Fostul CEO al Renault şi Nissan Carlos Ghosn, care a fugit spectaculos din Japonia în Liban în 2019, pe numele căruia justiţia franceză a emis un mandat internaţional de arestare în 2022, a dat în judecată, la 18 mai, în Liban, constructorul japonez Nissan, dezvăluie Bloomberg.
Carlos Ghosn cere întreprinderii pe care a condus-o timp de aproape 20 de ani peste un miliard de dolari.
El îşi estimează prejudiciul suferit la 588 de milioane de dolari şi cere despăgubiri suplimentare în valoare de 500 de milioane de dolari.
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
El prezintă în mare aceleaşi argumente pe care le repetă după ce a evadat din Japonia, reiterate într-o conferinţă de presă haotică pe care a susţinut-o la Beirut la 8 ianuarie 2020.
Fostul industriaş, în vârstă de 69 de ani, se prezintă drept victima unei campanii de defăimare şi acuză Nissan că s-a folosit de problema remuneraţiei sale ca pretext pentru a fabrica mijlocul ”găsit de conspiratori pentru a se debarasa de (el) ca preşedinte al Consiliului de Administraţie”.
Ghosn prezintă în această plângere o listă lungă de acuzaţii - între altele, asociere de răufăcători în bandă organizată, fabricare de probe, mărturie falsă, încălcarea domiciliului, furt şi tăinuire de documente şi denigrare.
Ghosn vizează, prin această contraofensivă, modul în care Nissan a recuperat, în Liban, documente pe care le-a transmis apoi justiţiei japoneze.
În Japonia, Carlos Ghosn este urmărit cu privire la ascunderea remuneraţiilor - o parte a dosarului în care fosta sa mână dreaptă, americanul Greg Kelly, arestat odată cu el, a fost judecat în 2022 şi condamnat la o pedeapsă uşoară.
Justiţia franceză încearcă, la rândul său, să clarifice relaţiile fostului CEO cu grupul din Oman SBA, un distributor al Renault şi Nissan în Orientul Mijlociu, despre care Ghosn a recunoscut, la audieri, potrivit ziarului francez Libération, că a beneficiat de un împrumut de la fondatorul acestuia pe care nu l-a rambursat niciodată şi de comisioane de consiliere pe care nu e-a făcut niciodată publice.
Carlos Ghosn dă în judecată nu doar Nissan, ci şi 12 persoane, care au participat toate la anchete interne efectuate în interiorul constructorului în mod secret în tot decursul lui 2018 şi care au condus la arestarea sa, la 19 noiembrie, în acel an.
El îi vizează pe fostul reprezentant cu relaţii publice Hitoshi Kawaguchi, pe adminstratorii Masakazu Toyoda şi Motoo Nagai, dar şi două cadre Nissan care au încheiat un acord cu justiţia japoneză în schimbul unor informaţii pe care i le-au furnizat, Toshiaki Onuma, fostul conducător al ”CEO Office”, şi Hari Nada, un jurist care a jucat un rol central în acest scandal şi care deţine un continuare un post de conducere la Nissan, şi anume în elaborrea strategiei cu privire la Renault.
Cele două grupuri şi Mitsubishi au anunţat, la începutul lui februarie, o reaşezare a alianţei din care fac parte, care prevede o reducere de la 43% la 15% a participării renault la capitalul grupului japonez.
Acest proeict nu a fost aprobat definitiv.
Plângerea depusă de către Carlos Ghosn intervine în contextul în care Nissan continuă să sufere de pe urma arestării sale.
Constructorul japonez a anunţat plecarea numărului său doi, Ashwani Gupta, şi se pregăteşte să prelungească o parte a mandatelor Consiliului de Administraţie din care urmează să plece Masakazu Toyoda.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.