Reprezentanţii salvamontiştilor atrag atenţia, miercuri, asupra efectelor pe care Lege nr.296/2023 le poate avea asupra activităţii de salvare montană. În condiţiile în care se pune problema reducerii cu 15% a numărului de posturi, se va ajunge în situaţia ca oameni în pregătirea cărora s-a investit foarte mult să fie daţi afară, iar activitatea de salvare să fie afectată de lipsa de personal.
UPDATE: ”Chiar dacă în acest moment personalul necesar desfăşurării activităţii este mult subdimensionat, gradul de răspuns şi de succes la intervenţii este de 100%, şi considerăm că, dacă prevederile Legii nr.296/2023 s-ar aplica şi Salvamontului prin comasarea cu alte instituţii şi mai ales, reducerea numărului de posturi cu 15%, activitatea acestuia ca structură de urgenţă ar fi grav perturbată, cu consecinţe imprevizibile asupra siguranţei turiştilor şi totodată cu pierderea acreditărilor pentru desfăşurarea în bune condiţiuni a activităţilor de prevenire a accidentelor montane şi de salvare în munţi, certificarea formaţiilor din punct de vedere al capacităţii operative de intervenţie precum şi acreditarea de furnizare a centrelor de formare profesională abilitate să desfăşoare activităţi de pregătire profesională pentru profesia de salvator montan”, transmit, miercuri, reprezentanţii Salvamont.
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
20 noiembrie - Eveniment News.ro - Orașul meu - Acasă și la birou
ŞTIRE INIŢIALĂ: ”Legea nr. 296/2023, prin efectele sale vizând cele 44 de servicii publice judeţene şi locale de salvamont, conduce la desfiinţarea acestora şi trimite SALVAMONTUL, ca mod de organizare şi funcţionare, cu 20-30 de ani înapoi. Mai mult decât atât, legea prevede reducerea cu 15% a numărului de salvatori montani. Vor fi concediaţi salvatori montani în care autorităţile locale, prin serviciile Salvamont, au investit ani întregi în perfecţionare şi dotări care să sprijine activitatea deosebită prestată. Sarcina financiară a înfiinţării, funcţionării şi finanţării Serviciilor Salvamont nu revine guvernului, fiind suportată de Consiliile Judeţene/Locale şi de o reţea restrânsă de parteneri, sponsori şi donatori”, transmite, miercuri, printr-un comunicat, Sindicatul Acord, care reuneşte o parte dintre angajaţii serviciilor Salvamont.
Conform sursei citate, reducerea cu 15% a schemei de personal în cadrul serviciilor de salvare montană ”va diminua dramatic puterea de intervenţie a unui serviciu esenţial în salvarea de vieţi omeneşti”, lucru pe care sindicatul îl consideră de ”neacceptat”
”Apreciem că această măsură este una profund greşită, luată fără să fie îndelung chibzuită. În cazul unor tragedii cauzate de scăderea capacităţii de intervenţie, cine va răspunde? Precizăm că sindicatul a trimis numeroase adrese către Guvern, prin care am cerut derogări de la lege, prin memorandum. În mod similar, au trimis adrese Serviciile Salvamont şi autorităţile locale. La aceste solicitări Guvernul nu a răspuns”, mai transmite Sindicatul Acord, menţionând că salvamontiştii au salvat în ultimii 10 ani vieţile a peste 65.000 de persoane.
Şeful Salvamont România, Sabin Cornoiu, a declarat, miercuri, pentru News.ro, că reorganizarea şi reducerea schemei de personal în cadrul serviciilor Salvamont ”va afecta foarte mult” activitatea de salvare montană.
”În urma acestei reorganizări trebuie să rezulte 15% reducere de personal şi pentru noi asta e imens. În clipa în care au zece oameni într-un serviciu, să dai afară doi, e foarte dificil”, a declarat Sabin Cornoiu.
Acesta a precizat că există riscul ca, în unele judeţe cu activitate intensă a Salvamont, unde există sute sau chiar o mie de cazuri pe an, să apară reale probleme în activitatea de salvare montană.
Sabin Cornoiu a precizat că la Salvamont se va pune problema de concedieri, pentru că ”nu era cazul” să existe posturi vacante.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.