Lion Air a informat joi că a oprit căutările pentru cutia neagră a avionului Boeing 737 MAX care s-a prăbuşit în Marea Java în octombrie, însă autorităţile din Indonezia intenţionează să lanseze propriile căutări, scrie Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Avionul s-a prăbuşit în octombrie 2018 iar toate cele 189 de persoane aflate la bord au murit, devenind astfel cel mai grav accident de acest tip din 2018. Contactul cu zborul JT610 a fost pierdut după 13 minute de la decolarea din capitala Indoneziei, Jakarta, îndreptându-se spre oraşul Pangkal Pinang. În căutările iniţiale, nu a fost recuperată şi una dintre cele două cutii negre.

Lion Air a informat în decembrie că a alocat 38 de miliarde de rupi (aproximativ 2,3 milioane de euro) pentru a organiza o căutare a rămăşiţelor aeronavei. Aceste costuri fiind de obicei acoperite de guverne, decizia companiei aeriene a pus la îndoială independenţa investigaţiei.

Evenimente

5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

Danang Mandala, purtătorul de cuvânt al Lion Air, a declarat că s-au încheiat căutările pentru CVR sâmbătă.

Un purtător de cuvânt al Comisiei Naţionale pentru Securitatea Transportului (KNKT) din Indonezia a informat joi că agenţia îşi va începe propria investigaţie privind cutia neagră cât de curând posibil.

Aparatul ar putea conţine indicii importante pentru investigatori privind acţiunile piloţilor.

Purtătorul de cuvânt al KNKT a declarat că sunt în desfăşurare negocieri privind folosirea unei nave a Marinei Indoneziei în căutările pentru cutia neagră.

„Ar putea începe de săptămâna viitoare. Nava nu va fi la fel de dotată ca cea a Lion Air însă va fi echipată cu un detector de CVR”, a afirmat el despre nava care va fi folosită în căutări.

Semnalele acustice emise de cutia neagră sunt active timp de 90 de zile de la prăbuşire, investigatorii fiind astfel într-o cursă contra cronometru.

Familia copilotului a intentat un proces vineri contra Boeing în Chicago. Ei susţin că aeronava Boeing 737 MAX 8 era periculoasă deoarece senzorii săi furnizează informaţii contradictorii piloţilor şi aeronavei. Cel puţin alte două procese au fost intentate contra Boeing în Chicago din partea victimelor.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.