Portcontainerul Ever Given, cu o lungime de 400 de metri, care blochează Canalul Suez de aproape o săptămână, a început să se deplaseze, ceea ce anunţă o ieşire din criza pe care a creat-o începând de marţi, în care a generat pierderi de miliarde de dolari, relatează AFP.
Potrivit roprietarului navei de peste 200.000 de tone, portcontainerul a fost ”întors”, dar încă nu pluteşte.
Nava are mai multă manevră de mişcare, a anunţat un purtător de cuvânt al companiei japoneze care deţine nava, Shoei Kisen.
Portcontainerul Ever Given a fost repus în proporţie de 80% în ”direcţia cea bună”, potrivit Autorităţii Canalului Suez (SCA), care precizează că ”partea din spate a navei s-a îndepărtat cu 102 metri de mal, faţă de care se afla la doar patru metri”.
SCA precizează într-un comunicat, luni, că ”manevre de remorcare” au ”început cu zece remorchere uriaşe”.
Site-urile de urmărire maritimă a traficului Vesselfinder şi myshiptacking arătau că partea din spate a navei s-a îndepărtat de malul de vest al Canalului.
PIERDERI ÎN VALOARE DE MILIARDE DE DOLARI
Ever Given este blocat de marţi, în diagonală, în Canalul Suez, şi blochează complet această cale de aproximativ 300 de metri lărgime, una dintre cele mai frecventate din lume.
Canalul Suez, cu o lungime de 190 de kilometri, este tranzitat de aproximativ 10% din comerţul maritim internaţional, iar fiecare zi de blocaj antrenează întârzieri importante şi costuri estimate între şase şi zece miliarde de dolari, care afectează comerţul mondial.
În total, aproximativ 400 de nave erau blocate în weekend la capetele canalului şi în acesta, care leagă Marea Roşie şi Marea Mediterană, potrivit SCA.
Cel puţin 12 remorchere şi dragoare, care să scoată nisip de sub navă, au fost mobilizate în operaţiuni.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.