Guvernul francez a autorizat înfiinţarea unei platforme plutitoare care să permită decolarea şi aterizarea unor taxiuri zburătoare electrice zburătoare în timpul Jocurilor Olimpice (JO), potrivit unei hotărâri publicate marţi în Jurnalul Oficial, relatează AFP.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Platforma, situată pe Sena, la nivelul Austerlitz, rezervată acestor mijloace, ”va putea să fie exploatată până la 31 decembrie 2024” de către grupul Aéroports de Paris (ADP), se arată în hhotărârea Guvernului, a cărei undă verde era aşteptată de mai multe luni în acest dosar controversat.

”Ţinând cont de caracterul său experimental”, hotărârea limitează exploatarea acestei staţii de elicopter ”între orele locale 8.00 (9.00, ora României) şi 17.00 (18.00, ora României)”, iar numărul zborurilor la ”două pe oră pe timpul experimentării” până la sfârşitul anului.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum

ADP s-a asociat în acest proeict cu regiunea Paris şi întreprinderea germană Volocopter, care fabrică "Volocity", o aeronavă cu două locuri - unul al pilotului -, echipată cu baterii care alimentează 18 rotoare dispuse în formă de coroană deasupra cockpitului.

Scopul este să se profite de vitrina JO pentru a se demonstra fezabilitatea acestui nou mod de transport, menit să lege diverse locuri de decolare şi aterizare,  "vertiporturi”.

Patru dintre aceste "vertiporturi” funcţionează deja, pe aeroporturile Paris-Charles-de-Gaulle şi Bourget, pe Issy-les-Moulineaux, în sud-vestul Parisului şi pe aerodromul Saint-Cyr-l'Ecole în apropiere de Versailles.

Lipsea autorizarea acestui al cincilea loc - o barjă care a fost deja instalată la Austerlitz, în estul capitalei franceze.

O vitrină revendicată de o aviaţie fără dioxid de carbon, acest experiment este foarte criticat de către numeroşi aleşi municipali de la Paris - atât din opoziţie, cât şi de la putere -, care denunţă un ”proiect absurd” şi o ”aberaţie ecologică”.

”Nimic nu merge în acest proiect (...), un gadget total inutil şi extrem de poluator, destinat câtorva ultraprivilegiaţi grăbiţi”, denunţa în noiembrie adjunctul Tranziţiei Ecologice Dan Lert. Consiliul Municipal al Parisului a dat, atunci, un aviz negativ acestui proiect, dorit de CEO-ul Aéroports de Paris (ADP) Augustin de Romanet.

În septembrie, Autoritatea de Mediu aprecia studiul de impact ”incomplet” pe planul evaluării disconfortului sonor, consumului de energie şi emisiior de gaze cuefect de seră.

Promotorii acestor taxiuri zburătoare insistă asupra posibilităţii ca acestea să fie folosite ulterior - mulţumită unor versiuni mai mari - în transportul sanitar de urgenţă, fie de pacienţi, fie în tranplanturi.

În lipsa certificării Agenţiei Europene de Securitate Aeiană (EASA) înaintea JO, aşteptată cel mai devreme în toamnă, susţinătorii proiectului sunt nevoiţi să se mulţumească cu zboruri - demonstrative gratuite - pe timpul JO (26 iulie-11 august).

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.