Prima Doamnă Jill Biden, elegantă şi adeptă a unui stil clasic, a mizat pe originalitate la un dineu de stat organizat în onoarea premierului japonez Fumio Kishida şi soţiei acestuia Yuko Kishida la Casa Albă, o mică fantezie pe care presa americană a comentat-o larg şi apreciat-o, scrie Paris Match.
Jill Biden a purtat la dineu o rochie Oscar de la Renta.
Sapphire crystals ignite the silhouette of @flotus, Dr. Jill Biden’s, White House State Dinner gown. #odlrfall2024 pic.twitter.com/WEeK601ff2
— Oscar de la Renta (@OscardelaRenta) April 11, 2024
Nimic surprinzător în această privinţă, în contextul în care Prima Doamnă este o clientă fidelă a acestei mărci şi a purtat altă creaţie a mărcii la alt dineu de stat, în onoarea lui Brigitte şi Emmanuel Macron, în decembrie 2021.
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Această rochie bej este acoperită cu perle brodate să formeze flori în camaieu de bleu - închis la nivelul gâtului şi umerilor şi mai pastelat la nivelul picioarelor.
Această creaţie a făcut-o să strălucească pe Prima Doamnă în ochii lumii, rămânând în acelaşi timp simplă în spiritul ”quiet luxury”.
DIPLOMAŢIA MODEI
The Washington Post îşi începe editorialul scriind că ansamblurile lui Jill Biden nu sunt, de obicei, ”memorabile cum erau ale lui Jackie Kennedy şi Melaniei Trump”, ”nici nu vor schimba moda, ca ale lui Michelle Obama” şi sunt departe de ”glamourul” ţinutelor lui Nancy Reagan.
”Cu alte cuvinte, hainele sale nu fac nicodată istorie”, scrie cotidianul, care subliniază însă că ele cunt ”adaptate statutului de profesoară şi Primă Doamnă a Statelor Unite în 2024”.
De aceea, scrie ziarul, ţinuta purtată de Jill Biden miercuri seara este cu atât mai surprinzătoare.
”Ea, care n-a părut niciodată interesată de jocul diplomaţiei modei, se pregăteşte în fine să folosească toate mijloacele pe care le are la dispoziţie pentru a ajuta şi amplifica mesajul soţului său”, scrie The New York Times.
Presa americană vede în această toaletă voinţa de ”a-şi face intrarea” în campania prezidenţială. De a arăta că este pregătită să ”strălucească” la fel ca rochia sa.
SOBRIETATE ŞI DURABILITATE
Privind mai îndeaproape, în spatele acestei ţinute există mai multe simboluri.
Oscar de la Renta a îmbrăcat deja toate Primele Doamne de la Jackie Kennedy încoace şi este o marcă americană foate ataşată ideii de ”melting-pot”.
Imaginea mărcii se potriveşte perfect cu mesajul pe care vrea să-l transmită Joe Biden în calitate de candidat democrat.
Rochia lui Jill Biden era un gest vizual menit să demonstreze stilul Biden de alianţă americană.
”Nu mă privi”, spunea rochia Primei Doamne. ”Preiveşte-i pe invitaţii noştri. Ei sunt în centrul atenţiei şi nu puterea, fanfaronada sau stilul Americii”.
The Washington Post scrie că mesajul acestei rochii era că ”Joe Biden va da dovadă de coerenţă şi pertinenţă”, iar suplimentar de ”bunăvoinţă”.
”Jill Biden şi soţul său reprezintă o Americă care nu face prostii şi care insistă mai dgrabă asupra umilinţei”, analizează cotidianul.
The New York Times insistă asupra faptului că Jill Biden s-a prezentat cu o rochie pe care a purtat-o în mai multe rânduri la primirea unor invitaţi.
”Purtarea din nou a unor haine a fost una dintre semnăturile lui Jill Biden. Acest lucru face parte dintr-un angajament cu privire la durabilitatea produselor şi rezonează cu politicile (în lupta împotriva modificărilor) climatice ale soţului său (fără a mai vorbi despre realităţile economice ale ţării)”, analizează cotidianul newyorkez.
OPUSA MELANIEI TRUMP
Este un mesaj diametral opus mesajului transmis de ţinutele Melaniei Trump, care preferă look-uri colorate şi ostentative, care o scot în evidenţă.
Asupra acestui punct, cotidianul subliniază că ”nu este o întâmplare nici că, în ultima lună, Melania Trump a revenit în în prim-lanul scenei prezentându-se în momente strategice în mărci de lux. Acestea simbolizează succesul financiar, din care soţul său a făcut principalul său argument de vânzare”.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.