Actriţa Elizabeth Debicki, care o interpretează pe prinţesa Diana în sezonul cinci al serialului "The Crown", care a fost lansat miercuri pe Netflix, vorbeşte, într-un interviu publicat în exclusivitate de News.ro, despre provocările pe care le-a întâmpinat, cum a lucrat cu partenerul ei în film, Dominic West, cel care îl interpretează pe Prinţul Charles, ce a descoperit despre prinţesă, subliniind că serialul are "o latură puternic feministă".

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Elizabeth Debicki este o actriţă australiană care a captat atenţia publicului din întreaga lume pentru munca ei în film, televiziune, precum şi pe scenă. Cunoscută pentru interpretările ei complexe, vulnerabile, ea şi-a pus amprenta la Hollywood în scurt timp. A atras atenţia pentru prima dată după ce şi-a făcut debutul în film în adaptarea aclamată de critici a lui Baz Luhrmann „The Great Gatsby”, alături de Leonardo DiCaprio, Tobey Maguire şi Carey Mulligan. Debicki a primit un premiu al Academiei Australiane de Arte Cinematografice şi Televizoare (AACTA) pentru rolul ei Jordan Baker în film. De asemenea, a fost nominalizată la un Empire Award pentru Cel mai bun debutant. Elizabeth Debicki mai este cunoscută din "Tenet" şi "Guardians of the Galaxy Vol. 2". 

Debicki va juca rolul Prinţesei Diana în sezoanele al cincilea şi al şaselea în serialul "The Crown" de pe Netflix. Debicki a preluat rolul de la Emma Corrin, care a fost Diana în sezonul al patrulea, când l-a întâlnit şi s-a căsătorit cu prinţul Charles, jucat de Josh O’Connor. 

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum

"The Crown" a fost lansat de Netflix în 2016 şi urmăreşte familia regală britanică pe parcursul mai multor decenii, începând cu moartea regelui George VI şi încoronarea fiicei lui, Elizabeth, în 1952.

Cum ai început documentarea pentru rolul Prinţesei Diana?

Elizabeth Debicki: "The Crown" are o echipă de documentare excepţională, cu oameni extraordinari, care sunt incredibil de inteligenţi şi de dedicaţi în a descoperi fapte. Călătoria a început în timp ce eram în Australia: Annie [Sulzberger] din echipa de documentare mi-a trimis un e-mail şi îmi amintesc că a spus: „Pot să-ţi trimit câteva lucruri sau îţi pot trimite toate lucrurile”. Şi am spus „Trimite-mi toate lucrurile”, şi a fost mult. Dar, de fapt, am fost cea mai fericită, pentru că nu cred că am avut vreodată acces la această documentare profundă şi de amploare. De fapt, m-am distrat grozav. Unora dintre actori nu prea le place să facă documentare, unora le place: mie mi-a plăcut. Simultan te face incredibil de entuziasmat şi implicat şi apoi simţi că este o cantitate insurmontabilă de muncă prin care trebuie să cunoşti o persoană în acest fel, dar m-am afundat în ea pentru o vreme.

Care a fost principala ta sursă: cărţile, documentarele?

E.D.: Acesta este lucrul uimitor în a-i juca pe aceşti oameni în acest moment, pentru că în călătoria "The Crown" de până acum din toate sezoanele, acesta a beneficiat de cel mai mare conţinut vizual pe care l-am avut despre Familia Regală. Evident, în anii '90 totul începuse să fie filmat şi, de asemenea, a fost momentul când a luat naştere ciclul de ştiri de 24 de ore, aşa că există această cantitate incredibilă de conţinut la care avem acces. Diana era cea mai fotografiată persoană din lume la acea vreme. Ca actor deschizi portalul şi acest tsunami uriaş de informaţii vine către tine. Am înotat cu bucurie în jurul ei. În final, există anumite informaţii, fie că este un capitol dintr-o carte, un citat sau un fragment de filmare, care devin cârligul tău. Asta s-a întâmplat cu siguranţă pentru mine. Acesta devine centrul tău.

Poţi să împărtăşeşti câteva dintre acestea?

E.D.: Ceea ce face Peter Morgan cu "The Crown", şi aceasta reprezintă intenţia serialului, este să arate cine erau aceşti oameni departe de ochiul publicului. Ştiu că Dom mi-a semănat în această privinţă, am căutat mereu filmările care să fie cele mai sincere, într-un fel. Există nişte filmări în care Diana le vorbeşte copiilor ei pe care le-am găsit cu adevărat puternice şi care au evocat ceva foarte specific pentru mine.

Ai lucrat cu Polly Bennett, antrenorul de mişcare?

