Industria concertelor ar putea pierde anul acesta 9 miliarde de dolari dacă interdicţiile impuse de autorităţi din cauza Covid-19 nu vor fi ridicate în următoarele luni, potrivit unui studiu al Pollstar.
Suma face referire doar la vânzarea de bilete, nu şi la producţie, marketing, pază şi sponsorizări.
Pollstar proiectase pentru această industrie, pe baza primului trimestru al anului (21 noiembrie 2019 - 19 februarie 2020), venituri de 12,2 miliarde de dolari, cu 10,9% mai mult decât anul trecut. Această estimare s-a schimbat brusc, după ce majoritatea ţărilor din lume au interzis adunările publice.
„Estimarea a ceea ce va fi pierdut depinde, evident, de momentul în care industria va reveni”, se arată în studiul citat de Variety. Dacă aceste măsuri vor fi menţinute pe tot parcursul anului, „cel mai pesimist scenariu”, pierderile vor fi de 8,9 miliarde de dolari, fiind scăzute încasările de pe urma concertelor care au avut loc până la jumătatea lunii martie.
Dacă industria îşi revine la jumătatea lunii mai, pierderile vor fi de 2,3 miliarde de dolari, mai arată studiul. Iar dacă interdicţiile vor continua până în luna august, este estimată o pierdere de 5,2 miliarde de dolari doar din bilete.
În ultimii 15 ani, industria concertelor a fost principalul motor financiar al industriei muzicii. Anul trecut, în medie, 12 turnee au generat încasări de peste 100 de milioane de dolari.
La finalul primului trimestru al anului, neafectat de pandemie, topul Pollstar de 100 de turnee mondiale arăta o creştere a numărului de bilete vândute şi a încasărilor generale. Veniturile obţinute de primele 100 de turnee erau de 839,6 milioane de dolari, cu 10,9% mai mult decât înregistrarea din aceeaşi perioadă a anului anterior. Vânzarea biletelor crescuse cu 4,6%, la 9,4 milioane, iar industria concertelor urma să stabilească un record în sezonul de vară.
Între turneele anulate se numără „No Filter” al The Rolling Stones, „Hotel California” al Eagles şi „Farewell Yellow Brick Road” al lui Elton John.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.