Cu triumfurile din box office-ul american ale filmelor "Barbie" şi "Oppenheimer", cu noi proprietari, o schimbare de canal de televiziune şi un juriu remaniat, premiile Globurile de Aur îşi dezvăluie luni nominalizările în speranţa de a creşte audienţa şi de a pune capăt controverselor din trecut, scrie AFP.
Reunite de reţelele de socializare sub numele de "Barbenheimer", cele două lungmetraje lansate în acelaşi timp de Greta Gerwig şi Christopher Nolan sunt aşteptate să strângă mai multe nominalizări la aceste premii pentru film şi televiziune, la categoriile "cea mai bună dramă" şi "cea mai bună comedie".
Anunţul va avea loc luni, la ora 13.30 GMT la CBS Mornings.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
Reţeaua naţională CBS, deţinută de gigantul cinematografic Paramount, a înlocuit NBC pentru ceremonia de decernare a Globurilor de Aur din Beverly Hills, la Los Angeles, în 7 ianuarie.
Audienţă la un nivel minim istoric
Globurile - cândva chiar în urma Oscarurilor în ceea ce priveşte audienţa - au adunat doar 6,3 milioane de telespectatori în 2023, cea mai scăzută audienţă din istoria galei, după ce a înregistrat 18 milioane la începutul anului 2020, chiar înainte de pandemia Covid.
O prăbuşire în ciuda prezenţei unor nume grele ale industriei cinematografice precum Steven Spielberg, Colin Farrell, Brad Pitt şi Michelle Yeoh.
În acest an, sunt aşteptate şi alte nume mari - Leonardo DiCaprio, Emma Stone, Robert Downey Jr şi Ryan Gosling. De asemenea, ar putea participa şi starurile Paul Giamatti, Bradley Cooper, Timothée Chalamet şi Natalie Portman. În ianuarie anul trecut, Cate Blanchett a lipsit de la ceremonie.
Globurile de Aur vor onora, de asemenea, serialele de televiziune "Succession" şi "The Last Of Us".
Aceste prime premii ale sezonului în Statele Unite şi-au pierdut strălucirea din cauza acuzaţiilor de rasism şi corupţie, iar unii critici de la Hollywood consideră că reformele introduse ridică noi probleme etice.
Timp de decenii, Globurile de Aur au fost deţinute, gestionate şi acordate de Asociaţia Presei Străine de la Hollywood (HFPA). Un grup eclectic de aproximativ o sută de jurnalişti care acoperă informaţiile din industrie pentru presa internaţională, adesea criticat de profesioniştii din industrie pentru amatorismul şi opacitatea sa.
Aceste critici din culise au ieşit la iveală în 2021, când Los Angeles Times a dezvăluit că organizaţia nu avea niciun membru de culoare şi că membrii săi acceptau cadouri somptuoase.
Ceremonia a fost apoi boicotată în anul următor de Hollywood.
Globurile de Aur au fost cumpărate în iunie de investitori, printre care miliardarul american Todd Boehly. HFPA a fost dizolvată şi un nou plan a fost adoptat pentru a încerca să restabilească prestigiul de altădată.
Membrii fostei HFPA sunt acum angajaţi ai noii companii Globurile de Aur, plătiţi pentru a viziona filme, a vota şi a scrie articole pentru site-ul organizaţiei. O situaţie potenţial plină de conflicte de interese. Mai ales că unii dintre noii proprietari sunt actori cheie în industrie. Cum ar fi compania de producţie Penske Media, care deţine revistele Variety şi The Hollywood Reporter, sau compania Eldridge, care are o participaţie în studioul de film A24, un concurent obişnuit pentru premiile de la Hollywood.
"Există ceva nepotrivit ca un votant al Globurilor să fie plătit să scrie pe site-ul Globurilor despre un actor pe care l-ar putea nominaliza pentru un Glob de Aur care va fi acordat pe scena unei ceremonii companiei pentru care lucrează", a declarat L.A. Times într-un editorial. Pentru ziar, "noul model pare a fi o gigantică maşină de relaţii publice".
Potrivit organizaţiei, plata unui salariu de 75.000 de dolari pentru alegătorii de la Hollywood pune capăt unui sistem defectuos, în care jurnaliştii, adesea freelanceri, acceptau cadouri somptuoase şi călătorii de presă luxoase cu toate cheltuielile plătite de studiouri.
De asemenea, au fost numiţi peste 200 de votanţi nemembri şi, prin urmare, neplătiţi, din întreaga lume, pentru a asigura o mai mare imparţialitate. Iar noul consiliu include veterani respectaţi ai industriei, cum ar fi fostul editor al Variety, Tim Gray.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.