„Cutiile negre” cu date de zbor şi de voce din cabina de pilotaj a avionului Jeju Air care s-a prăbuşit la 29 decembrie au încetat să mai înregistreze cu patru minute înainte ca avionul de linie să lovească o structură de beton pe aeroportul Muan din Coreea de Sud, ducând la cea mai mare tragedie aviatică din ţară, soldată cu 179 de morţi, a anunţat sâmbătă Ministerul Transporturilor de la Seul, relatează Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Autorităţile care investighează dezastrul care a provocat moartea a 179 de persoane, cel mai grav de pe teritoriul Coreei de Sud, intenţionează să analizeze cauzele care au determinat oprirea înregistrării „cutiilor negre”, a precizat ministerul într-un comunicat.

Înregistratorul de voce a fost analizat iniţial în Coreea de Sud şi, atunci când s-a constatat că datele lipseau, a fost trimis la un laborator al Administraţiei pentru Siguranţa Transporturilor din SUA, a precizat ministerul.

Şi înregistratorul de date de zbor deteriorat a fost dus în Statele Unite pentru a fi analizat în cooperare cu autoritatea americană de reglementare a siguranţei avitatice, potrivit ministerului.

Zborul Jeju Air 7C2216, care decolase din capitala thailandeză Bangkok cu destinaţia Muan, în sud-vestul Coreei de Sud, a aterizat pe burtă şi a depăşit pista aeroportului regional, explodând după ce s-a lovit de un zid.

Piloţii anunţaseră controlul de trafic aerian că aeronava a lovit o pasăre şi au declarat stare de urgenţă cu aproximativ patru minute înainte de a exploda. Doi membri ai echipajului de bord, răniţi, care se aflau în secţiunea din coadă, au fost singurii salvaţi.

Cu două minute înainte de apelul de urgenţă „Mayday”, controlul traficului aerian avertizase, la rândul său, cu privire la „activitatea păsărilor”.

Când au declarat starea de urgenţă, piloţii au încercat să renunţe la manevra de aterizare şi au iniţiat o manevră de întoarcere. Dar, în loc să efectueze o întoarcere completă, avionul Boeing 737-800 al companiei aeriene de stat Jeju Air a virat brusc şi s-a apropiat de pista unică a aeroportului din capătul opus, prăbuşindu-se la aterizare fără ca trenul de aterizare să fi fost desfăşurat.

Sim Jai-dong, un fost investigator al accidentelor din cadrul Ministerului sud-coreean al Transporturilor, a declarat că este surprinzătoare descoperirea că datele din ultimele minute, cruciale, ale cursei lipsesc şi sugerează că toată energia, inclusiv cea de rezervă, ar fi putut fi întreruptă, ceea ce este rar.

Ministerul Transporturilor a dat asigurări că alte date disponibile vor fi utilizate în anchetă şi se va asigura că investigaţia este transparentă şi că informaţiile sunt împărtăşite cu familiile victimelor.

Unii membri ai familiilor victimelor au declarat că Ministerul Transporturilor nu ar trebui să preia conducerea anchetei, ci că ar trebui să implice experţi independenţi, inclusiv pe cei recomandaţi de familii.

Ancheta accidentului s-a concentrat, de asemenea, asupra terasamentului, care a fost proiectat pentru a susţine sistemul de „localizare” utilizat pentru a ajuta la aterizarea aeronavelor, inclusiv asupra motivului pentru care a fost construit cu un material atât de rigid şi atât de aproape de capătul pistei.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.