Comisia Europeană (CE) şi-a prezentat miercuri planul în vederea atingerii obiectivului pe care şi l-a stabilit de reducere cu 55% a emisiilor de gaze cu efect de seră până în 2030, prin 13 iniţiative care urmează să transforme Uniunea Europeană (UE) în liderul tranziţiei ecologice şi să schimbe felul în care Europa trăieşte, conduce, produce şi face comerţ, e tapă majoră a ”Green Deal”.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

”Europa este în prezent primul continent care prezintă o arhitectură globală prin care să răspundă ambiţiilor noastre în lupta împotriva modificărilor climatice”, a anunţat preşedinta CE Ursula von der Leyen.

”Avem scopul, iar de-acum avem foaia de parcurs pentru a-l atinge. Pachetul niostru vizează să îmbine reducerea emisiilor cu măsuri de protecţia naturii şi să plaseze locurile de muncă şi echilibrul social în centrul acestei transformări”, subliniază ea.

Piesa centrală a acestui plan - denumit "Fit for 55" - este revizuirea sistemului de de schimb al cotelor de emisii.

Comisia intenţionează să acţioneze astfel încât cele mai poluante sectoare - precum transportul maritim sau construcţiile - să fie nevoite să plătească pentru a polua.

Ea propune de asemenea taxarea produselor importate - ca cimentul sau oţelul - prin intermediul unui mecanism de ajustare a carbonului la frontieră sau o taxare progresivă a kerosenului în cazul zborurilor înăuntrul UE, în vederea unei reduceri a emisiilor în acest sector, în contextul în care carburantul aerian beneficiază în prezent de o scutire completă.

Bruxellesul îndeamnă, în paralel, la dezvoltarea energiei regenerabile - ca de exemplu energia solară şi eoliană - şi la o mobilitate verde.

Având în vedere că aceste măsuri pot conduce la o creştere a preţului energiei, Comisia prevede un mecansim social de acţiune în lupta împotriva modificărilor climatice, al cărui scop este evitarea unor noi manifestaţii.

Acest pachet legislativ urmează să aibă un impact atât asupra industriaşilor, cât şi asupra cetăţenilor.

De exemplu, până în 2025, Comisia propune să se pună capăt vânzării vehiculelor diesel şi cu benzină şi ca acestea să fie înlocuite cu maşini electrice.

Aceasta este prima etapă a unui îndelungat proces legislativ - care urmează să dureze cel puţin doi ani.

Mingea se află de-acum în terenul statelor membre UE şi Parlamentului European (PE), care urmează să transforme aceste propuneri legislative în legi.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.