Silvia Floareş, fondator al picnicului la Grădina Botanică, Weekend Sessions, care debutează sâmbătă, a vorbit, într-un interviu pentru News.ro, despre ediţia din acest an, despre cele 30 de zile de weekend cu antreprenori locali, muzică, filme, dar şi despre activităţile la care este invitat publicul: sesiuni de yoga, dans, ateliere pentru copii.
Spaţiul festivalului a fost extins, spune Silvia Floareş, Institutul Francez aduce luna aceasta surprize premiate, va fi o zonă de ateliere, o porţiune specială de wellness, sesiuni de yoga sau dans. Totul pe fond de jazz, muzică clasică, alternative şi indie.
Anul acesta, Universitatea Naţională de Muzică Bucureşti se alătură în premieră Weekend Sessions, absolvenţii şi profesorii acesteia oferind mici sesiuni de muzică clasică şi jazz la Grădina Botanică, în timp ce actorii din cadrul Universităţii Naţionale de Artă Teatrală şi Cinematografică „I.L. Caragiale” completează programul evenimentului prin susţinerea serilor de poezie.
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
În primul weekend din cadrul noii ediţii (7-8 mai), publicul se va bucura de sesiuni acustice de surf rock cu trupa The Undercurrents, jazz cu formaţia Bucharest Sax Quartet - BSQ, muzică clasică - Light Quintet, Dov Meraki - cu standard de jazz şi creaţii proprii, completate de sesiuni de poezie şi film.
Locurile sunt limitate, costul unui bilet fiind de 60 de lei (online) sau 70 de lei (la Grădina Botanică).
„Weekend Sessions”. Când şi cum ţi-a venit ideea unui astfel de eveniment?
În cei doi ani de pandemie orice anxietăţi şi înstrăinări s-au adâncit şi am căutat soluţii în proiecte care să aducă oameni împreună şi un stil de interacţiune care să aline un pic fricile permanente cu care trăim. Weekend Sessions la Grădina Botanică a pornit de la dorinţa de revedere şi ca răspuns la întrebări de tipul - cum ne reconectăm la oameni ca noi şi la un noi comun, cum putem să aducem emoţie şi prieteni împreună într-o atmosferă liniştită şi relaxată.
Care sunt provocările cele mai mari?
Este un program cultural independent şi la început, iar finanţarea a fost prima mare provocare a anului trecut, dar am avut alături doi parteneri care ne-au susţinut de la primul sezon - Aqua Carpatica şi UniCredit Bank. Când sunt atât de multe evenimente culturale organizate cu bani publici şi intrare liberă sau mult subvenţionată, poate fi complicat pentru operatorii culturali să se dezvolte, dar ne-am bucurat de peste 150 de artişti şi antreprenori locali, 8.000 de vizitatori care ne-au fost alături şi au întregit atmosfera celor 7 weekenduri.
Cum arată ediţia „Weekend Sessions” din acest an? Cu ce îi îmbiaţi pe bucureşteni? Ce artişti şi invitaţi speciali vedem anul acesta la Grădina Botanică?
Parteneriatul cu Universitatea din Bucureşti ne-a oferit şansa de a dubla durata festivalului de la Grădina Botanică anul acesta şi ne propunem să reunim în cele 30 de zile de weekend antreprenori locali cu degustări de picnic, băuturi speciale, cărţi şi jocuri educative pentru copii, dar şi muzicieni, poeţi, terapeuţi, profesori de yoga, coordonatori de ateliere educative pentru copii şi alţi invitaţi care vin cu selecţii speciale în micul cinema pe care l-am organizat sub copaci.
Având experienţa primei ediţii, ce aţi schimbat acum şi ce rămâne la fel? Ce aduce nou ediţia 2022?
Păstrăm atmosfera de relaxare şi vacanţă, păstrăm bucuria descoperirii unui artist nou sau mai puţin cunoscut şi rămânem pe ideea unui loc în care muzica, filmele, poezia se îmbină cu mâncarea delicioasă şi cu socializarea în natură. Am schimbat spaţiul festivalului şi l-am extins cu o zonă de ateliere, o porţiune specială de wellness şi cu o zonă permanentă de cinema în care vom avea invitaţi speciali, în luna mai Institutul Francez vine cu o serie de surprize premiate. Este un program cultural care creşte natural de la weekend la weekend, ni se alătură parteneri, artişti, mici antreprenori cu abordări diferite şi împreună oferim mai multă bucurie şi experienţe noi.
