O nouă metodă de înşelăciune face victime printre şoferii de taxi, cei de la companiile specializate în ridesharing precum şi livratorii de alimente. La scurt timp după ce primesc comenzile, aşa-zişii clienţi, pretinzând că sunt bolnavi, sau au copii în îngrijire, îi contactează şi le cer să încarce cartele SIM, ori să depună diverse sume la bancomat, cu promisiunea că vor primi înapoi banii şi un comision. Ulterior, cei care au plasat comenzile nun le mai răspund la telefon. Săptămâna aceasta, şoferul unei firme de ridesharing din Suceava a fost înşelat cu 6000 de lei.
”În ultima perioadă, tot mai mulţi şoferi de taxi, autovehicule tip ridesharing sau livratori de comenzi de la diverse firme sau restaurante au căzut pradă unor persoane care le-au determinat să le facă aşa-zise mici comisioane invocând lipsa timpului, faptul că sunt bolnave sau au în întreţinere minori şi nu pot părăsi locuinţa. Părţile vătămate au fost convinse ca înainte de livrarea produselor alimentare comandate sau înainte de a se prezenta la locaţia de pornire a cursei tip taxi, să treacă pe la diverse bancomate sau automate de plăţi şi să depună diverse sume de bani, să achite produse sau să încarce cu credit cartele SIM , cu promisiunea returnării sumelor la momentul livrării alimentelor sau al iniţierii cursei de taxi”, transmit, duminică, oficialii Poliţiei judeţene Suceava.
Păgubiţii îşi dau seama că au fost victime ale unor înşelăciuni abia în momentul în care aşa-zisul client nu mai răspunde ulterior la telefon sau blochează apelurile. Un astfel de caz a fost semnata săptămâna aceasta la Suceava, unde şoferul unei firme de ridesharig, un tânăr de 25 ani, din comuna Brodina, a primit o comandă, în urma căreia a fost înşelat cu aproximativ 6000 lei.
”Cu ocazia cercetărilor efectuate s-a stabilit faptul că bărbatul îşi desfăşoară activitatea în calitate de conducător auto la o firmă de ridesharing, iar la data de 13.09.2024, acesta se afla în timpul serviciului pe raza municipiului Suceava, atunci când a primit o comandă prin intermediul aplicaţiei atribuită unui număr de telefon. Ca urmare a acceptării acesteia, a fost apelat telefonic de către un bărbat necunoscut ce i-a solicitat să se deplaseze la cel mai apropiat magazin pentru a depune şi anumite sume de bani, furnizând o adresă de email. În continuare, persoana vătămată a dat curs solicitării şi a depus la mai multe aparate de tip self-pay suma totală de 6000 lei. Întrucât nu mai avea bani, tânărul de 25 ani i-a comunicat clientului cu care se afla în convorbire telefonică acest aspect, iar bărbatul necunoscut a întrerupt orice legătură. Întrucât a realizat că a fost înşelat, persoana vătămată a decis să sesizeze organelor de poliţie cele întâmplate”, precizează Poliţia.
Se fac cercetări pentru identificarea persoanei care l-a înşelat pe tânăr, fiind deschis dosar penal care vizează infracţiunea de înşelăciune Un caz similar s-a petrecut tot la Suceava, fapta fiind reclamată la Poliţie în 12 septembrie, în jurul orei 00:40, de către o femeie care a povestit că a fost înşelată de către o persoană necunoscută.
”În urma investigaţiilor efectuate, echipa operativă a stabilit că de aproximativ o lună de zile, pentru a-şi suplimenta veniturile, femeia a început să presteze servicii tip taxi în cadrul unei firme de ridesharing cu un autoturism închiriat. Astfel, în data de 11.09.2024, orele 23:00, aceasta a primit o comandă pe aplicaţie. Imediat după confirmarea comenzii, femeia a fost contactată telefonic, iar la terminalul mobil i s-a adresat o voce de bărbat care s-a identificat ca…
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.