Versurile cântecelor, cel puţin în limba engleză, au devenit mai simple şi mai repetitive în ultimii 40 de ani, potrivit unei cercetări publicate joi în Scientific Reports.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Studiul a 12.000 de cântece, care aparţin mai multor genuri muzicale (rap, country, pop, rhythm and blues şi rock) şi care datează din perioada 1980-2020, arată o tendinţă mai puternică spre furie şi introspecţie.

Versurile cântecelor pot servi drept "oglindă a societăţii", deoarece reflectă schimbările în valorile, emoţiile şi preocupările acesteia, a declarat pentru AFP Eva Zangerle, care lucrează la sisteme de recomandare muzicală la Universitatea din Innsbruck (Austria).

Evenimente

5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

"În ultimii 40 de ani, am asistat, de asemenea, la o schimbare drastică a peisajului muzical, de la modul în care este produsă muzica până la modul în care este vândută", potrivit acestei cercetătoare, principalul autor al studiului.

Discurile de vinil şi casetele din anii '80 au făcut loc platformelor muzicale pe internet şi pe mobil, care promovează muzica pe baza unor algoritmi.

Echipa de studiu a analizat emoţiile exprimate în versuri, proporţia de cuvinte diferite şi complexe, precum şi repetarea lor. "În toate genurile muzicale, am constatat o tendinţă spre simplificare şi repetiţie", explică Eva Zangerle.

Această cercetare le confirmă pe cele anterioare care au constatat o scădere a temelor pozitive sau vesele şi o creştere a celor care exprimă furie, dezgust sau tristeţe. Şi o înclinaţie din ce în ce mai mare pentru introspecţie în cuvintele cântăreţilor, care folosesc din ce în ce mai mult "eu" şi "mă".

Muzica rap ocupă un loc aparte în studiu, cu o creştere accentuată a numărului de fraze repetate într-un cântec. "Muzica rap exprimă mai multă furie decât alte genuri", spune cercetătorul.

Ea a analizat, de asemenea, ce căutau fanii diferitelor genuri muzicale pe site-ul de versuri Genius.

De exemplu, fanii rock, spre deosebire de ceilalţi, caută versuri pentru melodii vechi mai degrabă decât pentru cele recente, preferând zilele de glorie ale unui gen care a devenit mai puţin popular în ultimele decenii.

O altă schimbare notabilă este aceea că "primele 10 sau 15 secunde sunt decisive în decizia de a asculta sau nu un cântec", spune cercetătoarea.

În plus, muzica tinde acum să fie ascultată mai mult ca muzică de fundal: melodiile cu refrene care au versuri simple par să fie mai populare. Aceste versuri sunt mai uşor de reţinut, pur şi simplu pentru că sunt mai uşor de memorat".

"Versurile acestor cântece ar trebui să funcţioneze mai uşor, pur şi simplu pentru că sunt mai uşor de memorat', a conchis profesoara. 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.