Cea de-a şasea ediţie Spotlight, festivalul de la Bucureşti care, timp de trei zile, a transformat total Calea Victoriei şi Arcul de Triumf prin intermediul artei new media, s-a încheiat duminică.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Intitulată „Made in RO”, ediţia din acest an s-a axat exclusiv pe creaţiile artiştilor români şi a promovat instalaţii pe tema sustenabilităţii, proiecte de VR şi de inteligenţă artificială, dar şi spectacole de video mapping ce au activat clădiri şi monumente emblematice pentru istoria României.

Calea Victoriei a devenit destinaţia principală a weekendului 14-16 octombrie din Bucureşti cu evenimentele ultimului weekend pietonal Străzi deschise şi spectacolele Spotlight #6.

Evenimente

5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

Vineri seara, 15.000 de bucureşteni şi turişti au venit la deschiderea Spotlight - Made in RO pe traseul pietonal dintre Cercul Militar şi Ateneul Român.

Între 15 şi 16 octombrie, programul artistic din timpul zilei de la Străzi deschise a fost continuat seara de experienţa multimedia oferită de artiştii Spotlight. Sâmbătă şi duminică seara, Calea Victoriei a devenit neîncăpătoare cu peste 45.000 de spectatori veniţi să descopere traseul Spotlight.

Printre cele mai vizitate instalaţii ale ediţiei, „Kaleidoscope” a reconstruit universul unui caleidoscop de mari dimensiuni şi a invitat spectatorii să păşească în interior şi să experimenteze cu iluzia de culoare şi lumină.

Impresionanta instalaţie de video mapping „Human Head” a oferit, pe lângă un spectacol vizual fascinant, o experienţă interactivă cu un personaj de inteligenţă artificială capabil să sintetizeze informaţiile de pe internet şi să răspundă întrebărilor puse de spectatori.

Creaturile de realitate virtuală „Folklore Beasts” au atras mulţi utilizatori care au scanat codul QR al instalaţiei cu telefonul şi au activat personajele create de artişti români în cadrul XR Month.

Instalaţia de mari dimensiuni „Lumi.Nativ”, instalaţia luminoasă „Discoball” şi „Păzitorul” au creat decorurile perfecte pentru selfie-uri şi poze.

Prezenţe speciale în programul Spotlight, instalaţiile „Particle Composer”, „Miniplex House of Light” şi „Manifest pentru echilibru” au explorat în feluri extrem de creative teme despre sustenabilitate şi ecologie.

Proiecţiile de video mapping din acest an au fost găzduite de clădirile emblematice de pe Calea Victoriei, Cercul Militar, Teatrul Odeon şi Hotel Novotel.

Pentru prima dată la Spotlight, publicul festivalului a văzut statuile de pe Calea Victoriei activate de video mapping.

În ultima zi de festival, harta Spotlight s-a extins cu o a doua locaţie - Arcul de Triumf. Pe 16 octombrie, la 100 de ani de la inaugurarea emblematicului monument, Arcul de Triumf a prins viaţă printr-o proiecţie de video mapping în cadrul evenimentului aniversar „CentenARC”.


 

Artiştii Spotlight #6 - Made in RO sunt Augmented Space Agency, Irina Bako, Alex Dohotaru, Denis Flueraru, Ioana Halunga, Humans.ai, Kaustika, Les Ateliers Nomad, MotionLab, NoiseLoop Studio, Dan Pecete, Reniform, Vlad Ţenu, Wooba, 360 Revolution.

Spotlight este un proiect organizat de Primăria Capitalei, prin ARCUB - Centrul Cultural al Municipiului Bucureşti, alături de  Direcţia Cultură, Învăţământ, Turism.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.