Donald Trump şi Kamala Harris îşi multiplică apariţiile la podcasturi - un format prizat de către tineri ascultători şi cu un cadru mai confortabil pentru candidaţi decât al presei tradiţionale, relatează AFP.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Importanţa nouă a podcastului în campania prezidenţială americană ţine mai întâi de creşterea audienţei acestuia.

Aproximativ 47% dintre americani le ascultă cel puţin o dată pe lună, faţă de doar 32% în urmă cu cinci ani, potrivit cabinetului Edison Research.

Evenimente

31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

”Ecosistemul mediei americane este în evoluţie constantă, iar din această cauză candidaţii trebuie să se adapteze”, explică o profesoară de la Universitatea Virginia Tech Megan Duncan.

Podcastul are, totodată, un public mai divers decât cel al presei clasice.

Vârsta mediană - jumătate este mai în vârstă, cealaltă jumătate mai tânără - a ascultătorilor de podcast este de 34 de ani, faţă de 41 de ani în cazul navigatorilor pe Internet care consultă site-uri de ştiri şi faţă de aproape 60 de ani a telespectatorilor posturilor de ştiri în continuu.

În plus, majoritatea podcasturilor în format talk-show sunt considerate ca fiind de divertisment şi nu emisiuni politice.

Audienţa lor este aşadar, cel puţin în parte, un teren de cucerit al candidaţilor.

”Într-o campanie atât de strânsă (...), a încerca să te duci să cauţi persoane care votează pentru prima dată sau votanţi ocazionali are sens”, subliniază Megan Duncan.

De la începutul campaniei sale, Kamala Harris a participat la aproape zece podcasturi, iar Donald Trump la mai multe de dublu.

Punctul culminant este trecerea fostului şef de stat pe la cel mai descărcat program din lume, "The Joe Rogan Experience", publicat vineri.

La mai puţin de 24 de ore după postarea online pe YouTube a înregistrării video a acestei discuţii, ea a fost vizionată de peste 14 miliaone de ori.

Niciun interviu televizat al candidatului republican de anul acesta nu a generat nici măcar jumătate din acest număr.

”RELAŢIE STRÂNSĂ”

”Podcasturile sunt un habitat natural pentru Trump”, subliniază o porofesoară de la Universitatea din Sydney, în Australia, Lea Redfern.

Animatorii unor podcastrui de succes care aleg candidaţi oferă, majoritatea, un mediu decontractat şi întrebări mai puţin sensibile decât ale jurnaliştilor profesionişti.

Candidaţii au pus ochii pe aceste podcasturi mai degrabă decât pe cele prouse de către presa tradiţională, ca de exemplu The New York Times (NYT) sau postul public de radio NPR.

”Aceste conversaţii tête-à-tête aduc mai degrabă a discuţii decât a interviuri tradiţionale, pe un ton interogativ”, declară Lea Redfern.

Este vorba despre un stil care-i convine în special lui Donald Trump, amator de digresiuni de tot felul, care ”pare foarte în largul său” în acest dispozitiv, subliniază universitara.

În cele aproape ttrei ore pe care le-a petrecut cu Joe Rogan, miliardarul republican a depănat în neştire teorii ale complotului, fără să fie întrerupt sau contestat.

Aceste podcasturi le permit de asemenea candidaţilor să obordeze subiecte mai personale.

În "This Past Weekend", un podcast al unoristului Theo Von, Donald Trump a vorbit îndelung despre influenţa pe care a avut-o asupra sa spectacolul alcoolismului fratlui său mai mare Fred.

Kamala Harris a vorbit, la rândul său, despre copilărie şi dificultăţile vieţii publice ale unei femei la microfonul "Call Her Daddy", un podcast dedicat problemelor feminine.

Aceste emisiuni înregistrate le dau ascultătorilor impresia că le permit să ”cunoască mai bine” aceste personalităţi politice, potrivit lui Lea Redfern.

Podcastul pare totodată destinaţia preferată din cauza fidelităţii medii a ascultătorilor lor.

”Prezentatorul podcastului vorbeşte direct în urechea ascultătorilor”, care folosesc adesea căşti, subliniază Lea Redfern. ”Asta poate stabili ceva ce pare o relaţie strânsă”.

Această legătură se poate transforma în ataşament, potrivit lui Megan Duncan, iar ”odată ce se creează acest lucru, va trebui ceva uriaş pentru ca ascultătorul să respingă informaţia pe care a primit-o prin podcast”.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.