Grupul italian de produse de lux Prada a anunţat că va înfiinţa un "consiliu" pentru diversitate şi rasism. În acest weekend, firma a fost nevoită să retragă de la vânzare din unul dintre magazinele sale newyorkeze obiecte care evocă caricaturi rasiste, potrivit AFP.
"Vrem să transmitem regretele noastre profunde şi sincere scuze pentru produsele Pradamalia care au şocat. Ele au fost retrase de pe piaţă şi nu vor mai fi vândute", a indicat duminică firma într-un comunicat publicat pe Twitter.
O serie de obiecte prezentate într-o vitrină a unui magazin Prada din cartierul SoHo din New York au suscitat emoţii puternice pe reţelele sociale: brelocuri, huse pentru telefoane portabile sau tricouri cu motive care aveau motiv ce semăna cu caricaturi de tipul "blackface" ("faţă neagră"): chipuri de persoane de culoare cu ochii bulbucaţi şi buze groase care, în secolul al XIX-lea şi la începutul secolului al XX-lea, erau folosite pentru a ridiculiza Negrii, prezentaţi drept ignoranţi, naivi sau leneşi.
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
O avocată care trecea prin faţa vitrinei a denunţat Prada pe contul de Facebook joi seară, publicând mai multe fotografii cu obiectele controversate.
Prada mai întâi s-a apărat, afirmând că este vorba despre "creaturi imaginare fără referinţă intenţionată la lumea reală şi cu siguranţă nu al blackface", anunţând totodată că retrage obiectele controversate de la vânzare.
Dar după ce controversa s-a amplificat pe reţelele de socializare, cu apeluri de a boicota marca, Prada a schimbat strategia de comunicare.
"Asemănarea produselor noastre cu "blackface" nu a fost deloc una intenţionată, dar recunoaştem că asta nu scuză daunele cauzate. De acum înainte, ne angajăm să îmbunătăţim cursurile de formare profesională şi vom înfiinţa imediat un consiliu consultativ pentru a ghida eforturile noastre în materie de diversitate, incluziune şi cultură", a indicat Prada.
Grupul italian s-a angajat de asemenea "să examineze procedurile care au condus la cum au ajuns aceste produse pe piaţă" şi să "doneze încasările obţinute pentru acele produse unei organizaţii newyorkeze care luptă pentru justiţie rasială, o valoare în care noi credem cu fermitate".
Într-un context american al ascensiunii extreme-dreapta şi a multiplelor violenţe comise împotriva persoanelor de culoare, orice referire la "blackface" reaprinde tensiuni. Astfel, o prezentatoare vedetă a postuui NBC, Megyn Kelly, şi-a pierdut postul în octombrie după ce a spus că ea nu vede nimic rău în a adopta un astfel de machiaj de Halloween.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.