Companiile de transport feroviar de marfă din SUA şi sindicatele care îşi reprezintă angajaţii au ajuns la un ”acord provizoriu” menit să evite prima grevă naţională a sistemului de căi ferate din ultimii 30 de ani, relatează BBC.
Acordul urmează unor luni de negocieri şi 20 de ore de discuţii în cursul nopţii referitoare la condiţiile de muncă.
Preşedintele Joe Biden a salutat rezultatul drept ”o victorie importantă pentru economia SUA şi poporul american”.
Greva ar fi afectat milioane de americani şi ar fi costat economia aproximativ 2 miliarde de dolari pe zi. De asemenea, ar fi perturbat serviciile pentru pasageri, deoarece multe dintre aceste trenuri circulă pe şine care sunt operate şi întreţinute de operatorii de marfă.
Acordul, care a fost anunţat joi, asigură că o grevă care trebuia să înceapă vineri după miezul nopţii nu va mai avea loc.
De asemenea, acordul include o creştere salarială de 24% şi bonusuri de 5.000 de dolari, precum şi modificări ale politicilor existente privind concediul, care a fost un punct crucial pentru lucrători.
”Acesta este o victorie pentru zeci de mii de muncitori şi pentru demnitatea muncii lor. Au câştigat şi merită aceste beneficii şi înseamnă enorm pentru ambele părţi”, a declarat Joe Biden.
”Am ajuns la un acord care va menţine sistemul feroviar critic în funcţiune şi va evita perturbările economiei noastre”, a adăugat el.
De trei ani au loc negocieri aprinse referitoare la contracte între conducerea căilor ferate şi cele zece sindicate care reprezintă peste 100.000 de angajaţi.
Zece sindicate au fost de acord cu cea mai recentă ofertă de contract, dar până joi, două dintre cele mai mari sindicate din ţară, care reprezintă inginerii şi conductorii, s-au abţinut.
Sindicatele s-au plâns că lipsa de personal şi politicile de participare la locul de muncă au creat programe dificile pentru personal.
Angajaţii spun că muncesc constant pe tot parcursul anului, fără să aibă concediu plătit în unele cazuri, chiar dacă nu se simt bine sau au alte urgenţe personale.
Peste un milion de americani au lucrat la căile ferate în anii 1950, dar industria are acum mai puţin de 150.000 de angajaţi, potrivit datelor Biroului de Statistică a Muncii.
Reducerea costurilor a dus la reducerea a aproximativ 45.000 de locuri de muncă în ultimii şase ani, punând presiune asupra celor care au şi-au păstrat locul de muncă.
Analiştii au avertizat că o grevă va cauza haos în lanţul de aprovizionare şi va costa economia mai mult de 2 miliarde de dolari pe zi. În aşteptarea întreruperii serviciului, serviciul feroviar de pasageri Amtrak şi-a anulat joi toate serviciile pe distanţă lungă în întreaga ţară.
Preşedintele Biden a sunat personal sindicatele şi companiile feroviare la începutul săptămânii. Secretarul Muncii, Marty Walsh, el însuşi un fost lider de sindicat, a obţinut înţelegerea după negocierile maraton.
Cele două sindicate care se opun, BLET şi Smart, au salutat reuşita de ”a încheia un acord la masa negocierilor, mai degrabă decât prin legislaţie”.
”Solidaritatea arătată de membrii noştri, angajaţi esenţiali ai acestei economii, care menţin trenurile de marfă ale Americii în mişcare, a făcut diferenţa”, au mai precizat sindicatele.
Acordul va fi prezentat membrilor de sindicat pentru a fi supus unui vot de ratificare.
Părţile au convenit, de asemenea, că, în cazul în care votul eşuează, va exista o perioafă tampon înainte de a fi iniţiată o grevă.
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.