Ucraina doreşte să înceapă lucrările pentru a face şi mai adânc canalul său de navigaţie pe Dunăre încă din acest an, pentru a-şi extinde rutele alternative pentru exportul de cereale şi intenţionează să poarte discuţii cu oficialii Uniunii Europene pe această temă în viitorul apropiat, a declarat marţi ministrul adjunct pentru renovare şi infrastructură, Iuri Vaskov, citat de Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Ucraina, care a fost invadată de Rusia anul trecut, a mărit deja adâncimea canalului Bâstroe de la 3,9 metri la 6,5 metri, cu scopul de a creşte exporturile de alimente din porturile sale fluviale.

Ministrul Iuri Vaskov a declarat marţi, la o conferinţă pe tema cerealelor, că noua adâncime a canalului Bâstroe a permis navelor să se oprească în porturile ucrainene de pe Dunăre, dar aceasta nu este încă suficientă pentru navele încărcate, care trebuie să folosească canalul Sulina din România, care este mai adânc. El a declarat că Ucraina ar dori să extindă adâncimea Bâstroe la 7,2 metri, similar cu canalul românesc, şi intenţionează să poarte discuţii cu oficialii Uniunii Europene pe această temă în viitorul apropiat.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum

Demersul pentru rute alternative de export a căpătat un caracter de urgenţă în timpul războiului, după ce Rusia a blocat ruta tradiţională de export a Ucrainei prin Marea Neagră şi doar un volum limitat de mărfuri este expediat în cadrul unui acord mediat de Turcia şi de Naţiunile Unite.

România a declarat că este îngrijorată de faptul că orice lucrare la calea navigabilă ce traversează zona comună a Deltei Dunării ar putea ameninţa viaţa sălbatică din situl Patrimoniului Mondial UNESCO şi ar putea încălca tratatele internaţionale de protecţie a mediului, reaminteşte Reuters.

Ucraina a transportat cereale pe canalul Bâstroe încercând să dezvolte rute alternative pentru exporturile sale. Un sfert din exporturile agricole ale Ucrainei trec în prezent prin porturile sale dunărene, în timp ce jumătate ies prin porturile din Marea Neagră, iar un alt sfert traversează frontiera terestră vestică a Ucrainei.

CITEȘTE ȘI Victor Negrescu: Comisia Europeană admite că discută în permanenţă situaţia canalului Bâstroe şi a dragării cu partea ucraineană şi că este un subiect european de interes la Bruxelles

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.