Casa Chanel a fost aspru criticată în ultimele zile pe platformele de socializare de numeroşi internauţi, care au acuzat celebra companie de modă de însuşire frauduloasă a culturii aborigene, după ce a pus în vânzare pe site-ul ei oficial un model de bumerang care este comercializat la preţul de 1.930 de dolari, informează lexpress.fr.
Artistul american Jeffree Star a plătit 1.930 de dolari pentru a cumpăra un bumerang Chanel. Satisfăcut de produs, cu care s-a jucat în grădina reşedinţei sale, Jeffree Star a publicat pe reţelele de socializare o fotografie a acestui obiect şi a spus că s-a ”distrat foarte tare” cu noua sa achiziţie.
Pe Instagram, peste 141.000 de persoane au dat ”Like” acelei fotografii, care a generat numeroase comentarii. Pe lângă întrebările internauţilor referitoare la utilitatea unui produs atât de costisitor, multe persoane au denunţat o ”însuşire frauduloasă a culturii aborigene” de către cunoscuta casă de modă franceză, precizează The Guardian.
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
”Obiecte-clişeu”
”Sunt din Australia şi sunt ofensat de faptul că o companie glumeşte pe seama unui obiect folosit ca o armă de supravieţuire”, a scris un internaut. Nathan Sentance, care organizează o expoziţie dedicată culturii aborigene la Muzeul Australian din Sydney, consideră că acel bumerang încrustat cu logoul casei de modă Chanel ilustrează faptul că societăţile occidentale încearcă să reducă creaţiile culturii aborigene la ”obiecte-clişeu”.
”Când mă gândesc la cultura aborigenă, mă gândesc la Chanel”, a ironizat Nayuka Gorrie, scriitoare şi activistă australiană. ”Am decis să fac economii în următorii trei ani pentru a putea să mă conectez la cultura mea prin intermediul casei Chanel”, a adăugat ea într-un alt mesaj publicat pe Twitter.
”Demersul casei Chanel este atât de prost încât este aproape absurd”, a declarat Nayuka Gorrie pentru The Guardian. Populaţia aborigenă din Australia reprezintă cea mai defavorizată minoritate din această ţară şi a fost nevoită să depună eforturi uriaşe pentru a putea să îşi păstreze cultura şi identitatea, afirmă cotidianul britanic.
Chanel trebuie ”să prezinte scuze publice”
Într-un comunicat de presă, casa de modă franceză a afirmat pentru The Guardian că ”respectarea tuturor culturilor” îi este ”extrem de preţioasă” şi că regretă faptul că ”anumite persoane au putut să se simtă ofensate” de acel produs.
”Dacă Chanel vrea cu adevărat să respecte culturile autohtone, ar putea să înceapă prin a retrage produsul de pe piaţă şi să prezinte scuze publice”, a declarat Nayuka Gorrie. ”Următoarea etapă ar fi, poate, să îi sprijine pe stiliştii de culoare”.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.