Şeful Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă, Raed Arafat, afirmă că numărul intoxicaţiilor cu monoxid de carbon în perioada de iarnă a ”scăzut semnificativ” în ultimii ani, de când autorităţile, în parteneriat cu companii private, au lansat campania de prevenire a situaţiilor de urgenţă precum incendii, explozii sau intoxicaţii generate de instalaţiile de încălzire neconforme. Numărul victimelor a scăzut cu aproape 35%, iar cel al persoanelor decedate cu 40%. În ceea ce priveşte intoxicaţiile cu monoxid de carbon, reducerea este de circa 58%, arată statisticile după zece ani de campanie.
”Am văzut scăderea semnificativă a numărului intoxicaţiilor, a numărului cazurilor care altădată însemnau vieţi pierdute şi, de multe ori, chiar vieţi de copii pierdute. Campania a aut un impact major şi campania continuă de ani de zile. (...) Foarte mult de vorbeşte despre improvizaţii şi s-a dovedit că improvizaţiile sunt ucigătoare campania s-a concentrat foarte mult pe evitarea improvizaţiilor şi pe instalaţii profesioniste, pe lucru cu oameni care ştiu ce fac şi nu lucru care este făcut acasă, lasă că merge şi aşa, după, care ne trezim cu explozii cu incendii şi cu intoxicaţii. Continuarea acestei campanii este importantă, pentru că mesajul transmis continuu face ca populaţia să fie sensibilizată”, a afirmat Raed Arafat, vineri, în cadrul unei conferinţe de presă în care s-a marcat împlinirea a zece ani de la lansarea campaniei zece ani de colaborare dintre Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă (IGSU), E.ON România şi Delgaz Grid, în cadrul parteneriatului „Împreună pentru siguranţă”.
Acesta a anunţat că, anul viitor, Ziua Protecţiei Civile, 28 februarie, va fi marcată prin acţiuni care vor dura o întreagă săptămână
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
”Indiferent cât investim în prevenire, ea rămâne mai ieftină decât avea situaţii de urgenţă sau a pierde vieţi sau proprietăţi. Dar prevenirea înseamnă parteneriat. Prima parte este parteneriatul public-privat dintre IGSU şi e-ON, dar al doilea parteneriat, foarte important, este cel cu cetăţeanul, pentru dacă campaniile noastre de prevenire nu sunt văzute şi crezute de cetăţean nu ajunge să rezolvăm problema pe care trebuie să o rezolvăm şi să scădem situaţiile de urgenţă care pto fi scăzute prin acţiuni minime de prevenire. Şi mai este un parteneriat foarte important, parteneriatul cu mass media”, a adăugat Arafat.
Peste 10 milioane de români au fost implicaţi direct în acţiunile de informare şi prevenire a riscurilorâ prin intermediul a 40.000 de activităţi derulate de către Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă (IGSU), în parteneriat cu E.ON şi Delgaz Grid, în ultimii zece ani. Totodată, în fiecare an, aproximativ 5 milioane de oameni au fost beneficiarii campaniilor derulate prin toate canalele de informare, în cadrul parteneriatului „Împreună pentru siguranţă”. Valoarea investiţiilor în acest proiect se apropie de nouă milioane de euro. Statisticile contabilizate după zece ani de parteneriat public-privat au fost prezentate de către Volker Raffel, CEO E.ON România.
Acesta a explicat că în 2012, când compania pe care o conduce a început parteneriatul cu IGSU datele privind victimele unor situaţii care puteau fi prevenite erau ”cutremurătoare”.
”După zece ani de campanie, se constată că numărul exploziilor s-a redus cu aproape jumătate (47%) în perioada 2013-2022 comparativ cu media anuală a intervalului 2007-2012. Numărul victimelor a scăzut cu aproape 35%, iar cel al persoanelor decedate cu 40%. În ceea ce priveşte intoxicaţiile cu monoxid de carbon, reducerea este de circa 58%. Numărul victimelor afectate de intoxicaţii a scăzut, de asemenea, cu 65%, iar cel al persoanelor decedate cu 66%. „Deşi numărul victimelor în rândul copiilor este în scădere, aceştia rămân categoria cea mai vulnerabilă, atunci când vorbim despre incendii produse la locuinţe sau gospodării. În cele mai multe situaţii, ei nu pot aprecia pericolele din jur şi le lipseşte puterea de a se salva din calea focului. Din totalul celor care şi-au pierdut viaţa, aproximativ 63% provin din mediul rural, iar 37% din mediul urban. Din acest motiv, conştientizarea adulţilor cu privire la responsabilitatea care le revine în ceea ce priveşte respectarea măsurilor de siguranţă în locuinţe este şi va rămâne obiectivul principal al parteneriatului «Împreună pentru siguranţă»”, au mai transmis oficialii IGSU.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.