Tendinţa din ce în ce mai mare a copiilor de a folosi, încă de la vârsta de opt ani, produse de îngrijire a pielii i-ar putea lăsa cu probleme ireversibile ale pielii, a avertizat Asociaţia Britanică a Dermatologilor, conform BBC.
Unii copii cer părinţilor articole de lux după ce le-au văzut utilizate de influencerii lor preferaţi pe platforme precum YouTube şi TikTok.
Dar multe dintre acestea conţin ingrediente active potenţial dăunătoare destinate exclusiv adulţilor, cum ar fi acizii pentru exfoliere.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
Ele pot provoca alergii sau eczeme.
Sadie, în vârstă de opt ani, a văzut pentru prima dată videoclipuri de îngrijire a pielii pe TikTok, unde influencerii vorbeau despre „cât de bunie erau pentru piele”.
A fost atrasă în mod deosebit de un produs al companiei Bubble, care „atunci când apeşi, apare sub [forma] unei flori”, spune ea pentru BBC News, şi de marca americană Drunk Elephant pentru că „îi plăcea foarte mult ambalajul” şi vinde de la balsamuri de buze la creme hidratante.
BBC News a primit şi mesaje de la mai mulţi părinţi îngrijoraţi de interesul copilului lor pentru îngrijirea pielii - şi de influenţa reţelelor sociale şi a prietenilor.
Cu ambalajul său plin de culoare şi logo-ul animalului din desene animate, Drunk Elephant este una dintre mărcile cel mai frecvent prezentate în conţinutul online de îngrijire a pielii pentru adulţi şi copii.
Dar multe dintre cele mai bine vandute produse ale sale, care costă aproximativ 60 de lire sterline fiecare, conţin exfolianţi precum acizii alfa şi beta hidroxi şi retinolul, derivat al vitaminei A.
Conţinutul de îngrijire a pielii este nerestricţionat pe reţelele sociale şi multe videoclipuri legate de rutina zilnică atrag milioane de vizualizări.
Un YouTuber a adunat mai multe clipuri de pe TikTok, care arată copii folosind produse dăunătoare.
Alţi creatori de conţinut au vizitat magazine de produse cosmetice - deoarece lucrătorii de la Sephora şi Ulta, cu sediul în SUA, spun că copiii abuzează frecvent de testerele din magazine şi golesc rafturile de produse imediat ce intră în stoc.
Drunk Elephant, în special, a devenit atât de popular încât fondatoarea Tiffany Masterson a trebuit să le transmită pe reţelele sociale „copiilor şi adolescenţilor să evite produsele noastre mai puternice care includ acizi şi retinol”.
„Pielea lor încă nu are nevoie de aceste ingrediente”, spune ea.
BBC News a contactat Drunk Elephant pentru comentarii suplimentare.
Fascinaţia pentru brand s-a globalizat şi văzând că prietenii ei au reuşit să aibă astfel de produse, Sadie şi-a „implorat” mama, Lucy, să i le cumpere.
Când aceasta a refuzat, dându-şi seama că nu erau potrivite, Sadie a abordat alţi membri ai familiei mai puţin conştienţi de potenţialul nociv al produselor.
Dar Lucy spune că produsele i-au produs lui Sadie să mâncărime şi iritaţii - şi a trebuit să-şi oprească fiica să le folosească.
„Este cu adevărat dificil când copilul tău vorbeşte doar despre asta”, declară Lucy pentru BBC News.
Dr. Tess McPherson, dermatolog pediatru, spune că este important ca copiii să primească „informaţii, nu informaţii greşite” despre îngrijirea pielii.
”Multe dintre acestea sunt produse anti-îmbătrânire”, spune ea pentru BBC News.
„Pot fi potrivite pentru pielea adultă – nu sunt potrivite pentru copii. „Pot provoca iritaţii ale pielii indiferent de vârstă ai – dar, în mod clar, pentru pielea mai tânără, pot fi potenţial periculoase sau problematice. Pentru un copil cu eczeme sau piele sensibilă, acestea ar putea cauza probleme semnificative. i multe dintre ele ar putea fi foarte parfumate şi ar putea provoca alergii de contact”, avertizează medicul.
Dr McPherson, care reprezintă Asociaţia Britanică a Dermatologilor, îşi face griji şi în legătură cu „ambalajul sugestiv”, adesea strălucitor şi colorat şi, prin urmare, atractiv pentru copii.
„Aceste produse sunt vândute ca o formă de emancipare, dar mizează pe vulnerabilităţi”, spune ea.
Nu există restricţii de vârstă pentru cumpărarea acestor articole în magazine sau online.
BBC News a abordat un număr de retaileri din Marea Britanie care oferă mărci de îngrijire a pielii populare printre copii.
Un reprezentant Boots a declarat că va desfăşura programe de „formare suplimentară” pentru cei 2.500 de specialişti din magazine, care „include informaţii specifice pentru clienţii mai tineri şi părinţii lor”.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.