Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii a lansat în consultare publică proiectul de decizie pentru stabilirea condiţiilor şi procedurii de evaluare a gradului de îndeplinire a cerinţelor minime de calitate pentru livrarea trimiterilor de corespondenţă interne din sfera serviciului universal, din cea mai rapidă categorie standard, impuse Companiei Naţionale Poşta Română (CNPR) prin decizia de desemnare ca furnizor universal pentru perioada 1 ianuarie 2025 - 31 decembrie 2029.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Evaluarea gradului de îndeplinire a cerinţelor minime de calitate se va realiza de către CNPR prin aplicarea standardului SR EN 13850:2020 - Servicii poştale. Calitatea serviciului. Măsurarea timpului de circulaţie al serviciilor cap-la-cap pentru trimiterea poştală individuală din serviciul prioritar şi de primă clasă.

Evaluarea îndeplinirii cerinţelor de calitate de către CNPR

Evenimente

26 mai - Energy Road - Energie la tine acasă
10 iunie - Perspectivele macroeconomice și fiscale ale României

Pentru evaluarea gradului de îndeplinire a cerinţelor minime de calitate, CNPR are obligaţia de a realiza anual măsurătorile necesare pentru livrarea trimiterilor interne prioritare de corespondenţă, în greutate de până la 2 kg (inclusiv). CNPR nu are obligaţia de a realiza aceste măsurători pentru localităţile incluse în lista celor considerate ca aflate în cazuri excepţionale sau situate în condiţii geografice excepţionale.

Evaluarea gradului de îndeplinire a cerinţelor minime de calitate se va realiza de către CNPR prin încheierea unui contract cu un organism de monitorizare independent, care va avea ca sarcină efectuarea, pe baza rezultatelor obţinute în procesul de determinare a fluxului real, a măsurătorilor necesare evaluării respectării cerinţelor minime de calitate prin aplicarea standardului SR EN 13850:2020.

Prevederile acestui proiect de decizie vor produce efecte de la data comunicării sale către CNPR pentru evaluarea aferentă anului 2025.

Cerinţe minime de calitate pentru serviciile poştale

Potrivit reglementărilor ANCOM, în calitatea sa de furnizor de serviciu universal, CNPR are mai multe obligaţii, printre care şi obligaţia de a asigura livrarea la destinatari a trimiterilor interne prioritare de corespondenţă din sfera serviciului universal, în greutate de până la 2 kg (inclusiv), cu respectarea următoarelor cerinţe minime de calitate:  

          a) 85% din numărul total al acestor trimiteri de corespondenţă vor fi livrate în cel mult două zile lucrătoare de la data depunerii acestora la punctele de acces; 

          b) 97% din numărul total al acestor trimiteri de corespondenţă vor fi livrate în cel mult patru zile lucrătoare de la data depunerii acestora la punctele de acces.

Serviciul universal în domeniul serviciilor poştale

Accesul la serviciul universal poştal reprezintă dreptul oricărei persoane de a beneficia de furnizarea permanentă a serviciilor incluse în sfera serviciului universal, la un anumit nivel de calitate, în orice punct de pe teritoriul României, la tarife accesibile.

Compania Naţională Poşta Română S.A. (CNPR) a fost desemnată drept furnizor de serviciu universal în domeniul serviciilor poştale pentru perioada 1 ianuarie 2025 - 31 decembrie 2029.

Procesul de consultare publică

Proiectul deciziei ANCOM privind stabilirea condiţiilor şi procedurii de evaluare a gradului de îndeplinire a cerinţelor minime de calitate pentru livrarea trimiterilor de corespondenţă interne, din cea mai rapidă categorie standard, impuse prin Decizia ANCOM nr. 810/2024 privind desemnarea Companiei Naţionale Poşta Română S.A. ca furnizor de serviciu universal în domeniul serviciilor poştale poate fi consultat aici. Persoanele interesate sunt invitate să formuleze şi să transmită observaţii şi propuneri până la data de 12.05.2025, pe adresa sediului central al ANCOM (Str. Delea Nouă nr. 2, sector 3, Bucureşti), prin intermediul Registraturii online sau prin intermediul direcţiilor regionale ale Autorităţii. Observaţiile pot fi transmise şi prin fax la numărul +40 372 845 402 sau prin e-mail pe adresa consultare@ancom.ro.

Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) este instituţia care promovează interesele utilizatorilor de servicii de comunicaţii electronice, servicii poştale şi servicii digitale în contextul tranziţiei la societatea Gigabit, prin valorificarea optimă a mixului de instrumente de administrare şi reglementare aflate la dispoziţia Autorităţii. Pentru mai multe detalii despre activitatea ANCOM vizitaţi www.ancom.ro, infocentru.ancom.ro, www.portabilitate.ro şi www.veritel.ro. Pentru a testa şi monitoriza calitatea serviciului de internet, accesaţi www.netograf.ro. Pentru a consulta acoperirea cu semnal mobil a localităţilor, drumurilor naţionale şi judeţene din România, accesaţi www.aisemnal.ro.

Persoană de contact: Anca Gabriela CĂLIN, Şef Serviciu Comunicare şi Informare Publică, tel. 0372.845.414

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Conținutul acestui comunicat de presă este în întregime responsabilitatea autorului său. News.ro nu își asumă în niciun fel responsabilitatea pentru acuratețea informațiilor prezentate sau a modului de redactare a comunicatului.