E.D.: Da. Este prima dată când lucrez cu un antrenor de mişcare, care lucrează în mod special cu actori pentru a dezvolta felul în care se mişcă personajul şi mi-a plăcut să lucrez cu ea. Mi s-a părut atât de util să pot avea o conversaţie cu ea, pe care nimeni altcineva nu ar fi interesat să o aibă cu mine, în care timp de patru ore am putut vorbi despre cum se aşază cineva pe un scaun şi ce înseamnă asta. Polly este la fel de implicată şi îi pasă la fel de mult. Am fost dansatoare, aşa că acesta a fost spaţiul perfect pentru mine. Munca pe care am făcut-o cu antrenorii de dialect şi cea pe care am făcut-o cu Polly şi documentarea a fost piscina în care am înotat multe luni înainte de a începe filmările.

Probabil că obţinerea celebrei înclinări a capului Dianei a fost o parte importantă din asta.

E.D.: A fost, da. Este interesant pentru că aş spune că toate personajele de aici au caracteristici fizice foarte specifice. Îţi poţi da seama care este acea caracteristică pentru că este lucrul pe care ţi-l arată toată lumea când află că joci acel rol! Şi, da, (înclinarea capului) este cu siguranţă unul dintre ele. Dar lucrul care face această meserie atât de interesantă este că te face să te gândeşti: „De ce, de unde vine?” şi poţi avea de fapt acea conversaţie cu Polly.

Ce diferenţă este în a juca o persoană reală?

E.D.: Cred că răspunsul la această întrebare este destul de complex, deoarece nu este la fel de simplu ca „Există o responsabilitate sau o presiune suplimentară”. Aş minţi dacă aş spune că asta nu există: există. Dar asta are, de asemenea, de-a face cu faptul că a fost predată ştafeta de la o performanţă minunată anterioară, de la un alt actor incredibil şi, de asemenea, de la ceea ce serialul a reuşit să creeze în sezoanele anterioare. Aşa că există câteva straturi la această presiune, dar nu este neapărat inutilă, pentru că provocarea asta m-a motivat cu adevărat. În afară de zilele în care stăteam în centrul bucătăriei şi spuneam: „Nu ştiu cum să o fac!”. De cele mai multe ori te împinge să găseşti noi modalităţi de a-l aborda sau de a ocoli straturile adăugate de presiune. Te afunzi mai adânc, într-un mod diferit faţă de orice alt rol pe care l-am abordat înainte. 

Am simţit această eliberare uriaşă când am citit un scenariu pentru că a fost acel moment de iluminare. Era atât de clar în acel moment că aceasta este o interpretare foarte clară, specifică, foarte emoţională şi atentă a acestor oameni. Şi această (cunoaştere) canalizează toate acele frici şi anxietăţi, orice sentiment copleşitor pe care îl ai. Îţi dai seama că planul există şi este un plan foarte clar în faţa ta şi asta a fost o experienţă cu adevărat interesantă şi pentru mine. Niciodată nu mi s-a întâmplat asta atât de clar.

Probabil că ştiai puţine despre Diana înainte de a accepta rolul: ai aflat ceva despre ea care te-a surprins?

E.D.: De fapt, nu aveam cunoştinţe sau înţelegeri deosebit de profunde despre niciunul dintre aceste personaje sau oameni. Sunt recunoscătoare că am avut o pânză goală. Sunt australiană. Ştiu că facem parte din Commonwealth, dar nu am o înţelegere genetică despre importanţa acestei familii. Asta mi-a oferit libertate în privinţa unghiurilor din care să abordez rolul. Chiar nu ştiam multe, aşa că a fost proaspăt pentru mine şi cu adevărat fascinant. Este atât de interesant, aceşti ani şi ce au îndurat aceşti oameni şi prin ce au trecut şi cum i-a schimbat şi cum au evoluat. Chiar am învăţat multe.

Ai putea oferi o descriere amplă a ceea ce se întâmplă în acest sezon?

E.D.: Pot să vorbesc despre asta din perspectiva mea pentru că se întâmplă atât de multă izolare între (Diana şi) membrii familiei în acest moment al poveştii. Începe cu Charles şi Diana plecând într-o vacanţă care a fost numită, pentru presă, o „a doua lună de miere” care a fost o încercare, într-un fel, din partea unor membri reprezentativi de a crea o reunificare a Dianei cu Charles şi de a prezenta o familie unită. Acesta este set-up-ul din care totul este demontat şi devine din ce în ce mai fracturat. Pentru a simplifica, este povestea dezintegrării şi a inevitabilei destrămări a căsătoriei lor. Dar şi alte lucruri li se întâmplă altor oameni!

Ce rol joacă copiii Dianei, William şi Harry în acest sezon?

