Vânzările, accesările online şi difuzările pieselor trupei The Cars au fost impulsionate de moartea liderului Ric Ocasek, astfel că, în două zile, piesa „Just What I Needed” a fost cea mai difuzată la posturile de radio, iar „Drive” s-a impus pe partea de accesări video.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Ric Ocasek, solist şi lider al trupei The Cars, a murit la vârsta de 75 de ani. Muzicianul american a fost găsit fără viaţă, pe 15 septembrie, în apartamentul lui din New York.

În următoarele două zile, The Cars s-a clasat pe locul secund privind vânzările totale ale albumelor, potrivit BuzzAngle Music citat de Variety.

Evenimente

5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

Trupa a avut înaintea ei, în zilele de 15 şi 16 septembrie, doar grupul Lumineers, care tocmai a lansat un album. 

În aceeaşi perioadă, The Cars a înregistrat cele mai mari vânzări de piese, cu 25.000 de descărcări plătite, devansându-i pe Post Malone, Lizzo, Taylor Swift şi Eddie Money. Vânzările pieselor din catalogul The Cars au crescut cu 14.695% în 48 de ore de la moartea liderului Ocasek.

În mod ironic, cea mai descărcată piesă a fost una dintre cele pe care Ocasek nu a cântat-o, „Drive”. 

„Since You’re Gone” a cunoscut o creştere de vânzări de 6.654%.

Dintre albumele The Cars cumpărate în acea perioadă, 88% au fost în format digital. „The Complete Greatest Hits Album by the Cars” a fost cel mai bine vândut, urmat de albumele „The Cars”, „Candy-O”, „Heartbeat City” şi colecţia „Moving in Stereo: The Best of the Cars”.

În ziua în care a fost anunţată moartea lui Ocasek, piesele trupei au fost accesate online de 1,2 milioane de ori, înregistrând astfel o creştere de 228%.

„Drive” a fost prima între accesările video, cu 152.000 în două zile, însă audio, a fost preferată „Just What I Needed”, cu 367.000 de accesări. 

În săptămâna de dinaintea morţii lui Ocasek, piesele Cars au fost accesate online de 5 milioane de ori. Din 2014, melodiile trupei au fost accesate online de 526 de milioane de ori.

Posturile de radio au preferat „Just What I Needed” în cele două zile, cu 4.345 de difuzări, potrivit Mediabase. Asta a însemnat o creştere cu 146%.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.