Mă gândesc că vă sunt propuse multe proiecte. Le acceptaţi pe toate? Cum sunt alese proiectele care să fie incluse aici?
Parteneriatele şi proiectele pe care le veţi vedea la Weekend Sessions gravitează în jurul ideii de comunitate, colaborare şi de stare de bine. Susţinem comunitatea de antreprenori locali de la Roditor Food Market şi artiştii la început de drum, care îşi întâlnesc publicul într-un cadru relaxat. Dacă un proiect se poate aduce în iarbă şi se poate savura cu un pahar de vin, pe fond de muzică, poezie şi discuţii, atunci îl vom vrea alături la Weekend Sessions.
Ce să aleagă părinţii din programul pe care îl oferiţi anul acesta? Copiii cu vârsta sub 12 ani vor avea gratuitate şi anul acesta?
Avem şansa unui spaţiu extraordinar de frumos şi de sigur, în care părinţii pot să se bucure de întâlniri cu prietenii şi concerte şi cinema, în timp ce copiii aleargă liberi în pădurice, participă la activităţile destinate lor sau descoperă, într-un cadru informal, jazzul şi muzica clasică.
La fel că anul trecut, copiii sub 12 ani au gratuitate. În fiecare weekend de eveniment vom avea, în paralel cu sesiunile de poezie şi concertele live, o serie de ateliere pentru copii, filme pentru publicul larg şi sesiuni de yoga sau dans la care pot participa.
Organizezi şi Mezanin Market, Roditor Food Market şi Sorbitor. Cum găseşti timp şi energie? Cui se adresează toate aceste evenimente?
Experienţa acumulată în anii anteriori, alături de festivaluri mari, cu proiecte complexe, m-a antrenat şi m-a ajutat să pot avea eficienţă şi o imagine clară a paşilor care trebuie urmaţi, iar toate proiectele dezvoltate în ultimii ani cuprind elemente dragi, pe care îmi doream să le împărtăşesc cu prietenii mei şi cu cei asemeni lor, care apreciază mâncarea de calitate, locuri în care poţi asculta muzică la volumul perfect şi poţi socializa pe îndelete, picnicurile, obiectele unicat lucrate manual şi decoraţiunile frumoase. Consider că toţi cei care ajung la unul dintre evenimentele noastre sau cumpără produsele Sorbitor îmi sunt foarte asemănători şi îmi place să îi văd bucurându-se de aceleaşi lucruri ca mine.
Cum a fost viaţa ta, ca antreprenor, în pandemie?
Vieţile tuturor au fost fost pline de provocări noi, iar partea de servicii şi evenimente a resimţit din plin pandemia. Însă am decis să înfrunt incertitudinile şi să scap de frici alături de oameni optimişti. Cine stă de vorbă cu un artist creativ sau un producător care iubeşte ceea ce face, împrumută un pic din energia şi din optimismul lui. Şi cu cât am lucrat mai mult alături de ei, cu atât mi-a fost mai uşor.
Care sunt antreprenorii pe care îi încurajaţi?
Micii antreprenori şi producători locali pe care îi avem alături au un numitor comun: pun pasiune în ceea ce fac şi sunt foarte determinaţi să ofere publicului ingrediente de calitate, cu ambalaje atent gândite şi cu accent pe experienţa consumatorului. Ne dorim să îi sprijinim pe cei care încă nu au posibilitatea de producţii mari, cu care să fie prezenţi în magazinele consecrate, dar care merita toată atenţia şi pe care speram să îi ajutam să ajungă la un public cât mai larg.
Fiind una dintre industriile cel mai puţin susţinute de autorităţi, care sunt problemele cu care se confruntă acum, după doi ani de pandemie, creativii? Cum îşi revin ei?
Sprijinul din partea autorităţilor este încă timid. La fel ca în cazul altor businessuri, cadrul legal nu este încă foarte uşor de navigat, iar acest lucru probabil descurajează noi iniţiative culturale. Credem în puterea colaborărilor şi în susţinere reciprocă, de aceea ne bucurăm că în primii doi ani am avut alături parteneri culturali care nu ne-au susţinut în promovare şi cu resurse de conţinut.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.
Citește și...