”Nu aţi văzut niciodată până acum un film ca «Toni Erdmann»”, afirmă revista Vanity Fair într-un articol dedicat acestui lungmetraj german care a făcut senzaţie la Cannes 2016 şi care reprezintă propunerea Germaniei pentru o nominalizare la Oscarul pentru cel mai bun film într-o limbă străină.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

”La suprafaţă, filmul «Toni Erdmann», regizat de Maren Ade, ar putea să pară o comedie ieşită direct de la Hollywood. Un tată nonconformist (Peter Simonischek) decide să îi facă o vizită spontană fiicei sale, o femeie crispată, care lucrează prea mult (Sandra Hüller)”, afirmă jurnalista Hillary Busis în debutul acestui articol.

”În oricare alt film, cei doi s-ar certa din cauza unei serii de neînţelegeri amuzante, apoi, gradual, s-ar stabili o legătură între ei, pe măsură ce fiecare începe, şovăielnic, să îl înţeleagă pe celălalt. Replici ilare, îmbrăţişări şi o coloană sonoră indie-rock blajină. Apoi, genericul de final”, continuă jurnalista americană.

Evenimente

5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

Însă ”Toni Erdmann” nu este o comedie ieşită direct de la Hollywood. Nici pe departe. Pentru că, pe de-o parte, filmul este german, cu toată acea ciudăţenie europeană inexpresivă şi cu toate acele atitudini sexuale relaxate pe care le implică, spune Hillary Busis. Pe de altă parte, pelicula este mai mult o ”comedie-tristă” decât o cascadă de râsete - un film puternic concentrat pe personaje, care plonjează profund în psihicul celor două suflete pierdute, unul care se îngroapă în amărăciunea muncii, în timp ce celălalt foloseşte pe post de drog preferat o serie farse elaborate.

Pe scurt, este unul dintre cele mai surprinzătoare filme ale anului - acesta este motivul pentru care ”Toni Erdmann” a făcut senzaţie la festivalurile din primăvara şi vara acestui an, de la Cannes (unde a concurat pentru trofeul Palme d’Or) şi până la Telluride şi Toronto, consideră autoarea articolului publicat în Vanity Fair.

Sony Pictures Classics va distribui pelicula în Statele Unite începând din 25 decembrie şi, ţinând cont de recenziile unanim elogioase şi de statutul său de propunere a Germaniei pentru o nominalizare la Oscarul pentru cel mai bun film străin, filmul ”Toni Erdmann” are şanse reale să impresioneze în următorul sezon al premiilor cinematografice americane.

Lungmetrajul ”Toni Erdmann”, o coproducţie Germania-Austria-România, al cărei coproducător este Ada Solomon, a fost proiectat în premieră mondială în competiţia oficială a Festivalului de Film de la Cannes 2016, unde, chiar dacă nu a câştigat trofeul Palme d'Or, i-a impresionat pe criticii de specialitate şi pe spectatorii de pe Croazetă.

Pelicula a fost recompensată cu Premiul FIPRESCI pentru cel mai bun film din competiţia oficială a celei de-a 69 ediţii a Festivalului Internaţional de Film de la Cannes.

Filmul îi are în distribuţie pe Peter Simonischek şi Sandra Hüller, Michael Wittenborn, Thomas Loibl, Trystan Pütter, Hadewych Minis, Lucy Russell, alături de actorii români Vlad Ivanov, Ingrid Bisu, Alexandru Papadopol şi Victoria Cociaş.

Pelicula este coprodusă de Ada Solomon prin Hi Film Productions.

”Toni Erdmann”, filmată aproape integral în România, este singura peliculă lansată în 2016 inclusă recent în Top 100 Cele mai bune filme ale secolului 21 realizat de BBC Culture.

”Toni Erdmann” este distribuit în cinematografele din România de microFILM, din 21 octombrie.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.