Comisia Europeană (CE) şi-a prezentat miercuri planul în vederea atingerii obiectivului pe care şi l-a stabilit de reducere cu 55% a emisiilor de gaze cu efect de seră până în 2030, prin 13 iniţiative care urmează să transforme Uniunea Europeană (UE) în liderul tranziţiei ecologice şi să schimbe felul în care Europa trăieşte, conduce, produce şi face comerţ, e tapă majoră a ”Green Deal”.
”Europa este în prezent primul continent care prezintă o arhitectură globală prin care să răspundă ambiţiilor noastre în lupta împotriva modificărilor climatice”, a anunţat preşedinta CE Ursula von der Leyen.
We can choose a better, healthier, more prosperous way of living.
— Ursula von der Leyen (@vonderleyen) July 14, 2021
Saving the climate is our generational task. It must unite & encourage us.
It is about securing the wellbeing and freedom of our children. There is no greater, nobler task.
Europe is ready to lead the way. pic.twitter.com/jFqkSQyjRh
”Avem scopul, iar de-acum avem foaia de parcurs pentru a-l atinge. Pachetul niostru vizează să îmbine reducerea emisiilor cu măsuri de protecţia naturii şi să plaseze locurile de muncă şi echilibrul social în centrul acestei transformări”, subliniază ea.
The #EUGreenDeal is our growth model, powered by innovation, clean energy & circular economy
— Ursula von der Leyen (@vonderleyen) July 14, 2021
The Climate Law makes our climate targets legal obligations
Now Europe is the 1st continent to present a comprehensive architecture to meet our climate ambitions https://t.co/1dX4mYXueW
Piesa centrală a acestui plan - denumit "Fit for 55" - este revizuirea sistemului de de schimb al cotelor de emisii.
Comisia intenţionează să acţioneze astfel încât cele mai poluante sectoare - precum transportul maritim sau construcţiile - să fie nevoite să plătească pentru a polua.
Emissions of CO2 must have a price. And we know that carbon pricing works. ⁰
— Ursula von der Leyen (@vonderleyen) July 14, 2021
We will strengthen the Emissions Trading System in industry and power generation.⁰
Make ETS applicable to aviation, extend it to maritime.
And build a second ETS on buildings and road transport. pic.twitter.com/j01JrUfnWL
Ea propune de asemenea taxarea produselor importate - ca cimentul sau oţelul - prin intermediul unui mecanism de ajustare a carbonului la frontieră sau o taxare progresivă a kerosenului în cazul zborurilor înăuntrul UE, în vederea unei reduceri a emisiilor în acest sector, în contextul în care carburantul aerian beneficiază în prezent de o scutire completă.
Bruxellesul îndeamnă, în paralel, la dezvoltarea energiei regenerabile - ca de exemplu energia solară şi eoliană - şi la o mobilitate verde.
Având în vedere că aceste măsuri pot conduce la o creştere a preţului energiei, Comisia prevede un mecansim social de acţiune în lupta împotriva modificărilor climatice, al cărui scop este evitarea unor noi manifestaţii.
For the transformation to be successful, it has to be fair.
— Ursula von der Leyen (@vonderleyen) July 14, 2021
The climate transition will be accompanied by a Social Climate Fund.
It will help tackle energy poverty and cut energy bills for vulnerable households and small businesses.
This is real EU solidarity. pic.twitter.com/0z7Zi84mjk
Acest pachet legislativ urmează să aibă un impact atât asupra industriaşilor, cât şi asupra cetăţenilor.
De exemplu, până în 2025, Comisia propune să se pună capăt vânzării vehiculelor diesel şi cu benzină şi ca acestea să fie înlocuite cu maşini electrice.
Aceasta este prima etapă a unui îndelungat proces legislativ - care urmează să dureze cel puţin doi ani.
Mingea se află de-acum în terenul statelor membre UE şi Parlamentului European (PE), care urmează să transforme aceste propuneri legislative în legi.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.