E.D.: Aceasta este una dintre temele pe care le explorăm foarte mult în interpretarea acelor ani din viaţa Dianei: izolarea pe care o trăieşte ca urmare a destrămării căsătoriei şi modul în care se îndeopărtează din ce în ce mai mult de restul Familiei Regale. În acelaşi timp, copiii ei cresc: devin mai independenţi, au mai puţină nevoie de ea, au propria lor viaţă. William merge la Eton şi Diana devine o figură din ce în ce mai solitară. Asta, desigur, o încurajează să dezvolte alte părţi din viaţa ei.

Ea se îndepărtează de Familia Regală în acest stadiu, dar rămâne în Familia Regală suficient pentru a nu avea nicio libertate. Asta e tragedia situaţiei ei?

E.D.: Da. Modul în care Peter a scris călătoria Dianei prin acest sezon este o explorare a efectelor potenţial devastatoare ale izolării şi a modului în care cineva îşi poate pierde sinele şi cât de distructiv poate fi pentru o persoană şi pentru un spirit. Dar şi ce se întâmplă atunci când, din acel loc tulbure, mlăştinos şi cu adevărat dureros, poţi fie să alegi să rămâi acolo, fie să încerci cu adevărat să faci ceva pentru a ieşi. Există o perioadă în acest sezon în care Diana este pe cale de a lăsa în urmă un vechi mod de viaţă, care este status quo-ul, şi ceea ce i s-a cerut. Într-un mod amuzant, deşi asta a fost dureros pentru ea, avea sens. 

A fost important pentru tine să o interpretezi pe Diana ca pe o persoană mai complexă decât ca "prinţesa inimilor"?

E.D.: Da. Din documentarea făcută şi apoi interpretarea viziunii lui Peter despre ea şi trăind cu adevărat în acel rol mult timp, cred că a existat o asemenea complexitate a caracterului, o asemenea inteligenţă, umor şi spirit şi adevărată vitalitate. A fost important pentru mine să încerc şi să prezint versiuni ale acestuia. A fost o călătorie foarte interesant de continuat, jucând pe cineva care a fost cu adevărat atât de remarcabil.

În interpretarea ta, de ce decide Diana să fie intervievată de Martin Bashir la Panorama?

E.D.: Este o călătorie destul de complicată să ajungi la decizia de a o face şi o vedem cum face o serie de alegeri, niciuna dintre ele nu este uşoară pentru ea, pentru că primeşte o mulţime de informaţii contradictorii. Dar înţelegerea mea cu privire la motivul pentru care a ales să facă asta a fost o încercare de a controla o poveste care a simţit că altfel scăpa de sub controlul ei. Dacă îţi poţi spune propria poveste în acea situaţie, poate că oamenii vor înţelege prin ce ai trecut şi vor avea mai multe şanse să empatizeze cu tine şi ar putea înţelege de ce este posibil să ai nevoie să te rupi de anumite sisteme şi de ce este posibil să ai nevoie de mai multă libertate decât ţi s-a dat. Şi, de asemenea, de ce s-ar putea să pari într-un anumit fel: poate că lucrurile nu au fost aşa cum arată din exterior. Cred că a fost încercarea ei de a-şi spune povestea în cel mai transparent mod în care ea a putut, sper că am putut să transmit oamenilor care privesc serialul.

Cât de aproape de versiunea reală a interviului - şi în special de celebra replică „eram trei în această căsătorie” - este versiunea ta?

E.D.: Aş zice cât mai aproape posibil. Este o propoziţie foarte profundă pe care a rostit-o, este încărcată de mult sens. Este foarte interesant să faci orice fel de reconstituire a acestor lucruri, pentru că oamenilor le revin în amintire atunci când le aud din nou. Este un lucru fascinant ca actor, să fii conştient de acest proces. Să spunem că l-am ascultat mult. Nici nu pot să-ţi spun de câte ori.

Poţi să vorbeşti puţin despre relaţia ta de lucru cu Dominic West?

E.D.: Ştiam când lucram lângă el că ceea ce făcea era genial, frumos şi atât de uman. Îl găsesc într-adevăr emoţionant în acest rol. Să lucrez cu el este atât de distractiv: este foarte generos, amuzant, mă face să râd mult. Este foarte liber. M-am simţit mereu foarte susţinută de el. Există ceva ce a reuşit să redea în acest rol atât de cald. Există mult suflet în această interpretare şi este, de asemenea, ceva foarte dureros în ea.

Consideri că "The Crown" are o latură puternic feministă?

E.D: Fără îndoială, da. Este "The Crown", deci este vorba despre regina noastră şi am centrat întotdeauna povestea pe ea şi pe celelalte femei care au fost în preajma ei. Cred că multe dintre poveştile pe care Peter le explorează în "The Crown" sunt despre femeile care supravieţuiesc şi evoluează şi se confruntă cu provocări şi sunt suficient de puternice pentru a suporta. Cred că este minunat că avem această lume întreagă pe care acest serial creat-o, care a oferit, de asemenea, oportunităţi actriţelor de a juca aceste roluri cu adevărat interesante şi complexe.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.