Compania aeriană British Airways a anunţat că intenţionează ca duminică să aibă un “program aproape normal” pe aeroportul londonez Gatwick, precum şi să reia “majoritatea serviciilor” pe Haeathrow, după defecţiunea sistemului informatic ce a dus sâmbătă la anularea tuturor curselor, relatează BBC News.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

“Vor exista unele perturbări ale programului nostru duminică, deoarece aeronavele şi echipajele noastre nu sunt pe poziţie în toată lumea”, a adăugat BA pe Twitter.

Pentru a evita noi scene de haos duminică, societatea a îndemnat pasagerii că nu vină la aeroport dacă nu le-a fost confirmată călătoria.

Evenimente

5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

Un purtător de cuvânt al companiei a precizat că o parte dintre sistemele IT au fost reparate. “Ne repoziţionăm o parte dintre aeronave pe parcursul nopţii (de sâmbătă spre duminică – n.r.), pentru a ne permite să operăm cât mai mult posibil din programul nostru pe parcursul zilei de duminică. Continuăm să lucrăm din greu pentru a reface toate sistemele noastre IT”, a adăugat el.

“Ne cerem scuze pentru perturbarea enormă provocată clienţilor sâmbătă şi înţelegem cât de frustrante au fost experienţele lor”, a precizat reprezentantul companiei, subliniind că pasagerii afectaţi vor fi despăgubiţi sau vor primi rezervări noi.

Anterior, compania a anunţat că majoritatea zborurilor lungi care urmează să aterizeze duminică la Londra vor funcţiona normal şi vor respecta programul.

O defecţiune IT de proporţii a blocat pe aeroporturi, sâmbătă, mii de pasageri ai British Airways. Compania a spus că nu există dovezi că problemele ar fi fost provocate de un atac informatic.

În plus, aeronavele care au aterizat la Heathrow nu au putut ajunge la porţi, pentru că acestea erau ocupate de avioanele British Airlines care nu au putut să plece. Astfel, pasagerii au fost blocaţi perioade lungi de timp la bord.

Directorul general al BA, Alex Cruz, a declarat că se crede că “principala cauză a fost o problemă de alimentare cu energie electrică”.

Defecţiunea a afectat sistemele de check-in şi operaţionale, inclusiv liniile telefonice de relaţii cu clienţii.

Alte companii care operează zboruri de pe Heathroow şi Gatwick nu au fost afectate, însă cursele BA de pe alte aeroporturi din lume, precum JFK din New York, aeroportul din Hong Kong, dar şi numeroase aeroporturi din Europa au fost blocate.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.