut cinci noi zboruri dus-întors către Washington.
Senatorul Jerry Moran, care conduce o subcomisie a Senatului pentru aviaţie, a declarat pentru Reuters că accentul se pune imediat pe încercarea de a salva vieţi în urma tragediei de miercuri seara, dar că, după încheierea misiunii, Congresul va investiga ce a mers prost.
Ultimul accident aerian comercial major din SUA a avut loc în februarie 2009, când un zbor Continental Airlines care a plecat din Newark, New Jersey, operat de Colgan Air, s-a prăbuşit peste o casă în timp ce se apropia de aeroportul din Buffalo, New York. Avionul era un Bombardier Q400 şi 49 de persoane au murit în acest accident.
Cel mai recent accident de amploare al American Airlines a avut loc în noiembrie 2001, în apropierea Aeroportului Internaţional John F. Kennedy. Zborul American Airlines nr. 587, un Airbus A300, s-a prăbuşit la scurt timp după decolare. Au murit 265 de persoane. Cursa se îndrepta spre Santo Domingo, în Republica Dominicană, şi s-a prăbuşit în zona Belle Harbor din Rockaways, în districtul Queens al oraşului New York.
În 2009, un Airbus A320 al US Airways a efectuat o aterizare forţată la câteva minute după decolarea de pe aeroportul LaGuardia din New York, după ce ambele motoare au fost dezactivate de un stol de păsări. Pilotul a decis să ţină avionul în aer până la amerizarea pe râul Hudson, iar toţi cei 155 de pasageri şi membri ai echipajului au fost salvaţi.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.