Demna Gvasalia, directorul artistic al casei Balenciaga, şi-a cerut scuze „personal” după o campanie în care au fost implicaţi copii şi accesorii cu conotaţie sexuală.
Campania publicitară „Balenciaga Objects” a fost o serie de fotografii cu copii, una dintre ele înfăţişând un urs de jucărie purtând ceea ce pare a fi un ham de sclavie, a fost criticată pe Twitter de utilizatori care au numit reclamele „deranjante”.
Directorul artistic al brandului de lux a emis vineri un comunicat de presă în care şi-a cerut scuze pentru această serie de fotografii în care apar copii purtând genţi cu o estetică sado-masochistă.
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
„Doresc personal să-mi cer scuze pentru alegerile artistice proaste din jurul conceptului campaniei noastre de cadouri care implică copii şi îmi asum responsabilitatea”, a scris el. „Era nepotrivit ca copiii să promoveze articole care nu aveau nimic de-a face cu ei”.
„Deşi uneori îmi doresc să provoc gândirea prin munca mea, n-am avut vreodată intenţia să o fac cu un subiect atât de teribil precum abuzul asupra copiilor, pe care îl condamn fără echivoc”, a continuat el.
Brandul grupului francez Kering a atras furia internauţilor la sfârşitul lunii noiembrie cu această serie de fotografii în care apăreau copii cu poşete prezentând animale de pluş îmbrăcate în ţinute sado-masochiste. Acuzată de sexualizarea copiilor, marca franceză a retras campania şi şi-a prezentat scuze.
„Acest episod ar trebui să servească drept lecţie pentru mine”, a spus Demna Gvasalia în comunicatul său de presă. „Trebuie să mă implic în organizaţiile de protejare a copiilor pentru a înţelege cum pot contribui la acest subiect teribil”.
Şi pentru a încheia: „Cer scuze oricărei persoane care a fost jignită de aceste imagini, iar Balenciaga a garantat că vor fi luate măsuri adecvate, nu numai pentru a preveni repetarea acestui tip de greşeală, ci şi pentru a-şi asuma responsabilităţile în protejarea bunăstării copiilor în toate modurile posibile”.
Scandalul cu care se confruntă Balenciaga este dublu: în acelaşi timp, o altă campanie cu Nicole Kidman, Bella Hadid şi Isabelle Huppert, a fost criticată din motive similare.
Într-una dintre fotografiile campaniei, un document legal, se menţionează fapte de pornografie infantilă, aşa cum au văzut internauţii pe Twitter. Potrivit Le Figaro, acesta este un extras dintr-o opinie a Curţii Supreme a Statelor Unite din 2008.
Balenciaga a spus că toate elementele de recuzită pentru filmare au fost furnizate de o companie de producţie externă şi a anunţat că aceasta va fi dată în judecată pentru 25 de milioane de dolari, după cum a relatat CNN la începutul acestei săptămâni.
Într-un nou comunicat publicat vineri, preşedintele brandului, Cédric Charbit, declară în cele din urmă că nu va avea loc nicio procedură judiciară şi anunţă o anchetă cu privire la aceste imagini.
Kim Kardashian, care a colaborat cu Balenciaga, a spus că "reevaluează" relaţia cu marca de lux după această campanie.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.